Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 22:01   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?

Kan betennelser i kroppen og betennelsesdempende tabletter gjøre at man går saktere (stoppe å gå) ned i vekt?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:05   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?

NSAIDS? Jepp.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:24   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?

Begge deler, neitakk... NDSAIDS kan jeg ikke si noe om, men fysiske betennelsessykdommer øker kroppens kortisol... og kortisol legger/holder på fettet rundt midjen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:59   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?

Vel, ja - begge deler. Det er kjent at NSAIDs kan få kroppen til å tviholde på vekta og også samle ekstra vannvekt, men det er ingen vits i å ikke ta medisinen sin, siden smerte og betennelse i seg selv er en stresstilstand som kan gi... vel, samme effekt. Som smgj og Megvel sier, altså.

Jeg har selv denne problematikken og må periodevis bruke voltaren/brexidol/kortison. Har prøvd litt frem og tilbake og vet nå i alle fall at jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste om jeg plutselig slår over i det sporet at det er "flinkt" å ikke ta medisin som hjelper kroppen å gjøre seg ferdig med betennelsen/smerten. Vektnedgang skal ikke gå på bekostning av resten av kroppsmaskineriet!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:16   #5
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Begge deler, neitakk... NDSAIDS kan jeg ikke si noe om, men fysiske betennelsessykdommer øker kroppens kortisol... og kortisol legger/holder på fettet rundt midjen.

Jaså, da har jeg kanskje en forklaring på hvorfor jeg stod stille leeeenge sist jeg gikk på lavkarbo...
Som nevnt i en annen tråd i dag, så er jeg temmelig sikker på at jeg har betennelser i kroppen, pga forferdelig vonde føtter, hender, skulder, rygg etc.
Og prøver tatt tidligere viste forhøyet senkning. Tok nye prøver i går, så da vil de vise om det er tilfelle fremdeles.

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 14:53   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?

Opprinnelig lagt inn av Liv, her.

Jaså, da har jeg kanskje en forklaring på hvorfor jeg stod stille leeeenge sist jeg gikk på lavkarbo...
Som nevnt i en annen tråd i dag, så er jeg temmelig sikker på at jeg har betennelser i kroppen, pga forferdelig vonde føtter, hender, skulder, rygg etc.
Og prøver tatt tidligere viste forhøyet senkning. Tok nye prøver i går, så da vil de vise om det er tilfelle fremdeles.

Den gode nyheten er jo da at både mel og sukker regnes som blant de mer betennelsesfremmende matvarene (sammen med omega6). Omega3 virker derimot betennelsesdempende.

Så lavkarbo vil ofte virke positivt. Og spesielt om man tar noe av fettet som fiskefett.

*krysser fingrene for deg*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 16:52   #7
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Den gode nyheten er jo da at både mel og sukker regnes som blant de mer betennelsesfremmende matvarene (sammen med omega6). Omega3 virker derimot betennelsesdempende.

Så lavkarbo vil ofte virke positivt. Og spesielt om man tar noe av fettet som fiskefett.

*krysser fingrene for deg*

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Betennelser i kroppen og lavkarbomat? Georgine Fysisk og mental helse 8 11-11-11 09:30
Når kroppen blir mindre, men hodet protesterer... mallilen Fysisk og mental helse 2 09-11-10 11:33
Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning Starry Eyes Spørsmål og svar 24 06-08-09 17:14
Mindre vann i kroppen? Joika Lavkarbo generelt 2 24-11-07 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no