Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hva er Eurodiett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-07, 19:51   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hva er Eurodiett?

Dette er sakset fra www.drlindberg.no

Ved Dr. Lindbergs Klinikker benytter legene Eurodiet- metoden som et hjelpemiddel i vektreduksjonsprogrammet til personer med helseskadelig overvekt.

Hva er Eurodiet?

• En effektiv vektreduksjonsmetode beregnet på personer med helseskadelig overvekt

• Produkter med meget lavt energi- og karbohydratinnhold og høyt proteininnhold som benyttes som måltidserstatninger

• Produktene er av høy kvalitet og det finnes en rekke ulike smaksvarianter

• Eurodiet gjennomføres kun under oppfølging av leger som er opplært i bruk av metoden

• Metoden er strukturert i fire faser, men skreddersys til dine behov

• Eurodiet er innledningen til en permanent omlegging av kosthold og livsstil

De fire fasene

Fase 1. Proteinfasen:
Dette er en effektiv startfase for deg som har høy vekt og/eller svært høy insulinproduksjon. Fasen kan vare mellom 10 og 30 dager avhengig av ulike forhold som din medisinske diagnose, motivasjon og praktiske forhold. I fase 1 spiser du 4-5 måltider kun bestående av Eurodietprodukter og et utvalg grønnsaker. Dersom du følger metoden nøyaktig, vil kroppen etter ca. 2-3 dager forbrenne mer eller mindre utelukkende fett. Den relativt betydelige vektreduksjonen du oppnår i løpet av proteinfasen gir deg motivasjon til å fortsette.

Fase 2. Selektiv ernæring:
Denne fasen kan vare mellom 20 og 40 dager og bør som regel følge etter fase 1. Det er imidlertid også mulig å begynne direkte med fase 2 i samråd med legen. I denne fasen byttes ett Eurodietmåltid ut med ett høyprotein- og lavkarbohydratmåltid. Det vil si at du spiser 3-4 proteinmåltider med Eurodiet produkter og grønnsaker i tillegg til ett måltid som består av kjøtt eller fisk og grønnsaker.

Fase 3. Gradvis reinnføring av karbohydrater
I denne fasen skal du bytte ut enda et Eurodietmåltid med et høyprotein- og lavkarbohydratmåltid og gradvis innføre lavglykemiske karbohydrater. Vektreduksjon skjer noe langsommere i denne fasen og du sikrer vektstabilisering. Du vil som regel spise 2 høyprotein og lavkarbohydrat måltider og 2-3 Eurodiet produkter i tillegg til 1-2 porsjoner frukt og 1 porsjon belgfrukter.

Fase 4. Kost i balanse- lavglykemisk kosthold
Kostholdet i denne fasen beskrives under Kost i balanse i praksis (link til siden) på nettsiden samt i mer detaljer i boken til Dr. Lindberg; "Naturlig Slank med Kost i Balanse" og "Kokeboken Naturlig Slank". Dette kostholdet er allsidig og balansert og gir deg alle de næringsstoffer du trenger gjennom et variert valg av spennende, lavglykemiske matvarer. Dette er et kosthold du bør leve på resten av livet uten å måtte tenke på slanking mer! Du kan eventuelt benytte 1-2 Eurodietprodukter ved behov dersom du trenger et lettvint, men proteinrikt måltid.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 01-04-08 kl 23:12.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 03:31   #2
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiettspørsmålet til Zen

Takk Lise! Det tolker jeg som at det er ganske lavfett også, siden det er "energifattig".

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:59   #3
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er Eurodiett?

er det dyrt?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:08   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva er Eurodiett?

Det koster :

Første timen (dobbel) 1500 kr. Der får man grundig innføring i dietten, om de forskjellige fasene og ketose.
Tar utvidet blodprøve.

Neste time 700 kr, da går man igjennom prøvene og får legeerklæring så man kan kjøpe produktene. Går igjennom spørsmål man eventuelt har.

De neste timene koster også 700 kr. Hvor ofte du går til kontroll er avhenigi av hvor mye oppfølging du og legen din syns du trenger-

Første mnd skal man spise 4-5 produkter, disse koster 25 pr stk.
Etter en mnd, skal man bytte ett måltid med ett vanlig ketogent.
Men kan også bytte ett måltid med ett par egg. (sparer litt penger på det også)

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:14   #5
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er Eurodiett?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Det koster :

Første timen (dobbel) 1500 kr. Der får man grundig innføring i dietten, om de forskjellige fasene og ketose.
Tar utvidet blodprøve.

Neste time 700 kr, da går man igjennom prøvene og får legeerklæring så man kan kjøpe produktene. Går igjennom spørsmål man eventuelt har.

De neste timene koster også 700 kr. Hvor ofte du går til kontroll er avhenigi av hvor mye oppfølging du og legen din syns du trenger-

Første mnd skal man spise 4-5 produkter, disse koster 25 pr stk.
Etter en mnd, skal man bytte ett måltid med ett vanlig ketogent.
Men kan også bytte ett måltid med ett par egg. (sparer litt penger på det også)

tuuusen takk for flott og raskt svar, må gå i tenke boksen med denne

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:25   #6
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er Eurodiett?

tenker fremdeles, men synes at det nå kan være på høy tid å få tatt noen prøver, om at alt er ok,for jeg harjo bare kjørt på.
hm, ringe og bestille en time tror jeg !

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 15:45   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva er Eurodiett?

Her kommer jeg for å bombardere dere med spørsmål ... hehe Kommer til å google på eurodietten når jeg har litt mer tid til å sette meg inn i ting, men håper å få et par kjappe svar her

- Kan man bruke hvilken som helst lege, eller er det en spesiell lege på en klinikk man må gå til? I så fall, hva heter og hvor ligger denne klinikken i Oslo (Er det dr lindbergs klinikk?)?
- Er det spesielle kriterier for å kunne gå på denne (annet enn høy BMI)?
- Hvor ofte trengs det oppfølging (skjønner at det er forskjellig fra person til person, men sånn cirka)?
- Hvordan er det rent praktisk i forhold til jobb (tenker da på kantinelunsjer, uforutsette møter, reising etc)?
- Er det fryseprodukter (har så liten fryser ...)?

Beklager mange spørsmål på en gang, men jeg ble litt nyskjerrig på dette. Må si det frister å slippe å tenke så mye på hva man skal spise ... Vurderte Spis Deg Slank metoden, siden en bekjent av meg har hatt gode resultater på det, men med en fryser hvor det bare er plass til det aller nødvendigste lar det seg desverre ikke gjøre ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 18:04   #8
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hva er Eurodiett?

jeg gikk til en vanlig lege i Tønsberg ,, som har avtale med Lindeberg,, betalte vanlig det det koster hos fastlegen 170 eller noe
gikk til kontroll hver 14 dag den første tiden også en gang i mnd

dietten består av pulver som du blander i melk eller vann ,,også forskjellige barer som du kun skal ha en av pr dag
så kan du spise så mye grønnsaker du orker i løpet av dagen ,,men bare noen utvalgte.som du får liste over

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 09:01   #9
Alvedans
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 53
Innlegg: 21
Alvedans er på en erverdig vei

Sv: Hva er Eurodiett?

Finnes det leger i Oslo man kan gå til som ikke tar 1500 kr?

Alvedans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 09:57   #10
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hva er Eurodiett?

jeg gikk på lindbergklinikken hos en erneringssykepleier og betalte 550 kr

mulig at jeg kunne det fordi jeg hadde gått på ED før

ring dem å spør

vis ikke fastlegen din har ED da

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:49   #11
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Hva er Eurodiett?

Fastlegen min i Sandvika utenfor Oslo går jeg hos...

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 21:23   #12
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva er Eurodiett?

Er ED tilsatt jod?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 23:47   #13
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Hva er Eurodiett?

Er det noen som vet ca hvor mye kalorier og karbohydrater man får i seg på Euridiett, pr måltid eller pr dag??

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ønsker du deg? Fedonisten Livets lyse side 28 02-10-11 23:29
hva gjør jeg? dingpot Generell diskusjon 24 10-06-06 22:27
Omgivelser og hvem skal vite hva? Carisma Generell ernæringsdebatt 1 16-05-06 15:04
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no