Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Tips mot stølhet?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-10, 08:24   #1
4711
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 15
4711 er på en erverdig vei

Tips mot stølhet?

Jeg blir så fryktelig støl etter trening! Jeg bruker alltid ekstra god tid på å strekke ut nøye, men stølheten sitter fort i i 3-4 dager. Dette gjelder selv når jeg trener regelmessig.
Hvorfor blir jeg så veldig støl? Flere i min familie blir også voldsomt støle, mer enn andre i samme form og aktivitet. Er det genetisk hvor støl man blir?
Det eneste som hjelper LITT er å spise protein raskt etter trening og å strekke ut lenge. Andre tips?

4711 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 00:00   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tips mot stølhet?

Opprinnelig lagt inn av 4711, her.

Jeg blir så fryktelig støl etter trening! Jeg bruker alltid ekstra god tid på å strekke ut nøye, men stølheten sitter fort i i 3-4 dager. Dette gjelder selv når jeg trener regelmessig.
Hvorfor blir jeg så veldig støl? Flere i min familie blir også voldsomt støle, mer enn andre i samme form og aktivitet. Er det genetisk hvor støl man blir?
Det eneste som hjelper LITT er å spise protein raskt etter trening og å strekke ut lenge. Andre tips?

Hva slags trening, og hvor ofte?

  Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 00:06   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips mot stølhet?

Beste kuren mot stølhet er å fortsette å trene. Få varmet godt opp musklene igjen innen et døgn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 13:51   #4
surina
Juniormedlem
 
surina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordnorge
Innlegg: 17
surina er på en erverdig vei

Sv: Tips mot stølhet?

Har kjøpt vibroplate ... http://www.powermaxx.no/maxxshop/home.asp?p=0&pid=54 denne kan du trene styrke på og tøye ut etter annen trening. stølhet er en sagablott her i huet

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqX8NUb/"]



Sist redigert av surina : 22-01-10 kl 13:58.
surina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: miks av atkins og ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 20:14   #5
4711
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 15
4711 er på en erverdig vei

Sv: Tips mot stølhet?

Jeg trener stort sett klasser på SATS, Step eller StramOpp/Shape. Joda, jo oftere og jevnere jeg trener, jo mindre støl er jeg, men plagsomt likevel. Og hver gang en ny muskel er i bruk, blir den sinnsykt støl i dager etterpå. Jeg bare lurer på om det kan være genetiske faktorer inne i bildet? Husker en episode der mine søsken og jeg og våre partnere, som alle er godt trente, gjorde en skikkelig krevende aktivitet sammen, dagen etter var det ingen i min familie som kunne bevege seg, mens alle sviger-menneskene løp omkring som ingenting. Eller kanskje vi bare er en sytete familie
I dag sa SATS-instruktøren at det bare er tull å strekke ut og at det ikke betyr noe for stølheten. Har skjønt at det er det "alle" mener nå, men selv syns jeg en skikkelig utstrekk hjelper. Skulle gjerne visst mer om dette! Og om det er andre ting som hjelper, kan det f.eks. være at man mangler noe mineral/omega 3 eller noe?
Uansett: i dag har jeg ikke strukket ut over hodet, så får vi se hva de neste dagene bringer...
PS Takk for tips om vibrere-trene-maskin, men foreløpig går mine helsepenger til SATS

4711 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 21:15   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips mot stølhet?

Avsporer litt... jeg bare erindrer en parfyme jeg hadde en gang i verden som het 4711..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 00:49   #7
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Tips mot stølhet?

Har hørt at noen sier at det kan hjelpe å ta Udo's Choice olje dersom man blir veldig støl etter trening. Det er vel gjerne veldig individuelt om det har slik effekt, men kanskje verdt å prøve ut?

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 18:44   #8
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Tips mot stølhet?

Uttøyning skal visst nok ikke hjelpe på stølhet. Muskeltrening og uttøyning er ulik form for "muskelbruk" - eller hvordan jeg skal forklare det! :P Begge sliter på musklene, men heldigvis bare midlertidig. (derfor man skal ha restitusjonshvile mellom tunge treningsøkter)

Beste er god oppvarming, og nedtrapping. Altså ikke rett på sak på trening, og når ferdig ikke spring rett ut i kulda i kald bil.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 23:39   #9
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Tips mot stølhet?

Jepp, tøying hjelper ikke. I verste fall kan det faktisk gjøre det verre, for i likhet med trening belaster det muskelfibrene.
Tøying er allikevel positivt for kroppen siden det fører til økt bevegelighet, men det bør ikke gjøres på samme dag som harde treningsøkter.

Hvis du blir støl etter hver eneste trening kan det være at du trener for hardt i forhold til formen du er i. Moderat trening, som en rask gåtur eller rolig svømming, kan bidra til å redusere restitusjonstiden (og dermed stølheten). Harde treningsøkter derimot tror jeg er best å unngå til den verste stølheten har gitt seg.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat tips:D Miri Ketolysekuren 2 21-04-08 13:58
Tips og råd? murmeluppa Mer enn 30 kg overvekt 4 19-04-08 11:07
Tøying og stølhet nomma Trening 4 04-05-07 20:03
Tips manhunter Lavkarbo generelt 5 29-01-07 08:11
Stølhet MHM Trening 11 11-02-05 14:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no