Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Blodsukkermåling

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-13, 12:04   #26
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blodsukkermåling

Takk begge to. Leste også det med at blodsukker under fire var unormalt. Jeg mener jeg har lest at Hexeberg har behandlet noe som ligner på dette.. Jeg har nå gått tom for strimler, men er nå shaky, har vondt i hodet og ganske svimmel. Har spist omelett med pølse, paprika, sopp, ost og fløte for ca en time siden, men tror ikke det hjalp. Bør jeg spise mer karbohydrater? Jeg kjenner jeg er litt frustrert nå at jeg ikke får målt mer blodsukker i dag. Jeg føler meg ganske ofte sånn som det her, men nå når jeg har funnet en mulig årsak har jeg lyst å få bevis også. Men jeg har ikke råd til flere sånne teststrimler akkurat nå..
Kan man få det på resept på de (slik at de blir billigere) om man får påvist at man har hypoglykemi?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 16:31   #27
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling

Diabetikere får dem på blå resept, men nytt nå er at legen må skrive hvor mange teststrimler man trenger hver dag. Aner ikke om man får dem på blå resept om man har reaktiv hypoglycemica. De er steike dyre og betale for selv iallefall.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 17:55   #28
Scorpion77
Juniormedlem
 
Scorpion77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 15
Scorpion77 er på en erverdig vei

Sv: Blodsukkermåling

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har nå gått tom for strimler, men er nå shaky, har vondt i hodet og ganske svimmel. Har spist omelett med pølse, paprika, sopp, ost og fløte for ca en time siden, men tror ikke det hjalp. Bør jeg spise mer karbohydrater?

Kanskje du skal spise litt frukt eller noe for å se om det hjelper. Er nok andre her på forumet som kan mer om blodsukker enn meg og hva som er normalt eller ikke når man går på lavkarbo.

Mitt problem nå er at jeg ofte har for høyt blodsukker, men det har ikke alltid vært slik. Har mange ganger følt at jeg har altfor lavt blodsukker feks på slutten av en arb.dag (ca 4 timer etter lunsj). Jeg kan da bli shaky, svimmel og slapp. Da hjelper det å spise en banan eller noe annet med høyt sukkerinnhold.

__________________


Scorpion77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodsukkermåling, ikke fastende? raindew Ketolysekuren 13 06-09-10 22:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no