Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere spm

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-07, 22:32   #1
Anti
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 12
Anti er på en erverdig vei

Flere spm

Har gått på ketolyse i to uker nå og alt går kjempefint, men jeg har noen spm nå som det nærmer seg jul.

Vet noen om det er mulig å kjøpe sjokolade uten sukker uten å ruinere seg helt? De har den på helsekosten, men det blir jo litt dyrt da.

Og hva er polyoler? Finner dette på baksiden av flere drops (deriblant Weightwatchers sine). Er dette noe som ikke taes opp i kroppen?

Har funnet et søtningsmiddel på Lidl som kun gir 0.2 karb hver 100 ml, heter Cologran. jeg har det som er flytende og det står at 300 ml er søtet med 36 g cyklamat og 3.6 g sakkarin.

En liten kommentar til alle som legger inn oppskrifter, kan dere ikke væresåsnille å skrive inn mengden karbohydrater til hver oppskrift? da slipper jeg å bruke så mye tid på å sjekke hver gang jeg finner noe jeg har lyst til å prøve.

Ellers så synes jeg at disse sidene er helt fantastiske og til stor hjelp.

Anti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 22:49   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere spm

Du har vel ikke tenkt å spise så store mengder sjokolade i julen at det er snakk om å bli ruinert. Isåfall kommer du nok til å få "renneræv" før øynene er mettet siden maltitol har lakserende effekt.

For å få signaturen din til å virke må du velge BB-kode. Du har lagt inn html-kode, det er ikke støttet her på forumet.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 22:52   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Flere spm

Hei, Anti

Har vel egentlig ikke noe ordentlige svar til deg. Men prøver allikevel.

Jeg kjøper ikke noe av sukkerfri sjokolade annet enn en atkinsbar i ny og ne, den spiser jeg da som et måltid og da syns jeg ikke det er så ille pris.
Tror stort sett sukker fri sjokolade er HØYT priset.

Dette med at karbohydrat innholdet ikke står i oppskriftene skyldes nok at ikke alle regner det helt eksakt. Dessuten hvis det fek står en blomkål i oppskriften kan det være stor forskjell på vekta og dermed også karbinnholdet.

Men alle er helt frie til å regne og legge det til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 23:40   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flere spm

Sukkerfritt sine er ikke særlig dyre, men de er INNMARI søte (men kan hende jeg er blitt for avvent sukker). De er søtet med maltitol, og er dermed helt sukkerfrie.
Du får kjøpt dem i de fleste litt velassorterte butikker, som meny og ica, og også på en del helsekoster. Tror en 150 grams plate koster drøye tjue kr.
Men av en eller annen grunn har de ikke trukket fra sukkeralkoholer. Men om jeg ikke husker feil så står det hvor mye av karbene som er nettopp det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 09:52   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Flere spm

Støtter det Trolljenta har sagt. Sannsynligvis vil du få magesjau lenge før du blir blakk av sukkerfri sjokolade. Maltitol er skumle saker.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 22:16   #6
Anti
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 12
Anti er på en erverdig vei

Sv: Flere spm

Hadde ikke planer om å spise så veldig mye av sjokoladen da, men planen var å lage noe godt til jul som jeg kan spise med relativt god samvittighet.
Har nemlig en tradisjon med at vi lager marsipan i forskjellige fasonger som vi etterpå pynter/ruller i smeltet sjokolade.
Og nå har jeg fått tak på både sjokolade og marsipan uten sukker så samvittigheten vil være litt bedre etter jul.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjDXv3h/]

Anti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:31   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Flere spm

Jeg kan ikke spise et par ruter sukkerfri sjokolade før jeg blir dårlig engang.

Vil heller anbefale mørk sjokolade. Skal lage Delfiakake til jul, jeg.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere som bruker spis deg slank-dietten? Roxira Andre dietter 503 22-05-15 07:20
sikkert ett dumt spm.. men spør allikevel... janine75 Ketolysekuren 9 26-11-07 00:37
Ketose eller flere karber? Enid Fysisk og mental helse 10 06-04-07 21:10
Stadig flere er enige om at raffinerte karbohydrater er årsaken til hjerteproblemer. Kristian Generell ernæringsdebatt 0 23-05-05 13:20
Spm om mayonaise og krydder. geisha Induksjonen 6 11-08-04 15:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no