Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Coffee Slender

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-08, 22:25   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Coffee Slender

Noen som har erfaring med denne? Skal være gunstig for blodsukkeret. Mange reagerer jo negativt på vanlig kaffe og opplever det som partystopper - denne burde jo være perfekt på et lavkarbo kosthold?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 22:33   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Coffee Slender

Så vidt jeg vet (jeg har lett over alt etter informasjon om det) så er ikke kaffe i seg selv i en partystopper, men det senker blodsukkeret sånn at man kan få søthunger eller bli "fysen".

Coffee slender har jeg ikke noe erfaring med, men er ikke det en slankedrikk? Skeptisk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 22:43   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Coffee Slender

Trodde vanlig kaffe fikk blodsukkeret til å gå opp jeg? Her er en artikkel fra Mat&helse: http://www.matoghelse.no/paavirker-b...593-48916.html Blir solgt som slankeprodukt ja, men er vel egentlig ikke det (det er det vel knapt noe som er...). Men uavhengig av evt gevinster på vekten - dersom det kan regulere blodsukkeret og faktisk senke det med opptil 20%, samt hjelpe mot evt mat/søtsug, er jo det av det gode

Trodde årsaken til at man frarådes å drikke kaffe på Atkins induksjon, var at det får blodsukkeret til å stige?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:13   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Coffee Slender

Jeg har lest begge deler, og tror det har noe med mengde å gjøre. Om jeg ikke husker feil, så var det det med at blodsukkeret sank som var argumentet i DANDR.
Leste det samme i en finsk studie en gang.
Imidlertid, så vil store mengder kaffe være med på å frigi glukose fra leveren, tror jeg i alle fall, men jeg vet ikke hvor aktuelt det er for en som lever lakarbo... Men jeg er fortsatt usikker på emnet, men det er fortsatt ingen jeg vet (om det er noen, så rop ut) som har hatt noen effekt på bare å kutte ut kaffe mtp vektnedgang.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:15   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Coffee Slender

Litt usunne råd på gang her, men litt fønni også... Dog legmenn som uttaler seg da.
http://www.motion-online.dk/fora/ind...howtopic=45299

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:19   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Coffee Slender

Her er et sitat fra siden, ser ut som han er medisinstudent eller noe han som sier dette:

Sitat:

For at omformulere mig, giver kaffe ikke lavt blodsukker, men mimerer derimod det respons som patienter med lavt blodsukker oplever.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:19   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Coffee Slender

Nei, mente ikke at man går ned i vekt av å kutte ut kaffe. Men dersom man har et lavkarbo kosthold for vektreduksjon, og kaffen man drikker får blodsukkeret til å stige, vil det kunne hemme vektnedgang/redusere affekten av kostholdet fordi det fører til svigninger i blodsukkeret - svingninger man jo nettopp prøver å motvirke med et slikt kosthold. Bytter man ut kaffen med kaffe eller te som ikke påvirker blodsukkeret eller faktisk er med på å regulere det, vil det kunne bidra, sammen med kosthold, til vektreduksjon. Slik jeg har forstått det - jeg påstår ikke at det er slik..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:24   #8
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Coffee Slender

Fører ikke frigjøring av adrenalin og cortisol til økt fettlagring?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:49   #9
niomi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 47
niomi er på en erverdig vei

Sv: Coffee Slender

Betyr dette at jeg ikke kan drikke kaffe eller koffeinholdig drikke i ketose..? Gud bedre - jeg får jo de abstinensene hvis jeg ikke får i meg en haug kaffe hver dag...

niomi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 20:55   #10
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Coffee Slender

Tror det er individuelt hvorvidt vanlig kaffe virker negativt inn på blodsukker. Idag har jeg drukket Coffee Slender, og den er iallfall kjempegod, mye bedre enn annen kaffe! Jeg har faktisk hatt mindre mat/søtsug idag også. Men om det er pga kaffen er vanskelig å si da

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 00:23   #11
Gulleline
Medlem
 
Gulleline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 52
Innlegg: 184
Gulleline er ny på veien

Sv: Coffee Slender

Mulig jeg er helt på vidda - men har du SMAKT på Coffee slender???? Kan jo likegjerne koke bark, jo... Det smaker HØGG!!!
...men det var vel egentlig ikke det som var spørsmålet, da... *ler*

__________________
GulleLine



Min-journal - besøk meg gjerne om du vil!
Ny start - uke 22 Pjuh - I'm a work in progress...
Gulleline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 06:59   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Coffee Slender

Opprinnelig lagt inn av Gulleline, her.

Mulig jeg er helt på vidda - men har du SMAKT på Coffee slender???? Kan jo likegjerne koke bark, jo... Det smaker HØGG!!!
...men det var vel egentlig ikke det som var spørsmålet, da... *ler*

Ja, jeg har jo drukket den, ergo har jeg smakt den.. Jeg synes den er kjempegod

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 18:43   #13
Gulleline
Medlem
 
Gulleline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 52
Innlegg: 184
Gulleline er ny på veien

Sv: Coffee Slender

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Ja, jeg har jo drukket den, ergo har jeg smakt den.. Jeg synes den er kjempegod

Men så godt at smaken er forskjellig, da!
Huff... Jeg er nok litt for bortskjemt med min Nespresso kaffemaskin, tror jeg! Sikkert myyye lurere å drikke Coffee Slender enn mine Latte'r. (Som jeg til opplysning har sluttet med...)

__________________
GulleLine



Min-journal - besøk meg gjerne om du vil!
Ny start - uke 22 Pjuh - I'm a work in progress...
Gulleline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 18:50   #14
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Coffee Slender

sluttet med latter?! her har jeg bare byttet ut melken med soyamelk med 0,1 karb per 100ml og det smaker myyye bedre uansett! nam nam! hehe. Det kan vel hende jeg må kutte ned på soyamelken etterhvert men for nå så er det min koos! mmmm.

coffeslender har jeg aldri smakt, så sorry for kupping av tråd! hehe.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:13   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Coffee Slender

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Tror det er individuelt hvorvidt vanlig kaffe virker negativt inn på blodsukker. Idag har jeg drukket Coffee Slender, og den er iallfall kjempegod, mye bedre enn annen kaffe! Jeg har faktisk hatt mindre mat/søtsug idag også. Men om det er pga kaffen er vanskelig å si da

Før jeg begynte på ketolyse, så prøvde jeg Coffee Slender. Jeg syntes den var god på smak og den tok vekk omtrent all søtsug. Men det var jo ingen varig effekt ...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 06:48   #16
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Coffee Slender

Mener du at den sluttet å hjelpe mot søtsug?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 14:23   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Coffee Slender

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Mener du at den sluttet å hjelpe mot søtsug?

Ja, slik virket den på meg. Jeg var flink ( ??) til å starte fridagene mine med kaffe og noe søtt, sjokoladebiter eller kake hvis jeg hadde det. Med Coffee Slender forsvant søtsuget og etterhvert den dårlige vanen min.
Jeg drakk tre poser om dagen.
Etter en måneds tid (etter a jeg sluttet med C.S.) begynte jeg dessverre med sjokoladevanen min igjen...
Med ketolyse har også søtsuget forsvunnet og nå er jeg mye mer kritisk til hva jeg skal kose meg med av godsaker

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 14:32   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Coffee Slender

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Mener du at den sluttet å hjelpe mot søtsug?

He, he, NÅ leste jeg hva du egentlig spør om.... nei, den sluttet ikke å virke.
Så lenge jeg drakk C.S., så hadde jeg ikke søtsug. Da jeg sluttet med C.S. kom sjokobehovet tilbake etterhvert

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 16:44   #19
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Coffee Slender

Er foreløpig veldig fornøyd med den - har hatt mye mindre søt-og matsug de siste 2 dagene, og har i tillegg sluppet å bli sånn skjelven som jeg blir av vanlig kaffe. Og virker også som den er mer skånsom for magen. Eneste minuset er at den er jæ... dyr. Men hvis jeg kan spare inn ved å spise mindre søtt, går det kanskje opp i opp..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 15:33   #20
Stinepusen
Juniormedlem
 
Stinepusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 17
Stinepusen er på en erverdig vei

Sv: Coffee Slender

Coffe Slender fungerer helt utmerket;-) Det er innholdet av klorogensyre, fra grønne kaffebønner som blandes til ekstraktet sveltol, som er virkestoffet. Altså en forsterkning av kaffebønnens opprinnelige innhold. Klorogensyren medvirker til at blodsukkeret senkes og holdes relativt stabilt. Øk gjerne dosen fra 3 til 6 kopper om dagen for best effekt. Effekten vil kun være tilstede mens man drikker kaffen. Slutter man med kaffen forsvinner effekten, men den er jo et veldig godt hjelpemiddel da.. Får også mer energi, letterre å få overskudd til trening, pga det jevne blodsukkeret. Og jepp... jobber med helsekost.. ;-)

Stinepusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf uten svin melk og gluten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Coffee slender..... elian Lavkarbo generelt 22 20-06-10 10:46
Enda et spørsmål om magnesium blåbær Kosttilskudd 8 27-03-08 00:16
Standardsvar om sug ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 02-10-06 10:59
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 04:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no