Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Føler meg elendig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 11:20   #1
littlestar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
littlestar er på en erverdig vei
Unhappy

Føler meg elendig

Nå er det fjerde dagen jeg følger Skaldeman slavisk - og jeg har aldri følt meg så elendig. I morges våknet jeg av at jeg måtte kaste opp, og jeg er fotrsatt kvalm selv om magesekken nå er tom. Har overhodet ikke hatt lyst på noe "tillatt" mat på 2 dager, tvang i meg en løvbiff og en liten osteomelett i går for å få i meg noe fett men det kom jo da opp igjen i dag. Nå har jeg ikke lyst på noe, bare tanken på egg gjør meg kvalm(ere) og ingenting annet av det jeg har kjøpt inn frister heller. Jeg som vanligvis er så glad i kjøtt, smør o.l.

Noen som har hatt det på samme måten? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg klarer ikke spise, men lar jeg være blir jeg jo dårlig da også. Åh, noe chips hadde vært så deilig nå...sukk...

littlestar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - nybegynner Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:46   #2
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Føler meg elendig

Jeg lister meg inn og foreslår sprøstekt bacon? Det er jo salt og kan likne litt på chips, hvis du legger til litt godvilje.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:56   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg elendig

Lister meg innom jeg også, og sender deg en diger god bedring

Har egentlig ikke noe matforslag til deg, annet enn noen peanøtter kanskje? Det kan ihvertfall jeg få i meg hvis jeg er kvalm. Og mye vann eller Farris.

Ville bare hviske deg i øret at avvenning fra karbohydrater og sukker kan av mange oppleves nøyaktig som avrusning fra diverse narkotiske stoffer. Det kan nok være snakk om en fire-fem dager med kvalme, hodepine, vondt i kroppen, svetting, depresjonsfølelse, dårlig nattesøvn, etc. Disse abstinensene kan være skikkelig ille altså; litt avhengig av hvor mye sukker og karbohydrater du har vært vant til å bruke.

Det sier litt om hvilket sterkt og avhengighetsskapende stoff sukker er...

Hold ut og BIT tenna sammen, jeg LOVER deg at det går over!!!
Masse lykke til videre!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:02   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg elendig

Og hvis du scroller nederst på siden her ligger det flere lignende tråder. Det er vanlig å ha det sånn 3-5 dagen, trøst deg med at du vil føle deg bedre enn noengang når det er over!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:02   #5
littlestar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
littlestar er på en erverdig vei

Sv: Føler meg elendig

Prøvde å spise litt bacon i ett-tiden, men etter ca fire biter måtte jeg kaste opp igjen. Er det virkelig vanlig å være så dårlig at man ikke klarer å holde på noe? Hvordan skal fett-bålet bestå da?

Måtte til slutt bite i det sure eplet og kjøpe meg en liten cola light. Har kanskje drukket en desiliter, føler meg litt bedre. Ingen varig løsning, men orker rett og slett ikke å gå med magesyre i munnen hele tiden. Har også spist en håndfull macademianøtter, de ble værende. Enn så lenge.

Takk for gode råd

littlestar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - nybegynner Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:20   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg elendig

Du har ikke rett og slett fått oppkastfarang da? Det går så mye slikt nå

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:43   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg elendig

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du har ikke rett og slett fått oppkastfarang da? Det går så mye slikt nå

Min tanke også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:31   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Føler meg elendig

Eller at kroppen reagerer på brå overgang? Prøv kanskje litt etter litt over 4-5 dager å øke fett mengen samtidig som du kutter på carber.

Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:09   #9
littlestar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
littlestar er på en erverdig vei

Sv: Føler meg elendig

Ikke vet jeg hva jeg har, men jeg skal prøve det siste forslaget der, for nå har jeg vært fryktelig dårlig i over 2 dager. Går utover jobben og alt, og ikke minst humøret.

littlestar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - nybegynner Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:23   #10
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Føler meg elendig

Enig med Grovsnus her. Kroppen har nok fått et sjokk.

For min egen del så trappa jeg gradvis ned en 4-5 dager før jeg starta ordentlig. Kutta poteter/ris første dagen, litt mindre brød enn ellers andre dagen osv...

Men det kan jo hende du snart er over kneika nå?

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 23:24   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Føler meg elendig

Det er kroppen som protesterer og vil ha sukker igjen. Det er mange som blir dårlige de første dagene, men det går over etter noen dager. Alt fra 3 - 14 dager faktisk... Men du blir 100 ganger bedre enn du var før, når det går over!

Jeg sleit i to måneder før jeg ble skikkelig pigg - hvis det kan være noe trøst. *trøste*

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 15:15   #12
littlestar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
littlestar er på en erverdig vei

Sv: Føler meg elendig

Slite alá vondt i hodet, trøtt, svimmel o.l hadde jeg regnet med (fryktelig upraktisk i jobbsammenheng og ikke minst når en kjører i rushtiden, så klart, men kan leve med det så lenge det går over), men å kaste opp så utrolig mye som jeg har gjort hadde jeg aldri sett for meg at jeg skulle gjøre. Bare tanken på f.eks smør, egg o.l. fikk meg til å skynde meg til badet så sent som i går. Har det ikke så verst i dag men lyst på fet mat har jeg så definitivt ikke. Stekte opp en pose med slankekjøttkaker p tirsdag før alt dette begynte, men nå ser jeg ikke for meg at jeg får spist dem (de er i frysen). Det samme gjelder eggene jeg har kjøpt.

Nei, vi får nå se. Tenker å prøve meg på noen sånne tilvenningsdager nå fremover med litt ris el. pasta for så å minske mengden dag for dag.

Takk for trøsten

littlestar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - nybegynner Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:50   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Føler meg elendig

Kanskje Skaldeman er litt for ekstremt for deg? De aller fleste sliter med å omstille oppfatningen om fett. Fett er nok den største barrieren ved lavkarbo, og det er ikke bare brukerne av lavkarbo som har det men vi ser det rundt oss i samfunnet hver eneste dag. Det ikke for ingenting det blir kalt en "kontroversiell" diett. Veldig mange her inne går på Ketolyse og får kjempefine resultater. Der er ukeforslag og menyer litt mer tilpasset det vi er vant til fra før, og overgangen til et kosthold med mindre karber og mer fett vil kanskje være mindre ubehagelig.

Håper du finner ut av det snart!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Føler meg dåååårlig! fagremøy79 Mer enn 30 kg overvekt 18 01-02-09 01:21
Ny her - føler meg så slapp! emmat Spørsmål og svar 5 13-11-07 15:29
Tiltross for elendig vekttap som jeg har lagt på meg! Så ... Kokosbolla :o) Ketolysekuren 6 21-08-07 13:11
En elendig baker trenger råd...! Siss1 Spørsmål og svar 7 03-07-07 01:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no