Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Aprilskravl 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-13, 08:24   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Aprilskravel 30+

Ikke blitt startet noen tråd for april, påska kom vel i mellom

Men hvordan går det med dere andre? Gikk påsken greit?

Her har det endelig løsnet etter mere eller mindre stillstand siden jul. Endelig fant kroppen ut at nå skal vi knus platå, den trengte bare litt tid på seg. Jeg tok en måned sommer og spiste opp til 50g karbo, ikke korn, men mere grønnsaker som løk og hvitkål, litt gulrot, mere bær, turte å spise for eksempel hele 200g tyrkisk yoghurt, en og annen båt av eple og appelsin. Det siste skal jeg tørre nå og da senere også, en overlever en bit eple eller appelsin
Nå er jeg tilbake på ketogent, under 30g karbo.


Sist redigert av Imse : 11-04-13 kl 20:59.
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:04   #2
babygirl-mira
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
babygirl-mira er på en erverdig vei
Talking

Sv: Aprilskravel 30+

Heei, eg har nettopp begynt på ketolyse, å fant dette forume på google.

Eg e ei jenta på 19 år, me 30kg overvekt.
Har gått på ketolyse i 2 dager nå.

Har noen en meny å dele? )

Ko mye har dere gått ned til nå, å på hvor lang tid?

babygirl-mira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 07:36   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravel 30+

Opprinnelig lagt inn av babygirl-mira, her.

Heei, eg har nettopp begynt på ketolyse, å fant dette forume på google.

Eg e ei jenta på 19 år, me 30kg overvekt.
Har gått på ketolyse i 2 dager nå.

Har noen en meny å dele? )

Ko mye har dere gått ned til nå, å på hvor lang tid?

1.Les boka, der finner du alt du trenger å vite.

2. Ingen kan forutse hvor fort du vil gå ned, noen går ned 30kg på 6mndr, andre bruker 2 år. Jeg har spist strikt siden sept. 2011, dessverre med en 2mndre sprekk der jeg gikk opp 8 kg.. Uansett ca 22kg det siste året, 27kg til sammen fra 2011. Ikke sammenlign deg med andre, det er den verste bjørnetjenesten du kan gjøre deg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:12   #4
babygirl-mira
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
babygirl-mira er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravl 30+

Akkuratt nå har eg ikje råd til den boka! :P Å internett e jo så stort, at me kan jo klara oss uten den, dt e jo mye informasjon å få her!

Eg sammenligne aldri meg sjøl me andre, å har heller aldri høye forventninger. Men av ren nysjerrighet, så syntes eg dt e kjekt å hørra om andre, å ikje minst motiverende! Så kjekt at du har fått så bra nedgang! Flink du e! =)

Eg gikk på lavkarbo før, å gikk ned 15.kg på 3 mnd.. Men dt e veldi lenge siden, så eg huske ikje så mye av ka eg spiste!:P Trente heller ingenting. Dt meste gikk i salat, egg å kjøttkaker huske eg.

Eg veie meg kver fredag! å tar 5 kg om gangen!

babygirl-mira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:33   #5
january
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 35
january er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravel 30+

Opprinnelig lagt inn av babygirl-mira, her.

Heei, eg har nettopp begynt på ketolyse, å fant dette forume på google.

Eg e ei jenta på 19 år, me 30kg overvekt.
Har gått på ketolyse i 2 dager nå.

Har noen en meny å dele? )

Ko mye har dere gått ned til nå, å på hvor lang tid?

Nå vet jeg ikke hvor din grense for å komme i ketose ligger, min er på like under 50g. Jeg spiser norgesbakeriet sitt lavkarbobrød med ulike pålegg som er lave i karbohydrater. Spiser også en del egg, og selvfølgelig grønnsaker med rent kjøtt, og gjerne en dæsj saus eller hvitløkssmør. Har også lagt min elsk på Sjokoladeprinsen sin sjokolade, men den ligger ganske høyt, så kan bare spise den på dager der jeg spiser lite brød
Idag skal jeg spise tacosalat tenkte jeg. Salat med kjøttdeig, litt tacosaus og rømme

__________________



january er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 20:36   #6
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Aprilskravel 30+

Opprinnelig lagt inn av babygirl-mira, her.

Heei, eg har nettopp begynt på ketolyse, å fant dette forume på google.

Eg e ei jenta på 19 år, me 30kg overvekt.
Har gått på ketolyse i 2 dager nå.

Har noen en meny å dele? )

Ko mye har dere gått ned til nå, å på hvor lang tid?

Jeg brukte litt tid i starten på å kikke gjennom matvaretabeller, da fikk jeg en viss peiling hva som gikk an og spise og hva jeg burde holde meg unna
Nå faller det meg egentlig ganske naturlig.
Har holdt på i snart 6,5 mnd, gått ned 26 kilo. Fra 111 til 85 kilo

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 18:57   #7
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Aprilskravl 30+

Ukene før påske gikk ikke greit, påsken gikk ikke greit og fra påske og til nå har ikke gått greit. Jeg har dyttet i meg aaaaltfor mange karbohydrater som har resultert i vektøkning, eksem på nesten hele kroppen, svettebyger, hodepine, dårlig søvnkvalitet, dårlig humør, konsentrasjonsvansker, muskelverk osv. Dumme meg Men, nå har jeg klart å spa frem motivasjon og jeg ser ingen hindringer på lenge-lenge. Så jeg er i gang igjen vel vitende om at jeg har virkelig satt kjepper i hjulene for meg selv de siste to månedene

Prøver et forsiktig "Heia meg"

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 20:25   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravl 30+

Uff da bærrgen Men spist er spist og gjort er gjort! Det er mange dager igjen til å spise lavkarbo!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 21:00   #9
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Aprilskravl 30+

Takk Imse

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:39   #10
babygirl-mira
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
babygirl-mira er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravel 30+

Opprinnelig lagt inn av january, her.

Nå vet jeg ikke hvor din grense for å komme i ketose ligger, min er på like under 50g. Jeg spiser norgesbakeriet sitt lavkarbobrød med ulike pålegg som er lave i karbohydrater. Spiser også en del egg, og selvfølgelig grønnsaker med rent kjøtt, og gjerne en dæsj saus eller hvitløkssmør. Har også lagt min elsk på Sjokoladeprinsen sin sjokolade, men den ligger ganske høyt, så kan bare spise den på dager der jeg spiser lite brød
Idag skal jeg spise tacosalat tenkte jeg. Salat med kjøttdeig, litt tacosaus og rømme

Jeg holder meg til 15-20g karbohydrater til dagen. :-)) Har gått på ketolyse i 7 dager nå, å gått ned 1,7kg, så da tenker jeg at jeg gjør det riktig til nå! Har blogg også, men den er ganske dårlig, men står hva jeg spiser osv [ gohealthy.blogg.no ] Ååh, NAM, det hørtes godt ut! Får skrive det i ukesmenyen jeg skal lage nå =)) .. Er så motiverende å lese om andre syntes jeg!

babygirl-mira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:40   #11
babygirl-mira
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
babygirl-mira er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravel 30+

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Jeg brukte litt tid i starten på å kikke gjennom matvaretabeller, da fikk jeg en viss peiling hva som gikk an og spise og hva jeg burde holde meg unna
Nå faller det meg egentlig ganske naturlig.
Har holdt på i snart 6,5 mnd, gått ned 26 kilo. Fra 111 til 85 kilo

WOW, så utrolig BRA jobba! Skikkelig FLINK! Jaa jeg leser bakpå å veier maten, har kommet litt inn i det, men vil nok komme skikkelig inn tilslutt! Skrive opp alt i notatboka mi, hvor mye karbo i hvor mange gram.. Så får jeg det nok til med "øyemål" tilslutt

babygirl-mira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:46   #12
babygirl-mira
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
babygirl-mira er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravl 30+

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Ukene før påske gikk ikke greit, påsken gikk ikke greit og fra påske og til nå har ikke gått greit. Jeg har dyttet i meg aaaaltfor mange karbohydrater som har resultert i vektøkning, eksem på nesten hele kroppen, svettebyger, hodepine, dårlig søvnkvalitet, dårlig humør, konsentrasjonsvansker, muskelverk osv. Dumme meg Men, nå har jeg klart å spa frem motivasjon og jeg ser ingen hindringer på lenge-lenge. Så jeg er i gang igjen vel vitende om at jeg har virkelig satt kjepper i hjulene for meg selv de siste to månedene

Prøver et forsiktig "Heia meg"

Vi falt mye, før vi lærte å gå! (prøvde meg på et litt tullet "ordtak" haha) .. Nei, men når du først har falt, så er det ingen andre vei enn opp igjen Det er bare til å fokusere FREMOVER, å ikke se tilbake på fallet! Dette klarer du!

Jeg selv får motivasjon av å lese andre sine blogger å google frem resultater av andre, å se på hva de spiser! Det hjelper meg med å ikke sprikke! I tillegg til å skrive opp hva jeg spiser hver dag. Masse Lykke Til!

babygirl-mira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 16:50   #13
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravl 30+

Er på den tiende dagen av ketolysekuren nå. Sjekka vekta i går, og har gått ned 2.5 kg trooor jeg.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 21:36   #14
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravl 30+

Hei, kan jeg få lov å være her hos dere? Målet mitt er ca 30kg... Jeg begynte 1.4 men er ikke ny i dette. to år siden gikk jeg ned 18kg og det var da bra. i fjor ble jeg syk og gikk opp 15kg. på en måned... også begynte trøstespising for det var uretferdig. nå fikk jeg nok. alt skal ned og litt til.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 21:44   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravl 30+

Velkommen så mye Nisse og Walle! Lykke til så mye!

Her går det opp og ned i vekt, helt normalt, men virker som om det går litt nedover igjen etter lang tids stillestand. Det er rart ved det, jeg har gått ned snart 30kg, og først nå føler jeg at jeg har gått ned en klesstørrelse. Det var nok heller faktum at jeg brukte tights og tunika og ikke vanlig bukser. Men jeg har gått ned til en ny størrelse uansett, og det er en herlig følelse. Et hakk nærmere største størrelse i vanlig dameavdeling. Å handle klær er noe av det verste jeg gjør, jeg er redd for å oppdage at enda et plagg ikke passet. Den dagen jeg bare kan gå å kjøpe meg ei turbukse, og vite at den sannsynligvis passer og kanskje ikke trenger å sy opp beina 30cm, den dagen gleder jeg meg til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 06:45   #16
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Aprilskravl 30+

Jeg kjenner godt igjen det du beskriver når det gjelder å kjøpe klær. Jeg går som regel på Zizzi eller KappAhl, i tillegg til at jeg handler på nettet. Hater prøverom og kommer ofte hjem med klær som er enten for store eller for små... Går IKKE tilbake og bytter, for da får jeg unødvendig oppmerksomhet for størrelsen Men om jeg klarer å være riktig så flink, så vil dette om en stund være et tilbakelagt problem

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 07:04   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravl 30+

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Jeg kjenner godt igjen det du beskriver når det gjelder å kjøpe klær. Jeg går som regel på Zizzi eller KappAhl, i tillegg til at jeg handler på nettet. Hater prøverom og kommer ofte hjem med klær som er enten for store eller for små... Går IKKE tilbake og bytter, for da får jeg unødvendig oppmerksomhet for størrelsen Men om jeg klarer å være riktig så flink, så vil dette om en stund være et tilbakelagt problem

Jeg går en sjelden gang på Zizzi, men styrer unna pga økonomien, derfor har jeg heller ikke råd til feilkjøp, så jeg MÅ prøve de. Akkurat nå har jeg mange fæle klær, men de passer i det minste, så jeg får bare slite på de. Sommer er kjekt= turbukse og ulltrøye og ullgenser, verre i offentligheten, for da bør jeg se OK ut..
Men fy så fælt det var da det største på Zizzi ikke passet. Nå som jeg fint passer inn i deres L/XL, så har de jo så klart ikke et eneste plagg som passer andre enn eplefasong og i helt feil farger, jeg har en midje, og den vil jeg ikke gjemme.. Sist jeg var på Zizzi fant jeg ikke et eneste plagg som passet til timeglassfasong( jeg er noe midt i mellom en pære og timeglass), kun klær som henger rett ned og som som ikke fint med et belte utenpå el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 21:36   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravl 30+

Jeg syns ikke zizzi har klær for eplefasong lenger overhodet!
Men blitt stusseligere generelt der ja... Men om ikke annet har de 70% på en hel masse nå, så det blir i det minste billigere feilkjøp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:23   #19
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravl 30+

Hei. i går var jeg på rema 1000. jeg fant thai pølser som vi kan spise. de er på 2 karber. 4 pølser gir mindre en 4 karber og er kjempegode stekte med grønnsaker. nam nam

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 12:36   #20
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Aprilskravl 30+

Ny uke og nye muligheter Jeg er veldig fornøyd med uken som gikk og håper kommende uke går like smooth. Ha en helig uke alle sammen

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 17:53   #21
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Aprilskravl 30+

Sliten.
Stressa.
Sulten.
Blakk.
Hodepine dgl.
Vekt +++
=sukk=

På plussida har vi VÅR. No er det vår, og eg nektar å tru noko anna. Gikk i småsko i dag.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 20:49   #22
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Aprilskravl 30+

Dag 9 og kroppen skriker etter karbohydrater. Jeg føler meg trøtt og hodepinen er merkbar. Heldigvis er jeg sta og biter tennene sammen, denne gangen skal jeg være flink pike

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 02:12   #23
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Aprilskravl 30+

Hold ut, flinke pike, så er snart det verste over

Og eg må le - småsko og vår, ja, hahaha, vart nesten slått i bakken av en iskald haglskur på veg frå jobb i dag, og no bles det så fælt ute at en skulle tru det var hauststorm.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no