Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjeeelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-11, 10:54   #1
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Hjeeelp

jeg lurer på.. kan man spise for lite å likevel komme i keose å gå ned i vekt?
spiste 3 ganger i går. er liksom vant til å spise ofte jeg. lite å ofte, nå spiste jeg lite å sjeldent liksom. hmm..

å så lurte jeg på. har funnet en sukkerfri sjokolade, som det står 50% karbohydrater - hvorav sukker arter >0,2 gr, og sukkeralkoholer 48 gram.

har lest meg til at sukkeralkoholer, noe på M, ikke går utover blodsukkeret..
kan man spise litt av det på ketose kur?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:13   #2
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: hjeeelp

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

jeg lurer på.. kan man spise for lite å likevel komme i keose å gå ned i vekt?
spiste 3 ganger i går. er liksom vant til å spise ofte jeg. lite å ofte, nå spiste jeg lite å sjeldent liksom. hmm..

å så lurte jeg på. har funnet en sukkerfri sjokolade, som det står 50% karbohydrater - hvorav sukker arter >0,2 gr, og sukkeralkoholer 48 gram.

har lest meg til at sukkeralkoholer, noe på M, ikke går utover blodsukkeret..
kan man spise litt av det på ketose kur?

Du kan komme i ketose hvis du spiser karbofattig og for lite ja, men det er ikke sikkert du vil gå ned i vekt fordi kroppen da kan gå over i "sparebluss", så det er viktig at du spiser nok mat, og ofte er det fett vi må øke på.. Du skal ikke gå sulten..
Antar det er sjokoladen til Sukkerfritt du tenker på her, mener ihvertfall den har samme innhold.. Der er det maltitol som er søtningstoff og det skal du regne ca 50% av (altså 24g av 48) fordi kroppen kan/vil ta opp noe av dette.. Hvis jeg bommer her så må de som er mer erfarne bare rette meg altså

Og en liten edit: Det er selvfølgelig opp til deg selv da om du vil spise denne eller ikke.. Søtstoff trigger ofte til mer søtsug for noen, men er det noe du "må" ha, så kan du jo spise litt uten at det blir veldig mye karbohydrater...

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:14   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: hjeeelp

Tror dette er riktig, Rikkemor. Jeg er diabetiker 1 og får blodsukkerstigning av maltitol.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:17   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: hjeeelp

Sukkeralkoholer kan være MEGET førende og må utforskes forsiktig. En hel plate på styrten innebærer en påfølgende innedag...i et lite rom...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:20   #5
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: hjeeelp

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Tror dette er riktig, Rikkemor. Jeg er diabetiker 1 og får blodsukkerstigning av maltitol.

Ja jeg kikket akkurat i denne tråden og ser Mr.Muscle har skrevet at Maltitol taes opp i tarmen.. Og jeg mener ganske sikkert at det er ca 50% opptak vi må regne med her

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 23:44   #6
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjeeelp

Stemmer det med opptak, og det ER en uheldig bivirkning når smaksløkene hersker og du ikke klarer stå i mot. De fleste blir sittende, ikke bare en gang, men flere ganger på toalettet. Ikke bra, overhodet!

Hvis du absolutt må ha i deg sjokolade, kjøp vanlig Freia Premium med 70 eller 80% kakao, og spis i alle fall ikke mer enn litt. Bruk dagsrasjonen du har satt deg fornuftig. Finn noe annet som kan dempe suget for noe godt; ost, skinkeskiver med majones, eller finne i blogger noe konfekt, kaker o.l.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 13:16   #7
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp

ketose sticken slo ut kraftig igår kveld. tror jeg drikker for lite? er det ikke det det er tegn på?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:15   #8
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjeeelp

jo drikk mer

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:27   #9
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp

første uka viste ned 3,1 kg

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjeeelp Bedazzeled Ketolysekuren 2 03-02-11 23:36
Hjeeelp!!! cecilie_28 Lavkarbo generelt 5 20-01-10 07:10
Hjeeelp! boiboi2009 Spørsmål og svar 26 16-10-09 12:21
Hjeeelp CarrieBee Spørsmål og svar 7 26-07-09 14:33
Hjeeelp! Guners Lavkarbo generelt 7 19-07-09 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no