Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jordbær og lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-11, 16:36   #1
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Jordbær og lavkarbo

Nå har jeg greid å tømme ei hel korg me jordbær, helledussen da, noe så godt???
Men, så kommer frågan, det ble sikkert noen karber det? Bær skal jo være litt greit på lavkarbo, men i begrensede doser sikkert. Hørte også her om dagen at det skulle være veldig sunt for de som har diabetes. Da kan det vel ikke være så galt, for de lever jo på minimalt med karber.
Noen som har peiling?

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 16:42   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jordbær og lavkarbo

Her finner du næringsinnholdet i de fleste matvarer: http://www.matvareguiden.no/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 18:22   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jordbær og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.

Nå har jeg greid å tømme ei hel korg me jordbær, helledussen da, noe så godt???
Men, så kommer frågan, det ble sikkert noen karber det? Bær skal jo være litt greit på lavkarbo, men i begrensede doser sikkert. Hørte også her om dagen at det skulle være veldig sunt for de som har diabetes. Da kan det vel ikke være så galt, for de lever jo på minimalt med karber.
Noen som har peiling?

Carisma gir deg kilden til kunnskap om alle matvarer - jeg slår til og sier ca 6.6 g kh pr 100 g for jordbær om jeg ikke husker helt feil
Ha ihvertfall ikke dårlig samvittighet - livet er for kort til det! Jordbær er gudemat - så kan du heller begrense deg neste gang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 18:42   #4
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Jordbær og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.

Nå har jeg greid å tømme ei hel korg me jordbær, helledussen da, noe så godt???
Men, så kommer frågan, det ble sikkert noen karber det? Bær skal jo være litt greit på lavkarbo, men i begrensede doser sikkert. Hørte også her om dagen at det skulle være veldig sunt for de som har diabetes. Da kan det vel ikke være så galt, for de lever jo på minimalt med karber.
Noen som har peiling?

Kjøpt en kurv med jordbær i formiddag jeg, og hadde planer om å spise litt i dag, litt i morgen og litt på søndag. Men nå sitter jeg her med full mage og tom jorbærkurv... Og fyttikatta så godt det var.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 15:40   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Jordbær og lavkarbo

Jordbær er vel ikke det verste å skeie ut med... Det er jo fantastisk godt da

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 00:06   #6
fetasnack
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
fetasnack er på en erverdig vei

Sv: Jordbær og lavkarbo

jeg spiser ca 1 kurv hver dag. ikke skjedd noe nevneverdig med vekten, heldigvis. smaksløkene er ikke numne lenger som de ble av alt sukkeret, så jeg verdsetter bærene plain'e. kos deg !

fetasnack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 09:36   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Jordbær og lavkarbo

Lurt å kombinere bær og f.eks nøtter eller fløte. Da får man den riktige sammensetningen....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jordbær? alvepiken Spørsmål og svar 4 02-08-09 19:25
Jordbær sara Lavkarbo generelt 2 01-05-09 23:55
Jordbær ailicec Generell diskusjon 10 04-07-08 01:13
Jordbær fersking Spørsmål og svar 28 22-07-06 19:26
Jordbær roseblood Oppskrifter 3 24-05-06 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no