Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Software for oppskrifter

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-05, 13:11   #1
Pontius
Juniormedlem
 
Pontius sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 54
Innlegg: 20
Pontius er ny på veien

Software for oppskrifter

Vet ikke om dette har vært diskutert tidligere, men jeg er på jakt etter programvare til pc hvor man kan legge inn oppskrifter selv.

Jeg har søkt litt rundt på nettet men finner bare amerikanske programmer. De blir feil for meg på grunn av måleenhetene de bruker. Pounds, Oz. farenheit osv.

Jeg er på utkikk etter noe med norske eller europeiske måleenheter.

Om flere her på forumet hadde hatt et slikt program så hadde vi kunnet utveksle oppskrifter elektronisk.

__________________
Man lærer så lenge man har lever!


Pontius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren og testing av blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 13:23   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Vi planlegger noe slikt online her

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 14:37   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Vi planlegger noe slikt online her

Det hørtes kjempekjekt ut !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 11:58   #4
Pontius
Juniormedlem
 
Pontius sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 54
Innlegg: 20
Pontius er ny på veien
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av HP

Vi planlegger noe slikt online her

Høres ut som en knakende god ide.

Kan du anslå tidspunkt for når dette kan bli da HP?

__________________
Man lærer så lenge man har lever!


Pontius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren og testing av blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 12:08   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Tidspunkt vil jeg ikke anslå... men jeg kan vel si at det blir nok i år

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 16:52   #6
Lennor
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 157
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av HP

Vi planlegger noe slikt online her

Gleder meg....

__________________













I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den



Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 17:03   #7
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sitat:

eg er på utkikk etter noe med norske eller europeiske måleenheter.

jeg bruker et norsk program utviklet av Landsforeningen for Kosthold og helse.

det heter Mat På Data.

du kan lese mer om det her

Mat på data

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 17:23   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hede

jeg bruker et norsk program utviklet av Landsforeningen for Kosthold og helse.

det heter Mat På Data.

du kan lese mer om det her

Mat på data

hede

Hehe, den har vi på skolen! Den er FÆL

Men en viss funksjon har den jo...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 18:32   #9
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

nå har ikke jeg noe stort sammenligningsgrunnlag, men jeg synes den er helt ok for å regne ut næringsinnhold på en dagsmeny, statistikk over en uke osv,som er hovedsakelig det jeg bruker den til.

er også det eneste jeg har funnet som er på norsk og ikke nettbasert.

men er enig at brukergrensesnittet er FÆLT.

har du andre forslag på norsk software HP?

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 15:38   #10
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg har kjøpt FitDay og er veldig fornøyd. Man kan legge inn alle matvarer og oppskrifter på norsk i gram, ts eller ss.

Jeg har en enorm mengde med oppskrifter i Word, jeg har enormt mange kokebøker, jeg har massevis av sider med oppskrifts-sider i favoritter og permer med oppskrifts-utklipp fra mange år tilbake, og nå har jeg altså også begynt å legge inn i FitDay...sukk. Når jeg skal lage noe nå, leter jeg utrolig mange forskjellige steder.

Har spurt mannen min om han kan finne ut hvordan disse oppskriftene kan konverteres fra FitDay til lavkarbo, fra Word til FitDay osv. Han sier det er mulig å få til...det hadde jo vært en drøm. Det er bare litt jobb, skjønner jeg, og nå har han ferie...

Mange av oppskriftene mine har også næringsinnhold og på de fleste står det hvilken diett de er beregnet for. Tenk å få inn alt sammen her på lavkarbo...

Jeg har også lurt på å rive ut alle sider av kokebøkene mine og sortere dem etter proteinkilde og/eller matrett for så å sette dem i permer.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no