Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forskjellen på ketolyse og atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-08, 15:32   #101
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av AnetteS, her.

Mmmm ja Til middag i dag skal jeg spise 2000 g blomkål og brokkoli, og en stor god biff *snadder*
Spiser masse salat og grønnsaker hver dag, men frukten holder jeg meg unna. Er mett hele dagen så fristelsen til å spise ett eple eller druer er ikke der på samme måte som før

Hvis du ikke har boken til Torkil Andersen anbefales det å kjøpe den, jeg hadde stor nytte av den og den er god som veiledning underveis
(www.ketolyse.no)

Masse lykke til

Å kjære deg. Du må være sulten.... 2000g blomkål/brokkoli til en middag

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 16:45   #102
AnetteS
Medlem
 
AnetteS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 40
Innlegg: 266
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Å kjære deg. Du må være sulten.... 2000g blomkål/brokkoli til en middag

Å ja Kanskje jeg enten er veldig glad i brokkoli da
La ikke merke til min litt overdrevne bruken av 0-er der *fnis*

__________________
-Anette-

*Journalen min*



AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 17:44   #103
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av 1958, her.

Hei !
Er ny her, og har gått på Atcinson tidligere. Holdt ut i 16 uker og gikk ned 18 kilo. Men...... det ble kjedelig uten alt for mye grønnsaker og frukt. Vil nå gjerne prøve ketolysekuren. Er det litt mer å spise på der, og ikke minst av alt: kan jeg spise grønnsaker ? Takk for svar

Må bare få lov til å presisere; Det heter ATKINS!

Om du ikke trivdes på Atkins (dersom du fulgte dietten riktig) så kommer du nok ikke til å trives på Ketolyse, som du kan lese av denne tråden, så skal man på Atkins spise 20 gr karbohydrater om dagen i hovedsak fra grønnsaker som vokser over jorda de første fjorten dagene, deretter øke med fem karber i uka etter en stige der du gjeninnfører sunne langsomme karbohydrater til du finner nivået du trives på og hvor du fortsatt går ned i vekt. Ketolyse er ikke ulikt, men her skal du ligge mellom 15-20 om dagen og de samme grønnsakene som på Atkins er lov, til du er noen få kg fra trivselsvekta, da kan du sakte men sikkert øke karbene.

Jeg har i alle fall ALDRI spist så mye grønnsaker som på Atkins, og jeg har vært veggis i mange år. Så lite grønnsaker, nei, det er jeg ikke enig i. Men frukt spiser man jo ikke på ketogene dietter, rett og slett fordi de fleste av dem inneholder mye sukker.

Om det er noe mer du vil vite om disse måtene å spise på, sjekk kostholdsfilosofiene her på forumet eller bruk søkefunksjonen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 19:43   #104
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Vil bare korrigere deg litt, photobscura...

På ketolyse så begynner man med å spise 15-20 karber om dagen, men som torkil skriver i boka, kan man skru opp med 5 karber i uka etter uke 3 om man føler for det, sålenge man er i ketose.. Så prinsippet er det samme, på det feltet

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 20:18   #105
AnetteS
Medlem
 
AnetteS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 40
Innlegg: 266
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Ketolyse er ikke ulikt, men her skal du ligge mellom 15-20 om dagen og de samme grønnsakene som på Atkins er lov, til du er noen få kg fra trivselsvekta, da kan du sakte men sikkert øke karbene.

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

På ketolyse så begynner man med å spise 15-20 karber om dagen, men som torkil skriver i boka, kan man skru opp med 5 karber i uka etter uke 3 om man føler for det, sålenge man er i ketose.. Så prinsippet er det samme, på det feltet

Her er dere inne på noe jeg ikke helt har forstått.

Skal jeg ligge på 15-20 frem til jeg er på ca 70 kilo(målvekta mi)?

Eller skal jeg i uke 3 øke med 5 gram i uka?

Hvis sistnevnte er riktig, hva er det i gjennomsnitt vanlig å øke til (tenker på gram pr dag)

Jeg har lest om dette i boka, men fikk ikke helt klarhet i dette.
Supert hvis noen har fasiten her

__________________
-Anette-

*Journalen min*



AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 20:24   #106
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av AnetteS, her.

Her er dere inne på noe jeg ikke helt har forstått.

Skal jeg ligge på 15-20 frem til jeg er på ca 70 kilo(målvekta mi)?

Eller skal jeg i uke 3 øke med 5 gram i uka?

Hvis sistnevnte er riktig, hva er det i gjennomsnitt vanlig å øke til (tenker på gram pr dag)

Jeg har lest om dette i boka, men fikk ikke helt klarhet i dette.
Supert hvis noen har fasiten her

Ut ifra det som står i boka, kan man etter kroppen har vent seg til å være i ketose (etter uke 3-4?), øke med 5-10 gram karber om dagen, men at dette skal skje mens man regelmessig (daglig?) sjekker at man fortsatt er i ketose. Samtidig skal man jo fortsatt gå ned i vekt, selv om man har økt på karbene. Hvis vektnedgangen stopper, eller ketosen forsvinner, må man redusere karbene igjen

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 00:03   #107
AnetteS
Medlem
 
AnetteS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 40
Innlegg: 266
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Ut ifra det som står i boka, kan man etter kroppen har vent seg til å være i ketose (etter uke 3-4?), øke med 5-10 gram karber om dagen, men at dette skal skje mens man regelmessig (daglig?) sjekker at man fortsatt er i ketose. Samtidig skal man jo fortsatt gå ned i vekt, selv om man har økt på karbene. Hvis vektnedgangen stopper, eller ketosen forsvinner, må man redusere karbene igjen

Da er jeg med Godt å tenke på at jeg ikke skal leve på 15 g i ett halvt år Fikk svar av Torkil på PM isted, fikk samme forklaring der, øke med gram etter 4 uker, så da gleder jeg meg til om 3 uker

Tørr ikke spise "brød" enda, redd for å komme ut av ketosen. En venninne spiste 2 bilter melkesjokkolade idag da, og stixen var i kveld negativ. Det er jo selvfølgelig noe annet enn å spise lavkarbobrød, men allikevel en tankevekker på hvor fort man kan gå over til normal forbrenning

__________________
-Anette-

*Journalen min*



AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 00:11   #108
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av AnetteS, her.

Da er jeg med Godt å tenke på at jeg ikke skal leve på 15 g i ett halvt år Fikk svar av Torkil på PM isted, fikk samme forklaring der, øke med gram etter 4 uker, så da gleder jeg meg til om 3 uker

Tørr ikke spise "brød" enda, redd for å komme ut av ketosen. En venninne spiste 2 bilter melkesjokkolade idag da, og stixen var i kveld negativ. Det er jo selvfølgelig noe annet enn å spise lavkarbobrød, men allikevel en tankevekker på hvor fort man kan gå over til normal forbrenning

Jeg er jo kommet dit hen at jeg kan begynne å øke litt i karber om jeg føler for det.. men jeg sliter faktisk med å få i meg 15 karber jeg! Så første mål er rundt 15, neste får være rundt 20.. bare ta det rolig

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 00:19   #109
AnetteS
Medlem
 
AnetteS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 40
Innlegg: 266
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Jeg er jo kommet dit hen at jeg kan begynne å øke litt i karber om jeg føler for det.. men jeg sliter faktisk med å få i meg 15 karber jeg! Så første mål er rundt 15, neste får være rundt 20.. bare ta det rolig

Ja idag ligger jeg på 9.. Er mett og føler jeg har spist og spist, men er vel bare sånn en må regne med noen dager.

Synes vi er flinke jeg som klarer å gå ned i vekt Har tenkt på å begynne ca 1000 ganger, men aldri fått satt planene ute i livet. Før jeg endelig fant ketolyse (reddningen!)

Er i usedvanlig godt humør i kveld

Takk for oppklaringen forresten!

__________________
-Anette-

*Journalen min*



AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 20:47   #110
solami2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 1
solami2 er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hei...eg har bestilt na Ketolyse kuren, men det tar litt tid for eg mottar denne. Siden eg venter na, tenkte eg a begynne smatt med egen diett..som feks PSMF dietten...den passer bra, siden den er basert paa proteiner etc...men eg lurte paa hvorfor man ikke ka jogge eller driver intervall trening nar man er pa en slik diett?? eg liker a ga en tur 1 time hver morgen og jogge intervall pa ettermiddagen....virker ikke dette da?? og eg har stoffskifte problemer????? drikker kaffe for eg gar meg en tur og spiser frokost etter turen....gjor eg ne feil>??? skal ikke man ga ned i vekt nar eg holder dette nivaet??? desverre gar eg opp og ikke nd og skjonner ikke hva gal eg gjor..trenger virklig rad....
Hvor fort gar man ned i vekt etter at man begynner pa denne kuren??

solami2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM Dietten Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:40   #111
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hei hei! Svarer deg inne i sitatboksen med rød skrift

Opprinnelig lagt inn av solami2, her.

Hei...eg har bestilt na Ketolyse kuren, men det tar litt tid for eg mottar denne. Siden eg venter na, tenkte eg a begynne smatt med egen diett..som feks PSMF dietten...den passer bra, siden den er basert paa proteiner etc...men eg lurte paa hvorfor man ikke ka jogge eller driver intervall trening nar man er pa en slik diett?? eg liker a ga en tur 1 time hver morgen og jogge intervall pa ettermiddagen....virker ikke dette da??
Det er ikke akkurat tilfelle, men når kroppen din omstiller seg til en annen måte å forbrenne på, så kan det virke trått å trene den første tiden. For noen tar det et par dager, andre litt lenger. Å gå en time hver dag og jogge noe er bare fint! Trening øker resultatene på en hver diett!
PSMF-dietten aner jeg ikke hva er, men proteiner er viktig, særlig om man ønsker å bygge muskler, men fett er også viktig.
Mens du venter på pakka fra Ketolyse så kan du jo bare begynne med noen enkle grep: Kutte ut brød, pasta, ris, sukker søtmelk og lettprodukter, og spise ren mat, mye grønnsaker (hovedsaklig som vokser over jorda, altså f.eks ikke poteter og gulerøtter).

og eg har stoffskifte problemer????? drikker kaffe for eg gar meg en tur og spiser frokost etter turen....gjor eg ne feil>??? skal ikke man ga ned i vekt nar eg holder dette nivaet??? desverre gar eg opp og ikke nd og skjonner ikke hva gal eg gjor..trenger virklig rad....
Om du har stoffskifteproblemer så er Ketolyse og lignende dietter midt i blinken for deg
Om du gjør noe feil er vanskelig å si, du skiver ikke så mye hva du gjør nå, særlig mtp mat. Kaffe kan senke blodsukkeret noe som kan øke søtsug, men om du er sulten før du går på tur, så burde du kanskje spise frokosten din før turen i stedet for? Viktig at du spiser når du er sulten, og spiser deg behagelig mett.

Hvor fort gar man ned i vekt etter at man begynner pa denne kuren??
Det er helt individuelt, og har med flere faktorer å gjøre. Hvor mye du skal ned, hvor lenge du har vært overvektig, hvor stor motsand kroppen din kan finne på å gjøre, etc... Du må nesten gi ketolyse noen uker først før du ser hvor mye du går ned

Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 12:04   #112
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Tror jeg nå begynner å forstå forskjellene på atkins og ketolyse... UTEN å ha lest noen av bøkene.. Hadde egentlig tenkt å bare leve lavkarbo. Er stort sett i ketose.. selv om jeg spiser opp mot 30 karbo pr dag. - og noen ganger 50. ketostixen slår ihvertall ut.. Men jeg har holdt på i 7 uker og ikke gått ned mer enn 5 kg. Stått stille de siste 3 ukene. Må nå gjøre noe. Litt usikker på om det skal bli Atkins induksjon eller ketolyse. Er det slik at ketolyse tillater mer meieriprodukter enn atkins?? For det er vel egentlig der jeg må legge endringene da.. Ikke fler nøtter eller fiberrik.. mindre alkohol og mindre meieriprodukter.. ( har kuttet ut brød, pasta, ris, frukt etc..)

Trenger en kick start, hva bør jeg velge?

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 12:17   #113
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Ketolyse er jo enklest, ettersom det er så mange brukere her som følger den, og fordi en fullverdig versjon på norsk finnes, dessuten er boka mindre og mer lettfattelig for de fleste. Litteraturen er nemlig HELT NØDVENDIG OG AVGJØRENDE for å gjennomføre dietten uten fallemmer. Atkins-boka bør helst leses på engelsk, den norske versjonen er mangelfull og basert på en gammel utgave, men er du stø på engelsk så går det helt fint!

Atkins tillater kun en begresnet mengde meieriprodukter de første fjorten dagene (induksjonen) mens ketolyse er mer liberalt i utgangspunktet. Det er jo ikke hvem som tillater hva som er interessant, men hva DU tåler! Om det er meieriprodukter som bremser vektnedgangen din, så hjelper det ikke om du velger en filosofi som er mer liberal i bruken av det, ikke sant?
Alkohol bremser vektnedgangen, ja. Kroppen brenner alkoholen før fettet, så i den tid alkoholen forbrennes blir fettforbrenningen satt på hold, og ettersom alkohol også produserer ketonlegemer som kommer ut i urinen, så ser det ut som om du er i ketose på den måten du er vant til å tenke ketose
Jeg vet ikke hvordan Ketolyse forholder seg til alkohol, men jeg tipper det er anbefalt å begrense seg mest mulig i den første vektnedgangsfasen. I følge Atkins skal du ikke innføre alkohol før i uke 7. Det vil si etter to uker induksjon, og i femte vedvarende vekttaps-uke.

Vil forresten understreke at 5 kg på 7 uker er veldig bra, og det er helt vanlig å stoppe opp der du stopper opp nå. Dette er nytt for kroppen, og den trenger mer tid på å tilvennes. Kroppen vil motarbeide deg, fordi den er vant til en form å være i, og vil beholde den. Men det vil løsne til slutt når kroppen skjønner hvor fint og smart dette er Og det er uansett kjempelurt å velge en filosofi, så man har noe å gå ut fra og støtte seg til!

Håper dette var til hjelp! Masse lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 12:39   #114
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Selvfølgelig.. vet du har helt rett... Problemet er at jeg vil begynne NÅ.. Var på biblioteket i går, fikk tak i Atkins på norsk ikke engelsk. Og ketolyseboka var utlånt. Der står jeg på venteliste og det kan jo ta litt tid.. Vil starte allerede i morgen.. MÅ komme igang.. Og jeg trenger tydeligvis å finne ut hva jeg tåler / ikke tåler.. Får prøve å klare meg med atkins på norsk så lenge da.. Ellers står jo alle atkinsreglene og matvarelista godt beskrevet her inne..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 12:40   #115
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Enig i at 5 kg på 7 uker kanskje ikke er så ille, men stå stille i 4 !! uker er litt vel lenge synes jeg.. og litt demotiverende..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 12:47   #116
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Prøv å stå stille i et år! Fire uker er ikke SÅ lenge altså, men det er kjempefint å følge en filosofi. Det er veldig greit å ha noe å jobbe ut fra

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 15:31   #117
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Du kan lese mer om ketolysekuren på www.ketolyse.no. Siden du er så heldig å bo på Sørlandet kan du få bok, tabletter og stix i din Menybutikk, da sparer du 89 kr i porto og ekspedisjon i forhold til å handle på nettbutikken på www.ketolyse.no
Dessuten får du kjøpt ketolysepølsene også i Menybutikkene, så her skulle det ligge til rette for enkel slanking.

Lykke til - uansett hva du velger.
Torkil

Hei,hei

Jeg skal til Arendal i morgen, og da skal jeg stikke innom Meny. Vi har ikke det her i Risør.

Jeg er nå på ketolysekur etter råd fra min lege, hun brenner varmt fro din kur

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 02:54   #118
Bathory
Medlem
 
Bathory sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 34
Innlegg: 79
Bathory er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
På ketolysekuren kan du spise en god del grønnsaker, men i praksis ikke frukt ( litt jorbær og hinbær). Kjøtt og fisk kan man spise en del av.
Typisk ;Frokost; egg og bacon/ en liten omelett. Lunsj: blandet salat med litt tomat, paprika, fetaost, kylling ( restene fra gårsdagens grillkylling?), oliven, stilkselleri etc. Fet dressing. Middag ; kjøtt med grønnsaker.
Kvelds; litt ost med stilkselleri.
Det er lov å drikke sukkerfri brus, alkohol ( vin , lavkarboøl, sprit) men man tåler ikke så mye alkohol.
Ketolysekuren gir frihet for sult og mye energi for de allerfleste.
Les "Brukererfaringer" på www.ketolyse.no

Atkins er delt inn i flere faser, der man starter på samme måte som ketolysekuren, men så beveger seg gradvis over i mat a´la Fedon ( kort fortalt).
Ketolysekuren er for de som har 10-15 kilo +++ for mye , og er en KUR, som må etterfølges av lavkarbomat.
Atkins er mere en livsstil der man starter på kur og så gradvis går over i et sunt kosthold.
Ketolysekuren tilbyr komplett program med kosttilskudd,bok og urinstix samt soyaprotein- det er trolig det billigste konsept på markedet.
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen
Jo meg med ketolysekuren og legetittel

Hva er forskjellen mellom ketolyse og skaldeman ?

__________________
It's all in your head...
Bathory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 frem til desember 2013 Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 10:31   #119
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Bathory, her.

Hva er forskjellen mellom ketolyse og skaldeman ?

Enkelt sagt:
På Skaldeman spiser du mye mer fett og protein og mindre grønnsaker enn på Ketolyse. De grønnsakene du spiser er de som vokser over bakken.

På Skaldeman spiser du helt "rent". Dvs. ikke ferdigvarer som f.eks. "sukkerfrie" produkter med/eller egenlagde ting med kunstig søtstoff - som er tillatt på Ketolyse.

Skaldeman teller ikke karber, det gjør du på Ketolyse (min. 15-20 karber pr dag).

Det er vel forskjellen i hovedsak.

Syns det er litt underlig at du spør om det siden du har satt opp Skaldeman/Ketolyse som filosofi ?

Alle lavkarbo retninger er beslektede og det er ikke store forskjeller mellom filosofiene. Det er i hovedsak fordi vi på lavkarbo kosthold kutter ut de samme matvarene, som sukker, hvitt raffinert mel, pasta, ris og poteter. Den mest liberale er Lindberg, den strengeste er Skaldeman og Atkins induksjon - såhar du alle mellom.... Det varieres i mengde mat, mengde fett/protein og tilsetningsstoffer. Egentlig bør man bestemme seg for en filosofi og så finne ut hva ens egen gkropp tåler/tolererer. Det hender ofte at noen begynner på en filosofi, så justerer de for hva de tåler - så er de plutselig over på en annen uten å ha lagt merke til det.

En snodig ting jeg har lagt merke til: Veldig mange nærmer seg Atkins Induksjons regler selv om de offisielt går på Ketolyse eller Skaldeman, - ja til og med Lindberg. Men det er kun en observasjon jeg har gjort som jeg ikke har noe vitenskaplig grunnlag for å påstå

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 19:08   #120
littlemee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 19
littlemee er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Noen som vet om jeg kan spise Atkins barer på ketolyse?

littlemee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:43   #121
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av littlemee, her.

Noen som vet om jeg kan spise Atkins barer på ketolyse?

Helst ikke, men om du en sjelden gang vil bruke karbene dine til det, og tåler søtstoffene, så er det jo bare du som bestemmer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 21:33   #122
Birgit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 9
Birgit er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hei Torkel

Jeg har nå fulgt Ketolysekuren i 5 uker. Jeg har stix som hver eneste dag viser et stort utslag på at jeg er i ketose, altså stixen blir helt knall lilla.
Men denne uken har jeg gått opp 1,2 kilo... og ble veldig skuffet. Hva kan ha skjedd? Stixen viser jo at jeg er i ketose??

Mvh
Birgit

Birgit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 23:43   #123
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Birgit, her.


Jeg har nå fulgt Ketolysekuren i 5 uker. Jeg har stix som hver eneste dag viser et stort utslag på at jeg er i ketose, altså stixen blir helt knall lilla.
Men denne uken har jeg gått opp 1,2 kilo... og ble veldig skuffet. Hva kan ha skjedd? Stixen viser jo at jeg er i ketose??

Mvh
Birgit

Dersom stiksen er på det mørkeste, kan det indikere at du drikker for lite!
Og gjør du det, kan kroppen tviholde på det vannet den har, og du kan gå opp i vekt, men det er bare vann!

Ellers er det ikke uvanlig at kvinner går opp i forbindelse med mens/eggløsning.

Det er også mulig at du ligger helt på grensen av hva du tåler av karber og derfor ikke går ned, selv om du er i ketose.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 16:22   #124
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Ja, 47 år og jeg trives faktisk med alderen. I USA er kostindusert ketose et eget alternativ til skjønhetsoperasjoner. Jeg har fått oppfordringer til å skrive en bok om det, med før og etter billeder. Men jeg vet ikke riktig. Ketolysekuren var tenkt som en meget effektiv slankekur - og er det- men mange brukere har gjort meg oppmerksom på at kuren dessuten gir masse energi og humør, noe som egentlig har naturlige forklaringer ut fra kjent metabolisme og hjernens funksjon. ( serotonin dopamin etc)
Mange føler seg veldig bra og får et utrolig godt humør, og det lenge før de store vekttap kan forklare det med at man blir glad over sin nye kropp.
Med ketyolysekuren og liknede kurer basert på ketose forvinner dessuten det fett man ønsker å bli kvitt rundt enden og på magen. Rynker i ansiktet minsker og den innvendige glede syns også godt. I motsetning til dette virker "spis lite- mosjoner mer" kurer motsatt på mange områder. Bla med redusert forbrening, sult, slapphet og tristesse.

OK jeg er inhabil, men les brukererfaringer på www.ketolyse.no dem har jeg i hvert tilfelle ikke skrevet.( Mange med navn og bosted).

Vennlig Hilsen
Torkil

Hei Torkil. Akkurat fått boka di. Mht. innlegget ovenfor, så kan jeg underskrive på det gode humøret, selv om jeg går sakte ned. 3 kilo på 3,5 uker. Nå er jeg i godt humør hele tiden, ler mer, har det bra. OG - de ekle bæreposene under øynene er forsvunnet.... - ser plutselig mange år yngre ut. Håper bare vekta fortsetter å gå ned, skal ned 20 kilo! Når det gjelder humøret, produserer man mer serotonin på denne dietten? Eller hur?

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 14:03   #125
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Er mildt sagt nyinnvidd innen lavkarbo generelt, og fant fort ut at Atkins var for meg, men etter å ha lest denne tråden har jeg ombestemt meg, og går for ketolyse Bok skal bestilles sporenstreks!

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13
Kanskje noen kan forklare.... uhan Lavkarbo generelt 4 14-04-05 10:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no