Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol, lavkarbo og ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-08, 00:36   #51
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Og jeg som liker så godt Bache Gabrielsen XO... Den er visst tilsatt karamell, hører jeg onde tunger fortelle. Pokker !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 07:01   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Ifølge denne siden har Guinness Draught 10 g karbohydrat per 3,5 desiliter, men jeg vet ikke hvor pålitelig det er?

Takker! Har ikke vanlig lyst øl, typ Ringnes 15 gr pr 1 dl? I så fall høres dette levelig ut. Det er uansett begrenset hvor mye guinness man orker å drikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 07:07   #53
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg spiser jo ikke etter ketolyseprinsippene, da. Har aldri fulgt ketolyse, enn om Atkins Induksjon ligner. Spiser ganske Fedonsk/Atkins vedlikehold nå.
Jeg elsker Guinness, men tenkte du kanskje visste hvor mye restsukker/kh det er i, eller eventuelt GI

10g på 0,35l høres ikke helt feil ut, men jeg har lest så mange forskjellige tall at jeg tør ikke uttale meg

Norsk lovgivning vedr alkohol er helt bananas. Det er derfor man ikke kommer inn på nettsidene deres om man oppgir å være fra Norge.

  Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 07:08   #54
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er uansett begrenset hvor mye guinness man orker å drikke.

Snakk for deg selv

  Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 20:31   #55
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Snakk for deg selv

Jammen man blir så mett!

Det som var helt kårni, forresten, var at da jeg prøvde meg på en spansk en med å oppgi at jeg var fra Irland, så skjedde det ingenting. Jeg kom bare ikke videre.
Dustete, altså.
Men da skal jeg be min gode far om å kjøpe en eller to sånne til jul. Han er ikke vond å be tror jeg. I følge mamma var han som en liten gutt i leketøysbutikken da de besøkte Guinness-bryggeriet i fjor vår, og tømte omtrent gift-shopen for Guiness-effekter

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:30   #56
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jammen man blir så mett!

Sikkert bare noe du innbiller deg

  Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:59   #57
2mmelit1
Medlem
 
2mmelit1 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kongsberg
Alder: 39
Innlegg: 59
2mmelit1 er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

er det noen som vet hvor lang tid det vill ta kroppen å forbrenne fett igjen etter ei fyllekule, så jo en som skrev i tråden her at det kunne ta opp til 5 dager!? da blir det jo ikke mange dagene med fettforbrenning for min del!? hehe, med tanke på at jeg er ute så og si hver helg

__________________
2mmelit1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse DIY101 Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:48   #58
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Når jeg gikk på grete roede (telte kcal) drakk jeg hver helg. Drakk jeg rusbrus og søte drinker, la jeg på meg 2 kg. Drakk jeg vin eller lettøl, gikk jeg alltid ned en kilo per uke Det var ganske greit å vite at jeg kunne drikke og allikevel gå ned i vekt!

Men jeg vet ikke om det vil fungere med lavkarbo.. Er jo en annen type forbrenning..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:12   #59
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Er man tom for sukker i kroppen, og har ei kule på spirituosa, må man jo forbrenne fett, ellers dør man.
Noen må teste og finne ut.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:23   #60
2mmelit1
Medlem
 
2mmelit1 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kongsberg
Alder: 39
Innlegg: 59
2mmelit1 er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Er man tom for sukker i kroppen, og har ei kule på spirituosa, må man jo forbrenne fett, ellers dør man.
Noen må teste og finne ut.

det jeg også tenkte på! for når kroppen min er for karbohydrater, å jeg da er tom for alkohol i kroppen igjen, så må jo kroppen forbrenne noe!!?? å det ville vel mest sansynelig være fett?

__________________
2mmelit1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse DIY101 Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:41   #61
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Den bør jo helst forbrenne noe mens du har alkohyler i kroppen også da.
Er grenser for hvor bra du fungerer på reint alco fuel

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:48   #62
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Noen som vet om jeg kan unne meg en dram med baileys noen ganger i uka?
Prøvde å finne sukkerinnhold på vinmonopolet.no, men det stod det at d var ukjent.. Jeg er bombesikker på at det ikke er noe for meg som går på ketolyse, men siden at baileys serveres i så små mengder...? Er jo ikke mer enn 5 cl ivertfall. (jeg foretrekker ivertfall ikke mer enn et par sipp, bare for å få den kremsmaken)

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:06   #63
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Noen som vet om jeg kan unne meg en dram med baileys noen ganger i uka?
Prøvde å finne sukkerinnhold på vinmonopolet.no, men det stod det at d var ukjent.. Jeg er bombesikker på at det ikke er noe for meg som går på ketolyse, men siden at baileys serveres i så små mengder...? Er jo ikke mer enn 5 cl ivertfall. (jeg foretrekker ivertfall ikke mer enn et par sipp, bare for å få den kremsmaken)


Her er en tråd om hjemmelaget baileys:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ley#post399808

Kanskje du finner noe godt der??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 16:58   #64
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg tror ikke jeg orker å begynne å mekke selv :P

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 17:20   #65
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

På min flaske står det 28g karbohydrater pr 100g...

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 17:21   #66
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Åh, herregud, jeg har jo en flaske i kjøleskapet! Det fallt meg ikke inn å se på næringsinnhold! :P haha. teit av meg.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 00:19   #67
Mamarazzi
Nytt Medlem
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 5
Mamarazzi er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Ah - Guinness er godt!! Drømmer meg tilbake til Dublin.

Vel, Aass har kommet med et LITE øl som faktisk ikke smaker så verst, dessuten er det bare 1 karb per 100ml.

__________________
Mamarazzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Først ketolyse, deretter Lindberg - trur eg... Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 01:23   #68
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Ah - Guinness er godt!! Drømmer meg tilbake til Dublin.

Vel, Aass har kommet med et LITE øl som faktisk ikke smaker så verst, dessuten er det bare 1 karb per 100ml.

Jeg har bare sett sommerølet, jeg ...! Synes i grunn ikke noen av de andre typene smaker noe særlig. Men, altså. Aas, de har vanlig lavkarboøl også? Hele året? Det hadde i tilfelle vært stas

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 17:00   #69
Tira
Nytt Medlem
 
Tira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 7
Tira er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Husk at når du drikker alkohol så står levern ( som er vårt fettforbrenningsorgan) i dvalemodus. Ergo: Mens du har alkohol i blodet forbrenner du ingenting. Pass på hva du putter i munnen altså;=)

Tira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydrat, fett og Protein Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 17:12   #70
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Tira, her.

Husk at når du drikker alkohol så står levern ( som er vårt fettforbrenningsorgan) i dvalemodus. Ergo: Mens du har alkohol i blodet forbrenner du ingenting. Pass på hva du putter i munnen altså;=)

Jepp! Men en ting jeg aldri blir klok på er hvor lang tid dette faktisk tar, altså til kroppen er ferdig med alkoholen og gyver løs på fett igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 17:42   #71
Tira
Nytt Medlem
 
Tira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 7
Tira er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Det spørs på din forbrenning. Men en generell regel er vel 3 timer pr enhet alkohol?
Dvs når du er edru nok til å kjøre bil, da er alkoholen ute igjen;=)

Tira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydrat, fett og Protein Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 17:44   #72
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Tira, her.

Det spørs på din forbrenning. Men en generell regel er vel 3 timer pr enhet alkohol?
Dvs når du er edru nok til å kjøre bil, da er alkoholen ute igjen;=)

Det var egentlig det jeg tenkte, men har sett noen påstå at det kan ta helt opp til et par dager før fettforbrenningen tar til igjen, noe jeg syntes hørtes litt vel mye ut. Ikke at jeg bekymrer meg, jeg drikker min vin med god samvittighet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 20:26   #73
Tira
Nytt Medlem
 
Tira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 7
Tira er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var egentlig det jeg tenkte, men har sett noen påstå at det kan ta helt opp til et par dager før fettforbrenningen tar til igjen, noe jeg syntes hørtes litt vel mye ut. Ikke at jeg bekymrer meg, jeg drikker min vin med god samvittighet

Ja det høres mye ut, men det kommer vel litt an på mengden også? det tar jo lenger tid for leveren å innhente seg hvis det har vært en skikkelig rotbøyte vil jeg tro..
Ha god samvittighet, det har jeg også;=)

Tira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydrat, fett og Protein Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 23:45   #74
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Det har jeg også lurt på, har lest det samme som photo... Men kan ikke forstå at det skal ødelegge såå lenge.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 23:48   #75
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Tja, jeg kan ikke helt tro at leveren trenger en liten "ferie" etter en rotbløyte, den jobber nok jevnt og trutt med det den skal... .
Men at ettervirkningene av alkohol kan sitte i kroppen i dagesvis har jeg sett flere eksempler på .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Alkohol og ketose deeluxe Vedvarende vekttap 38 08-07-07 01:07
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 20:27
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 24-12-04 00:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no