Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-08, 00:20   #1
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Når vi beveger oss oppover vedvarendestigen og tilfører flere og flere karbohydrater vil vi komme til punkt der kombinasjonen fett og karbohydrater er uheldig. Er det når vi går ut av ketose vi må begynne å være forsiktig med fettet eller er det med det samme vi øker på karbohydratene?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 01:43   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Det der lurer jeg også litt på. Skal kjøpe den andre boken til Torkil med tid og stunder... men ikke akkurat nå. Regner med at det står noe der.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 17:58   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

redusere tilsvarende hva man øker?
Kanskje?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 18:35   #4
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Lurer jeg også på!
Er skummelt å være ferdig med Ketolyse - det er en herlig og enkel kur.
Jeg er superredd for å gå opp i vekt... igjen!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 23:21   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Det der lurer jeg også litt på. Skal kjøpe den andre boken til Torkil med tid og stunder... men ikke akkurat nå. Regner med at det står noe der.

Har lest den, men fant det ikke ut. Mye annet spennende da. Mange gode oppskrifter.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 18:47   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Er det noen som har kommet hjem fra ferie som vet noe mer her?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:44   #7
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Har også kjøpt boken "etter slankekuren" men har
desverre ikke lest den enda....
Jeg spiser nesten som før, med cocosa i kaffen og smør til steking osv,
men prøver å unngå karber og fett i samme måltid.
kanskje det er tull, men tror jeg leste det en plass...?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:59   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Raske karber er det du vil unngå, ikke fettet. Om man kutter ut rask karbo etter lindberg eller normal lavkarbo vil aldri fettet være noe problem. Om man går over til den vanlige karbomania i samfunnet så .... Det er høyt blodsukker og fett som er problemet, ikke fordi fett er tilstede men fordi blodsukkeret og insulinet har økt for fort. Høyt blodsukker og insulin gir stor grad av fettlagring og fett i kosten blir da bare smør på flesk i den sammenheng, men ingen forskjell egentlig, enn at man ofte klarer å spise mer fett når det også smaker søtt.

Så lenge man kontrollerer blodsukkeret til enhver tid er ikke fett noe stort problem.

Karbo har en virkning på apetitten til mange og varierende sådann. Noen blir "matmonstre" når de får raske karber og spiser til de sprekker og får faktisk apetitt av det, noen spiser ikke særlig mer likevel. Jo mer "matmonster" man er jo mer må man passe på å spise mat som naturlig holder blodsukkeret lavt og som fordøyes langsomt. Fett virker slik, protein virker slik, fiber virker slik.

I tillegg reagerer man forskjellig energimessig på hva man spiser og da får man prøve ut mengde fett, protein og karbo over tid.

For all del ikke tro at fett er farlig. Det er blodsukkervariasjonene og næringsfattig ferdigmat som gir dårlig helse.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 23:59   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Interessant. Da fortsetter jeg som før og øker forsiktig med laaaaaaaaaaaaangsomme karbohydrater.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 13:14   #10
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Når skal vi begynne å redusere på fettet?

Nå er jeg her, og har bestemt meg for å skli over på et mer Fedonsk kosthold. Noen som har noen tanker eller erfaringer om hvor fort jeg skal gjøre det, og hvordan å balansere fett/karbo?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram! **Angelica** Ketolysekuren 25 11-02-07 19:04
Når jeg skal ned 5-7 kilo.... Borealis Lavkarbo generelt 9 25-09-06 15:14
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no