Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Røykesug

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-08, 08:23   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Røykesug

Dere som har sluttet å røyke - hvor lenge opplevde dere å kjenne sug? Jeg sluttet å røyke for 2-3 år siden (hadde noen sprekk innimellom, men har ikke tatt et trekk siden jeg fant ut jeg var gravid i februar i fjor), men jeg har fortsatt lyst på! Det er helt uaktuelt å begynne å røyke igjen, uansett sug, men bør det ikke snart gå over?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 10:35   #2
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Røykesug

Jeg har sluttet flere ganger (...)

De første gangene opplevde jeg sug lenge etter. Det lengste oppholdet var på to år ca, og det endte jo med at jeg begynte igjen

Men den siste gangen jeg sluttet var det helt rart. Jeg var liksom bare ferdig med røyk - tok bare noen dager så tenkte jeg ikke mer på røyk og siden har jeg igrunnen vært ikkerøyker. Tenker aldri over at jeg faktisk lå på 40 om dagen i mange år nå lenger. Og nå er det åtte år siden jeg sluttet den siste gangen. Så - det slipper jo taket til slutt

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 19:06   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Røykesug

Jeg sluttet jo fordi jeg ble gravid, så da var det liksom ikke noe diskusjon - det var bare å stumpe den. Og hadde røykesug hele svangerskapet, og enda mer nå når jeg ammer. Håper det ikke tar 8 år før suget forsvinner da..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 20:17   #4
Kosmokula
Juniormedlem
 
Kosmokula sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim (Ylvingen)
Alder: 43
Innlegg: 44
Kosmokula er på en erverdig vei

Sv: Røykesug

Jeg sluttet å røyke daglig da jeg ble sammen med mannen i 2001 (han er veldig anti-røyk, og har en mor som har KOLS).
Jeg fortsatte å festrøyke da, men det tok jo slutt da jeg ble gravid i 2004.
Husker jeg syntes det var så deilig å gå gjennom røykskyene til folk når det var vinter - det luktet så deilig
Og når jeg gikk gravid med nr.2 så hadde jeg røyksug gjennom hele svangerskapet selv om det var 2 år siden jeg sluttet helt. Sikkert en rar gravid-greie
Nå så har jeg ikke noe sug lengre, men jeg kan savne det.
Rar følelse egentlig, men det var vel fordi røyken var en tidsfordriv når jeg kjeda meg eller var stressa.

__________________

Hula mi
Kosmokula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 20:29   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Røykesug

Jeg har igrunnen ikke savnet det å holde røyken eller selve handlingen "å røyke", men selve innhaleringen - det er så jæv-- godt!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 22:49   #6
msplum
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 51
Innlegg: 229
msplum er ny på veien

Sv: Røykesug

Vet ikke om jeg har så mye å si her egentlig, men hiver meg utpå likevel

Jeg slutta å røyke for 1 uke siden. I løpet av denne uken har jeg hatt noe som kan minne om røykesug 2 ganger.

Samboeren min sitter her ved siden av meg og røyker, og jeg reagerer ikke på det.

Jeg har rett og slett slutta å tenke på røyk.

Jeg skylder hele greia på noen små piller jeg har fått av legen som heter Champix. http://www.pfizer.no/templates/Medicament____1420.aspx

Kanskje du skulle ha prøvd dem?

__________________


NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 07:16   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Røykesug

Opprinnelig lagt inn av msplum, her.

Vet ikke om jeg har så mye å si her egentlig, men hiver meg utpå likevel

Jeg slutta å røyke for 1 uke siden. I løpet av denne uken har jeg hatt noe som kan minne om røykesug 2 ganger.

Samboeren min sitter her ved siden av meg og røyker, og jeg reagerer ikke på det.

Jeg har rett og slett slutta å tenke på røyk.

Jeg skylder hele greia på noen små piller jeg har fått av legen som heter Champix. http://www.pfizer.no/templates/Medicament____1420.aspx

Kanskje du skulle ha prøvd dem?

Takk for tips, men jeg tror ikke jeg kan ta de så lenge jeg ammer.. Jeg kommer ikke til å begynne å røyke igjen altså, så er ikke det jeg er redd for, bare så irriterende at dette suget ikke gir seg etter såpass lang tid

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 11:38   #8
msplum
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 51
Innlegg: 229
msplum er ny på veien

Sv: Røykesug

Champix og amming

Selv om det ikke er undersøkt, er det en mulighet for at Champix kan passere over i morsmelk. Dersom du ammer, bør du rådføre deg med lege eller apotek før du begynner å bruke Champix.


Jeg var ikke klar over at du ammet.
Jeg vet heller ikke om det vil være aktuelt for deg å ta disse pillene i og med at du allerede har sluttet å røyke.

Det du må prøve å huske på er at røykesuget ditt er mentalt (det vet du sikkert). Nikotin gir ingen fysisk avhengighet - kun mentalt. Noen få timer etter at du tok din siste sigarett så var kroppen din ferdig med hele nikotinen, og hadde ikke behov for den mer.

Du kan prøve å lese "Endelig ikke røyker" (husker ikke forfatteren) ,hvis du ikke har lest den.
Absolutt ikke hva jeg vil kalle god litteratur, men hvis man bestemmer seg for å tro på det han skriver, så tror jeg at det kan være effektivt. Og kanskje også en god hjelp mot røykesug uten å innta noen som helst underlige stoffer.

Ønsker deg uansett all mulig lykke til! Du har gjort noe veldig bra både for deg selv og dine nærmeste! Vær stolt over det!

__________________


NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 11:57   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Røykesug

Opprinnelig lagt inn av msplum, her.

Champix og amming

Selv om det ikke er undersøkt, er det en mulighet for at Champix kan passere over i morsmelk. Dersom du ammer, bør du rådføre deg med lege eller apotek før du begynner å bruke Champix.


Jeg var ikke klar over at du ammet.
Jeg vet heller ikke om det vil være aktuelt for deg å ta disse pillene i og med at du allerede har sluttet å røyke.

Det du må prøve å huske på er at røykesuget ditt er mentalt (det vet du sikkert). Nikotin gir ingen fysisk avhengighet - kun mentalt. Noen få timer etter at du tok din siste sigarett så var kroppen din ferdig med hele nikotinen, og hadde ikke behov for den mer.

Du kan prøve å lese "Endelig ikke røyker" (husker ikke forfatteren) ,hvis du ikke har lest den.
Absolutt ikke hva jeg vil kalle god litteratur, men hvis man bestemmer seg for å tro på det han skriver, så tror jeg at det kan være effektivt. Og kanskje også en god hjelp mot røykesug uten å innta noen som helst underlige stoffer.

Ønsker deg uansett all mulig lykke til! Du har gjort noe veldig bra både for deg selv og dine nærmeste! Vær stolt over det!

Huffja, den hjernen.. Det er innhaleringsbehovet som er problemet hos meg, selve følelsen av å få røyk ned i lungene (I know, det er jo frastøtende) jeg savner. Det er 18 mnd siden jeg kuttet den for godt (før det sluttet jeg i 6 mnd men sprakk et par mnd før jeg ble gravid og sluttet igjen), og synes liksom det burde gi seg nå. Jeg er kjempeglad for at jeg er røykfri, så dette suget er ganske enkelt helt tullete!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 12:16   #10
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Røykesug

Selv har jeg "8 måneders jubileum" for røykekutt idag *jippi*.

Har ikke mye sug - og har vel egentlig ikke hatt det i det hele tatt (bortsett fra de første ukene). Men jeg brukte litt Pavlovske teorier når jeg sluttet

Hver gang jeg følte røykesug styrtdrakk jeg et glass lunkent vann - det smakte selvfølgelig helt for jævlig ! Men hjernen er lettlurt - så etterhvert kom røyksuget som små blaff, inntil hjernen husket at straffen var et glass lunkent vann...

Høres sikkert helt underlig ut - men det funket som bare det for meg ! Har ikke nevneverdig røyksug pr idag - men innrømmer at det hender at jeg forknipper enkelte situasjoner med "sosial koserøyk".

  Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 12:35   #11
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Røykesug

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Selv har jeg "8 måneders jubileum" for røykekutt idag *jippi*.

Har ikke mye sug - og har vel egentlig ikke hatt det i det hele tatt (bortsett fra de første ukene). Men jeg brukte litt Pavlovske teorier når jeg sluttet

Hver gang jeg følte røykesug styrtdrakk jeg et glass lunkent vann - det smakte selvfølgelig helt for jævlig ! Men hjernen er lettlurt - så etterhvert kom røyksuget som små blaff, inntil hjernen husket at straffen var et glass lunkent vann...

Høres sikkert helt underlig ut - men det funket som bare det for meg ! Har ikke nevneverdig røyksug pr idag - men innrømmer at det hender at jeg forknipper enkelte situasjoner med "sosial koserøyk".

Det der var jo igrunnen ganske smart - å omprogrammere hjernens tanke- og assosiasjonsmønstre skal ikke undervurderes! Kanskje jeg skulle prøve (og så får jeg samtidig i meg rikelig med vann)

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 19:10   #12
GULLFISK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordvestlandet
Innlegg: 13
GULLFISK er på en erverdig vei
Talking

Sv: Røykesug

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har sluttet flere ganger (...)

De første gangene opplevde jeg sug lenge etter. Det lengste oppholdet var på to år ca, og det endte jo med at jeg begynte igjen

Men den siste gangen jeg sluttet var det helt rart. Jeg var liksom bare ferdig med røyk - tok bare noen dager så tenkte jeg ikke mer på røyk og siden har jeg igrunnen vært ikkerøyker. Tenker aldri over at jeg faktisk lå på 40 om dagen i mange år nå lenger. Og nå er det åtte år siden jeg sluttet den siste gangen. Så - det slipper jo taket til slutt

Jeg opplever det likt som deg. Jeg har sluttet å røyke tidligere og har slitt som f....

Denne gangen tenker jeg ikke på at jeg har sluttet. Merker lite til røyksuget. Føler også at jeg er ferdig med røyken og nyter det....

GULLFISK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 20:57   #13
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Røykesug

jeg holdt opp i 7 år ,og hadde røykesug innimellom,men det varte som regel bare noen sekunder
så begynte jeg så vidt med en festrøyk ,,og da var det gjort ,,røkte først andres ,også kjøpte jeg en tipakning , da var løpet kjørt,,så etter en 7 mnd tid som festrøyker , var jeg i gang igjen,, så nå har jeg røkt i tre år

og banner den festrøyken opp og ner , at en kan være så dum... men kjenner folk som har holdt opp i over 20 år ,og begynt igjen

så mitt råd er ,,,, SMAK ALDRI MER PÅ EN RØYK , for da blir du hekta igjen,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:31   #14
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Røykesug

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

jeg holdt opp i 7 år ,og hadde røykesug innimellom,men det varte som regel bare noen sekunder
så begynte jeg så vidt med en festrøyk ,,og da var det gjort ,,røkte først andres ,også kjøpte jeg en tipakning , da var løpet kjørt,,så etter en 7 mnd tid som festrøyker , var jeg i gang igjen,, så nå har jeg røkt i tre år

og banner den festrøyken opp og ner , at en kan være så dum... men kjenner folk som har holdt opp i over 20 år ,og begynt igjen

så mitt råd er ,,,, SMAK ALDRI MER PÅ EN RØYK , for da blir du hekta igjen,,

Har nøyaktig samme historie som deg arkine. Var også røyfri 7 år, begynte med festrøyk, så en søt liten uskyldig 10-pakning - osv osv. Har røykt over et år, men har nå begynt på Champix, så håper jeg de virker!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 20:03   #15
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Røykesug

"Endelig ikke røyker" er skrevet av Allan Carr og for meg er den rene mesterverket( msplum nevnte den ikke var så godt skrevet)- grunnen til jeg mener det er fordi jeg har sluttet å røyke mange ganger og endelig da jeg leste denne boka sluttet jeg med et stort smil om munnen. Dette er 5 år siden nåJeg var seriøst ikke hissig eller sur en eneste dag denne gangen, fantastisk. Boka er lettlest og humoristisk og jeg ble kjempemotivert. Hadde ikke lyst å slutte før jeg begynte med boka(hadde vel bare resignert, orket ikke prøve igjen), veninden min kjøpte boka til meg og nå er vi begge ikkerøykere på 5.året.


Når det gjelder sug så kan hodet mitt tro jeg har lyst på røyk enda, men jeg vet det bare er i tankene mine og ikke fysisk, går fort over igjen. Har ikke lyst å bruke så mye penger og helse på det der igjen, selv om jeg storkoste meg med å røyke.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 20:34   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Røykesug

En gammel tråd, men akk så aktuell fortsatt!

Etter 10 måneder som røykfri hender det at hodet mitt spiller meg et lite puss, ja!
Plutselig tenker jeg at nå kan jeg røyke eller nå har jeg lyst på røyk, men den gang ei!

Jeg skal begynne å røyke igjen den dagen jeg fyller 70år, ikke en dag før!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 21:12   #17
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Røykesug

Jeg har tenkt sånn 75 -80 jeg da Kitt-hvorfor skal vi være så fordømt sunne i den alderen?Mulig jeg begynner med litt vin hver dag også da

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 01:03   #18
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Røykesug

Startet på 17, fortsatt røykande. mmmm, marlboro.

Tenkjar at når eg vert 40-50 har dei vel uansett ein medisinsk kur for røykesug eller symptomene

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 14:21   #19
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Røykesug

Jeg gikk til hypnose for å slutte å røyke.. og det funker fantastisk


les litt her

http://www.drammenhypnoterapi.no/ind...d=14&Itemid=26

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no