Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fersking trenger tips

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-13, 00:38   #1
Øyvind AA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 1
Øyvind AA er på en erverdig vei
Smile

Fersking trenger tips

Etter 3 år med liten aktivitet pga av div mislykkede operasjoner i det ene benet, har jeg gått opp 15 kg, som jeg er hypp på å bli kvitt. Tok motet til meg og fikk et treningsopplegg for meg på et treningsstudio, har vært der stort sett daglig i 1,5 uker nå. Jeg traff en gammel venn der som ved hjelp av trening og low carb, high fat, hadde tatt av seg 29 kg. Jeg ble selvfølgelig tent, og begynte å spise fet mat, kontrollere karbo og trene. Har selvfølgelig smerter i hele kroppen etter treningen foreløpig, men det vil sikkert bedre seg.
Når det gjelder kostholdet er jeg svært fornøyd, som sagthar jeg prøvd dette en uke, er i motsetning til før aldri sulten, har til nå spist egg og bacon til frokost, finnes ikke sulten før etter skolen i motsetning til tidligere hvor jeg gikk å var småsulten hele tiden. På vei hjem kjøper jeg meg et ribbestykke som jeg spiser og siste måltid inntas i 19 tiden, og består gjerne av et par avocado med seterrømme og reker eller krepsehaler. Jeg merker at jeg har blitt rolig, og ikke føler sult tross kun 3 måltider om dagen. Vekten viser at jeg til nå har gått ned ca en kg. Har lest mye på dette forumet, før jeg registrerte meg nå. Målet mitt er å få av meg de 15 kg, gjerne så fort som mulig. Har kjøpt meg ketosticks på apoteket. Disse er foreløpig mitt på skalaen,har jeg kommet i ketose da? Er veldig glad i pepsi max, men prøver å bytte det ut med farris.Har lest at disse sticksene helst skal bli mørkelilla, jeg har registrert at mine veksler mellom burgunder også plustelig har de gått et hakk tilbake..og da lurer jeg på hva jeg har gjort galt. Er det pepsimaxen, eller sukettene i kaffen/teen. Eller kan jeg ikke spise for myeavocado og fete meieriprodukter. Hadde satt pris på noen gode råd for en nybegynner,om hva jeg bør fokusere på. Hilsen nyfrelst


Sist redigert av Øyvind AA : 09-11-13 kl 00:47.
Øyvind AA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 07:30   #2
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fersking trendier tips..

Har ikke lang erfaring med dette kostholdet selv, men synes det høres ut som du får i deg litt lite grønnsaker,hvis du ikke bare glemte å nevne de da.
Eller drikker jeg mye smoothie til frokost om dagen, veldig lettvint og mettende. Lager de stort sett av bringebær, kanskje en avokado, av og til agurk, egg eller proteinpulver, også tar jeg det jeg har av melkeprodukter, fløte, helmelk, cultura, kesam eller hva som helst egentlig.

  Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 09:04   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fersking trenger tips..

Syns det ser ut som om du gjør det meste riktig, jeg da!
fint å bytte ut noe av pepsien med farris og avocado er topp CHF- mat.
Alle utslag/fargeendringer på stiksen viser ketose. Graden av ketoner i urinen varierer hele tiden, så det er ikke noe å bry seg om.
Du skal måle om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid for å få mest mulig korrekt resultat.

Har du lest vår flotte nybegynner- tråd?

Lykke til videre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
nyfrelst!


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 19:27
Tips og råd tas i mot med STOR takk. Hilsen en fersking Vekt 76 Lavkarbo generelt 17 10-02-09 15:39
Trenger tips og råd her lille bolle Ketolysekuren 8 09-06-08 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no