Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Verdens beste ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-10, 14:47   #1
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg
Cool

Verdens beste ostekake

Denne oppskriften prøvde jeg i går og den var fantastisk god! Og jeg er kresen Jeg har prøvd å oversette for de som er interesserte.

Cleochatra’s Ultimate Cheesecake

Fyllet:
5 x 200 grams Philadelphia
2,5 dl erythritol
1,25 dl xylitol
1 ts xantham gum
3 egg
1,25 dl rømme
1 ss sitronsaft
1 ½ ss vaniljeekstrakt

Bunnen:
5 + 1/3 ss macadamia nuts
5 + 1/3 ss cashews
5 + 1/3 ss mandler

2 ss erythritol
4 ss smelta smør

Lag bunnen:
Kjør nøttene i mixern til de blir som kjeks smuler. Bland i smør og erythritol. Trykk inn i en kakeform. Jeg brukte en liten en og det gikk greit. Legg i kjøleskapet.

Lage fyllet:
Sett ovnen på 165 grader.

Bland osten med erythritol og xylitol på medium i cirka ett minutt. Ha i xanthan og bland det såvidt sammen (10-30 sekunder). På lav hastighet, ha i ett og ett egg til det er akkurat blandet. Ha i resten og bland cirka 30 sekunder.

Hell fyllet over bunnen og bak i ovnen cirka 1t og 15 min. Avkjøl på rist og putt i kjøleskapet. Jeg lot min stå i kjøleskapet over natta før jeg tok av ringen rundt og delte opp i 16 biter.

Av 16 biter, blir per bit:
Kalorier: 73, Karbohydrater: 25g, Fiber: 1g, Sukker alkohol: 21g, Net Karber: 3.5g, Protein: 1g, Fett: 6.5g

Direkte oversatt. Har ingen anelse på å telle kalorier og slikt.

Hentet herfra.

NYYYTES!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 16:14   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste ostekake

Hvor i all verden får man tak i dette da??

Sitat:

2,5 dl erythritol
1,25 dl xylitol
1 ts xantham gum

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 16:23   #3
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verdens beste ostekake

iherb.com! men de to øverste er bare søtning, så man kan sikkert bytte ut... xanthan er det som holder hele fyllet sammen. vet ikke om noen erstatning der jeg.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 16:47   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste ostekake

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

iherb.com! men de to øverste er bare søtning, så man kan sikkert bytte ut... xanthan er det som holder hele fyllet sammen. vet ikke om noen erstatning der jeg.

Xanthan gum kan sikkert byttes ut med JBKM..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 16:48   #5
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste ostekake

http://www.vitavalens.no/shop.asp?p=35286297

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 18:26   #6
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verdens beste ostekake

Jepp. Iherb.com har 226 gram til 76 kroner cirka. pluss frakt. anbefaler å bestille begge typer sukker + xanthan frakten er på 4 dollar opptil 1,3 kilo

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:36   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Verdens beste ostekake

Erythritol er det samme som sukrin, og xylitol fås på helsekosten det også

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 01:18   #8
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste ostekake

Hvis xanthan gum bare er for å holde ostemassen sammen, så kan man kanskje bruke gelatin i stedet? Hvis xanthan gum er vanskelig eller tar for lang tid å få tak i, den kaka hørtes jo veldig god ut.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 12:26   #9
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verdens beste ostekake

Ja jeg tror det er det.

Slik står det på vitavalens:

Sitat:

Xanthan Gum er et naturlig karbohydrat med egenskaper som gjør det egnet til erstatning for gluten (proteinet i hvetemel som gir baksten struktur) og som emulgator(gjør det mulig å blande to væsker som vanlivis skiller seg) for dressinger. Bruk litt Xanthan Gum i glutenfritt mel for å bedre bakeegenskapene og konsistensen på glutenfritt bakverk. Xanthan Gum kan også brukes i dressinger for å oppnå god sammenblanding mellom olje og eddik eller i sauser som tykningsmiddel.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 18:45   #10
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste ostekake

Jepp, det høres ut som det binder sammen, eller hjelper på konsistensen. Gelatin er også greit å bruke til det.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:56   #11
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verdens beste ostekake

Ja men kom på at siden den skal stekes i ovnen så går det kanskje ikke så bra??

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdens beste Nannah Kake/dessert og snacks 36 18-08-11 09:20
Verdens beste slankekur novise Ketolysekuren 19 16-10-09 20:36
Verdens beste soppsaus! Iset Middag 6 20-02-08 23:00
OsteKake + verdens beste gele Mylamyyy Lavkarbo generelt 8 29-07-06 21:24
Verdens beste lunsj! Iset Lunsj 5 27-10-05 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no