Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach > Fase I

hva gjør jeg?

Fase I De første 14+ dagene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-04, 08:29   #1
exena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 49
Innlegg: 10
exena er på en erverdig vei
Question

hva gjør jeg?

Hei.
Dette ble ikke lett.
Har funnet ut at jeg ikke tåler så mye egg.. trodde jeg reagerte på Melk, men nå ser det ut for at det er egg jeg reagerer på.

hva gjør jeg med Frokosten da?
Noen som kan hjelpe?



Til dere alle, stå på... håper jeg også klarer målet mitt, synes dere er flinke jeg

Hilsen exena

exena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Dietten Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 10:45   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Fiberrik m/røkelaks eller makrell i tomat...eller sardiner i tomat/olje.

Ser du er SB, så er litt usikker. Ta en titt på journalen til Melene. Hun skrev vel inn måltidene sine en stund tror jeg.
Vet ikke om du kan spise Yoplait 0,1% jeg...feks med soyaflak og kanel ?
Lykke til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 11:16   #3
exena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 49
Innlegg: 10
exena er på en erverdig vei
Unhappy

Anne, hei hei

litt melk går bra :-)

Har boken med SB dietten i, har ikke funnet noen frokost uten egg der
Kan kanskje bytte ut frokost med lunsjen, og heller ha egg i ny og ned.... det må da kanskje gå?

Typisk, når jeg endelig har funnet en diett jeg liker, og som jeg ser funker til andre *snuffs*

exena

exena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Dietten Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 11:22   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei igjen

Om du spiser lunsj til frokost og kvelds til middag og middag til lunsj eller eller...spiller ingen rolle. Det er bare noe vi har laget istand det av en dller annen grunn. Rekkefølgen er likegyldig, men ikke spis tung mat ret før leggetid Sikkert bare forslag for at vi skal få i oss litt variert kost

Lykke til...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 11:38   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Tunfisksalat med majones og masse rødløk på fiberrik er snadder. En kylling/karrisalat på samme måte er også godt. Makrell er toppers, både varmrøkt og i tomatsaus.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 14:29   #6
exena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 49
Innlegg: 10
exena er på en erverdig vei
Talking

Nå må jeg vel bare si at tunfisk ikke er min greie... men alt annet av fisk spiser jeg, veldig glad i krabbe, reker oxo :-)

Jeg får vel bare prøve meg fram tenker jeg... synd det med eggene da, er glad i omeletter jeg, men det ble for mye sikkert

blir å savner veldig light brusen min da :-( siden vi kutter ut alt sukker... eller trenger jeg egentlig kutte den helt ut da?


Har rydda skapet for gåtteri oxo, bare få det ut av øyesyn :-)

Takker for fine svar, og god hjelp
Er så fint å ha en plass å gå til, for å få hjelp og støtte, og ikke minst kikke på andres sider.

exena

exena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Dietten Svar med sitat
Gammel 05-11-04, 04:21   #7
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Egg og sånn

Hei du!
Ikke fortvil!
Jeg har reagert på egg de siste årene, så jeg var litt bekymret mht frokosten på SBD. Dessuten har jeg ikke tid til å kokkelere så forferdelig om morgenen.
Grunnen til at du reagerer på egg nå, hvis du ikke har gjort det før, vil jeg tro er at du har spist egg hver dag til frokost. Egg er langt fra lettfordøyelig kost fo rmagen, og det kan ha blitt litt for mye for den på en gang!
Det positive er at i følge meg, så vil SBD gjøre at hele fordøyelsessystemet ditt bedres, og da vil egg være mye lettere å fordøye etterhvert. jeg kan spise litt egg igjen uten å svulme opp, bli kvalm og få mageknip... Men jeg tror jeg skal holde meg til et par ganger i uken!
Ellers til frokost spiser jeg naturell yoghurt; du kan ha lettyogurt med smak også hvis du ikke synes noe om naturell (den trenger litt tilvenning; nå blir alt annet for søtt for meg!) (Hvis du tåler det i litt mengder, yoghurt altså.)
Videre kan du prøve å spise en salat (kan lages kvelden før også) med eks stekt bacon, fetaost, mager gulost-terninger, skinke, makrell i tomat, røkt makrell, reker eller hva nå du måtte finne på! Grønnsakene kan også varieres i det vide og det brede, foreløpig føler jeg ingen ensporighet i kosten!
Og det er bare de to første ukene du ikke "skal" spise frukt - etter det kan du prøve frokost a la yoghurt med fruktbiter du hakker/skjærer selv, havregrøt pluss mye annet!
Så hold ut de to første ukene, prøv å spise egg en-to ganger i uken, så VIPS er du gjennom 14 dager.
Håper det var litt hjelp i det!
Forresten - har du den norske Ingrid Espelid-oversettelsen eller den orginale am boken? Jeg mener det er oppskrifter i min for fase 1 uten egg! Hvis ikke er det allerede referert til internettsider som har LOADS med oppskrifter - også tråder som omhandler frokost uten egg.
Lykke til!

Ps. bildet med kaffekoppen - - - kjempemessig!

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 05-11-04, 04:25   #8
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Pps

Forresten - du trenger ikke kutte ut lettbrus - cola light, pepsi max, whatever - det er ingen restriksjoner på dem; de inneholder hverken karbohydrater, fett eller proteiner.
Jeg holder trofast fast på pepsi max - spesielt når jeg vil ha noe søtt! Jeg ser heller ingen grunn til at du ikke skulle kunne drikke Fun Light e.l. heller, som heller ikke inneholder sukker.
Men det er lurt å drikke litt vann også, fordi grønnsakene og proteinene du spiser trenger væske til å hjelpe dem gjennom kroppen.
Tjohei!

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 07-11-04, 11:54   #9
exena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 49
Innlegg: 10
exena er på en erverdig vei
Wink

smosje
1000 takk for svarene jeg fikk.... gått å høre at det ikke var bare meg som slet med å ikke tåle ting, skal prøve å trappe ned på egga, kanskje det da blir bra :-)
tåler youghurt i små mengder (et beger) så det går bra.
Jippi! jeg kan drikke brusen min
I går havnet jeg på mat kjøret da.... en Black en whit med litt pomfri... men gikk på vekta i dag og har faktisk gått ned 1 1/2 kilo :-)

takk for tipsa alle sammen

exena

exena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no