Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbo i utlandet

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-10, 15:07   #1
target_aquired
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 5
target_aquired er på en erverdig vei

Lavkarbo i utlandet

Hei

Jobber mye i UK, i den forbindelse trenger jeg noen råd på matvarer.

Jeg er 1 uke inn i kuren men sliter med å finne matvarer tilsvarende Norge.
Eksempelvis, skyr, finner ikke noe tilsvarende! Alt for mye kh!

Noen som har tips.

Har mulighet å handle på Tesco, Saintsbury og Asda.

Takker for svar

TA

target_aquired er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 15:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i utlandet.

Tyrkisk yoghurt!

Eller gresk, men det er minst karber i den tyrkiske! Det må du vel kunne få tak i nesten over alt i det flerkulturelle landet!

Tesco pleier jo å ha varianter av alt mulig, så det kan jo være lurt å ta seg litt god tid og lese innholdsdeklarasjoner.

Eller kanskje gå inn på en UK- lavkarboside og lese litt der!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 15:14   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i utlandet.

De har da masse grønnsaker og ferske råvarer både på Tesco og Sainsbury's.
ASDA vet jeg ikke så mye om.
Gresk/tyrkisk yoghurt, fløte, sour cream... Nøtter og mandler er vel heller ikke mangelvare der

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 16:54   #4
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i utlandet.

Er i UK nå. Må si jeg synes det er mye lettere med lavkarbo her enn hjemme! Pub-mat er jo sikkelig ja-mat. I tillegg har både Tesco, asda, sainsburys ol. Mye godt og billig rent, ferdiglaget kjøtt. Må stikke nå, men skriver mer etterpå!

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 11:49   #5
target.aquired
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 3
target.aquired er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i utlandet.

Takker for svar,
Er klar over det finnes masse grønnsaker og kjøtt i mengder. Eneste jeg sliter litt med er å finne en lunsj fra butikkhyllene, derfor spm om yoghurt. Finner noen men ligger sånn 8-9 kh. Ville ha sett noe lignende som skyr!
Kjøpte meg 15 stk Atkins bars for den nette sum av £13, billig?

TA

target.aquired er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:21   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i utlandet.

Opprinnelig lagt inn av target.aquired, her.

Takker for svar,
Er klar over det finnes masse grønnsaker og kjøtt i mengder. Eneste jeg sliter litt med er å finne en lunsj fra butikkhyllene, derfor spm om yoghurt. Finner noen men ligger sånn 8-9 kh. Ville ha sett noe lignende som skyr!
Kjøpte meg 15 stk Atkins bars for den nette sum av £13, billig?

TA

Du får nesten ta deg litt tid til å lese innholdsfortegnelsen på de forskjellige yoghurtene - og dele navnet med oss hvis du finner noen som er rundt 5g kh.

Atkinsbarene hørtes billige ut, ja

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 23:52   #7
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i utlandet

Hei igjen,

jeg kjøpte også et lass med Atkinsbarer og de er jo grei å ha i nøden. Tilbud på Boots...:-D En annen ting jeg fant på Tesco, som jeg vet at de ogå har andre steder, er små "snack-pølser". I den som jeg kjøpte var det 0,6 kh. pr. pølse. De har også små hvitoster som er lette å spise rett fra pakken.

De fleste butikkene har ferdig stekt og oppdelt (lett å putte i munnen) kylling med div. smaker, mulig det er litt for styrete å ha med seg?

Tunfisk på boks er et annet alternativ.

Mange av kaffebarene har salater med bare salat og kylling/skalldyr/spekemat, vet bl.a. at Pret har.

Ellers så kan jeg anbefale deg å gå på Sainsburys og kjøpe Canderel m. vaniljesmak. SINNSYKT godt blandet med krem! Angrer på at jeg ikke kjøpte flere pakker...:-)

På Holland and Beret (?) har de Flaxseed til ca. 35 kr. pakken. Så at akkurat samme pakke koster 99 kr. her! Har ikke helt funnet ut hva jeg skal bruke det til, men jeg kjøpte med meg noen pakker.

På ASDA fant jeg finmalte mandler til ca. 8 kr. for 100 g.

Hvis du finner andre lunsjforslag eller andre ting å ta med hjem, så blir jeg veldig glad hvis du skriver det. Jeg er ofte i England selv.

Cec Xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egg i utlandet Vaffel Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 20-11-09 20:33
Lavkarbo i utlandet Kanutten Lavkarbo generelt 1 06-04-09 22:09
Lavkarbo på tur til utlandet. Fjonken Spørsmål og svar 6 09-02-06 11:49
medisinstudiet i utlandet..? sommerfugl Generell diskusjon 6 10-07-05 15:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no