Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-06, 20:39   #1
MegaWai
Nytt Medlem
 
MegaWai sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 40
Innlegg: 8
MegaWai er på en erverdig vei

Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Etter å ha lest rundt på forumet her, har jeg blitt inspirert til å gå på en slankekur, og jeg gleder meg veldig til å kunne se resultater.

Har prøvd tradisjonelle slankekurer, alle med mye proteiner, men aldri gått på dietter med så lite karbs som dette. Likevel føler jeg at det er noe som stemmer så uendelig godt med denne kuren, men har ikke benyttet meg av den tidligere pga feilopplysning.

Har allerede begynt å trene, men jeg starter for fullt med dietten på mandag, og bruker helgen på mentale forberedelser, og planlegging.

Ser fram til gode stunder her på forumet. Dere virker utrolig hyggelige!

Hilsen MegaWai, som snart bare er Wai.

__________________
Knowing is not enough, we must apply.
Willing is not enough, we must do.

-Bruce Lee

MegaWai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 20:58   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Velkommen og lykke til på veien mot en ny og bedre livsstil

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 21:03   #3
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Velkommen og lykke til med livsstilsendring og vektnedgang!

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 02:18   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Velkommen, og lykke til!
Ps.Fint ordspråk...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 09:32   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Opprinnelig lagt inn av MegaWai

Hilsen MegaWai, som snart bare er Wai.

Godt sagt!
Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 12:42   #6
MegaWai
Nytt Medlem
 
MegaWai sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 40
Innlegg: 8
MegaWai er på en erverdig vei

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Gleder meg nå utrolig mye til å begynne imorra!
Har brukt helga til å psyke meg opp, og jeg får sommerfugler i magen av å tenke på at jeg kan spise mye forskjellig av god mat framover..
Denne gangen "prøver" jeg ikke å gå ned.. Denne gangen vet jeg..

__________________
Knowing is not enough, we must apply.
Willing is not enough, we must do.

-Bruce Lee

MegaWai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 14:09   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Hei og velkommen til oss Wai !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 21:31   #8
MegaWai
Nytt Medlem
 
MegaWai sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 40
Innlegg: 8
MegaWai er på en erverdig vei

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Takk takk!
Gi meg noen dager, så skal jeg plage vettet av dere med masse spørsmål.. hehe

__________________
Knowing is not enough, we must apply.
Willing is not enough, we must do.

-Bruce Lee

MegaWai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 14:38   #9
Seigdama
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo city, hvem skulle trodd...
Alder: 40
Innlegg: 50
Seigdama er ny på veien

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Lykke til!

Vi er mange i samme båt her, så det er bare å bombardere med spørsmål

Seigdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 18:56   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Hei
Velkommen. Jeg synes det er fint at du forbereder deg mentalt, og ikke bare hopper på noe fordi det "virker kult". Jeg tror det lover godt.
Har du sans for den mentale biten anbefaler jeg deg å lage et motivasjonshefte. Skriv opp dine grunner for å begynne. Etterhvert skriver du inn dato for positive opplevelser som, mer energi, sulten er borte, jeg tok trappen uten å puste å svette, siden, de positive kommentarer og nå kom jeg i den bukse etc.
Senere hvis du opplever et platå eller går litt lei er et slikt motivasjonshefte gull verdt. Det er noe med at det vi ser tror vi mere på enn det vi tenker oss til, og vi glemmer så allt for fort de positive opplevelser i livet når det butter litt imot.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 17:03   #11
MegaWai
Nytt Medlem
 
MegaWai sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 40
Innlegg: 8
MegaWai er på en erverdig vei

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Det var en god ide! Det skal jeg gjøre!

Har forresten gått i ketose, og følt meg slapp de siste dagene, men idag snudde det helt om! Vil ikke si at jeg har mer energi enn vanlig, men like mye, og det er deilig!

Gått ned 2 kg siden mandag.. Vet at mesteparten er bare vann, men likevel ser jeg en bitteliten endring i speilet. Søtsug har jeg ikke merka noe særlig til, men så har jeg egentlig aldri vært så glad i søtsaker og snacks.

__________________
Knowing is not enough, we must apply.
Willing is not enough, we must do.

-Bruce Lee

MegaWai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 20:20   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Velkommen hit

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 20:39   #13
amerdal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 41
Innlegg: 4
amerdal er på en erverdig vei

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Hva betyr det å gå i ketose???? er ny her, og prøver å finne ut hvilken diett jeg skal gå på...........

Opprinnelig lagt inn av MegaWai

Det var en god ide! Det skal jeg gjøre!

Har forresten gått i ketose, og følt meg slapp de siste dagene, men idag snudde det helt om! Vil ikke si at jeg har mer energi enn vanlig, men like mye, og det er deilig!

Gått ned 2 kg siden mandag.. Vet at mesteparten er bare vann, men likevel ser jeg en bitteliten endring i speilet. Søtsug har jeg ikke merka noe særlig til, men så har jeg egentlig aldri vært så glad i søtsaker og snacks.

amerdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda..... Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 20:57   #14
MegaWai
Nytt Medlem
 
MegaWai sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 40
Innlegg: 8
MegaWai er på en erverdig vei

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Ketose er forbrenningsmetoden kroppen bruker når man har veldig lite karbohydrater. Kroppen gjør fettlageret om til ketoner som ligner karbohydrater.

Rett på meg hvis jeg tar feil.

__________________
Knowing is not enough, we must apply.
Willing is not enough, we must do.

-Bruce Lee

MegaWai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 22:51   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Det var vel omtrent riktig det ja, ketoner er en normal og effektiv kilde til brennstoff og energi for kroppen vår. Ketoner produseres i leveren, - og kommer fra fettsyrer som blir dannet når kroppsfett brytes ned som erstatning for glukose/sukker. I en ketogen diett, som Atkins, Ketolysekuren – eller dietter som behandler barneepilepsi, kan de små mengder glukose som trenges for at kroppen skal fungere, dekkes av et minimum karbohydrater. Glukose kan også dannes i leveren – fra proteiner. Når kroppen produserer ketoner og bruker dem som brennstoff kalles det for ”ketose”.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 06:35   #16
olehagen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 70
Innlegg: 10
olehagen er på en erverdig vei

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Så flott at du har bestemt deg for ketolysekuren. Startet selv i midten av mai og har bare positive opplevelser, men det er ganske viktig å sørge for å følge dietten nøye. Anbefaler deg derfor både boka og ikke minst ketolyse tablettene.

LYKKE TIL...

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...933/weight.png

olehagen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-06, 18:01   #17
MegaWai
Nytt Medlem
 
MegaWai sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 40
Innlegg: 8
MegaWai er på en erverdig vei

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Hei hei!

Takk for lykkeønskingen! Føler selv at jeg har kommet godt igang. Bare elsker denne kuren! Snart ferdig med den 3. uka, og gått ned 5 kg nå.

Må bare fortelle om en hendelse idag som gav meg enda sterkere motivasjon enn det jeg har hatt fram til nå. Var i butikken og skulle kjøpe t-skjorter, og plukket opp en innpakket 2-pakning størrelse XL. Var ganske rolig i butikken. Ekspeditøren som hjalp meg til å finne de, spurte først om de var til meg, og da jeg svarte ja, så hun ut som et spørsmålstegn, og deretter spurte hun om jeg var sikker på at jeg skulle ha så store t-skjorter.. heheh.. Og deretter sa hun at det ikke er bytterett hvis jeg finner ut at de er for store.. Wheeeee!! Er skikkelig i ekstase nå!

Og når det gjelder dietten, så funker den som bare rakkern, og jeg savner ikke karbomat til vanlig. Og hvis det skjer, så er det ikke vanskelig i det hele tatt å si nei.

Så vil jeg takke alle her på forumet for masse god lesning, tips, og ideer! Jeg vet jeg ikke har vært så aktiv her på forumet, men grunnen er så enkel som at jeg har fått så mye mer energi og livsglede at jeg gidder ikke å kaste bort sommeren foran pc'en.

Så igjen.. Takk til alle her på forumet! Jeg skylder dere virkelig mye! Uten dere, så veit jeg ikke hvordan kroppsformen hadde vært.

__________________
Knowing is not enough, we must apply.
Willing is not enough, we must do.

-Bruce Lee

MegaWai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 19:22   #18
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Hei igjen
Gratulerer, det er så godt å oppleve at andre har samme gode opplevelser med ketolysekuren som jeg selv hadde da jeg gikk på kuren. Koz deg mens vekten går ned og humøret opp.



Dette er ikke meg og min fete tvillingebror men meg og meg.

Lykke til videre
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 12:19   #19
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren..

Må si jeg likte den slanke tvillingbroren best. Han ser så sunn og frisk ut i forhold til den fete tvillingbroren.. Ketolyskuren har gjort deg godt Torkil.. Den har fått deg til å gå fra grå og slappsen til delikat og lekker..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal ned 7 kg, nybegynner i lavkarbo Lining Lavkarbo generelt 2 10-02-06 14:14
Hvilken kur skal jeg velge. andersdupp Spørsmål og svar 11 06-01-06 22:45
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 21:13
Vi skal pusse opp Anitra Generell diskusjon 0 24-03-04 18:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no