Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Oopsie-inspirert pizzabunn!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-09, 11:50   #151
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Jeg har massser i fryseren - lar stykkene tine, og varmer litt i micron. Da blir de ikke så dvasne. Ellers spiser jeg pizzaen kald. Synes også det er godt. Jeg har inspirert mange av kollegaene mine - som IKKE går på lavkarbo - men som ville ha oppskriften!

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 15:00   #152
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Står i ovnen nå ;D

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 15:27   #153
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Da står den til avkjøling etter steking nr. 2. Skal den bli ganske flat? Den var mer fluffy ved 1. steking, men sank sammen ved steking 2. Gleder meg til å smake

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 15:36   #154
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Tynn bunn eller ikke, denne var ufattelig god!!!!!

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 16:03   #155
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Denne skal jeg prøve i dag.

Det eneste jeg ikke skjønner, er hvordan dere kan bruke KETCHUP (harrysaus) som pizzasaus. Det direkte krymper seg i meg når jeg hører om sånn blasfemi.
Jeg koker alltid sausen selv og fryser ned så jeg har. Til nøds bruker jeg tomatpuré som jeg blander ut med vann til passe konsistens, og har i litt søtstoff, salt, pepper, hvitløk og oregano og rører godt. Ketchup hører kun hjemme på pølsa. IIIIIK!

Gleder meg til Ooopsie-pizza i kveld, mens jeg ser Sarah Connor chronicles.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 16:18   #156
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Denne skal jeg prøve i dag.

Det eneste jeg ikke skjønner, er hvordan dere kan bruke KETCHUP (harrysaus) som pizzasaus. Det direkte krymper seg i meg når jeg hører om sånn blasfemi.
Jeg koker alltid sausen selv og fryser ned så jeg har. Til nøds bruker jeg tomatpuré som jeg blander ut med vann til passe konsistens, og har i litt søtstoff, salt, pepper, hvitløk og oregano og rører godt. Ketchup hører kun hjemme på pølsa. IIIIIK!

Gleder meg til Ooopsie-pizza i kveld, mens jeg ser Sarah Connor chronicles.

Er enig med deg der - pizzaen er kjemegod, men med en annen saus.
Hvilken oppskrift bruker du?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 16:20   #157
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Jeg freser litt finhakket løk og hvitøk i litt olivenolje i en gryte, så har jeg oppi ca. 1/2 liten boks tomatpuré. Så lar jeg det frese litt før jeg har oppi 1-2 bokser hakkede tomater. Løken må ikke bli brent!
Så har jeg oppi salt, pepper, litt søtstoff (sukker eller sukrin) og masse oregano og basilikum. Lar det småputre i en halvtimes tid eller så.
Rester har i fryseposer til en annen gang.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 17:23   #158
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Takk skal du ha! Denne skal jeg prøve - for den kan jeg da bruke til annet fyll enn kjøttdeig.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 19:31   #159
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.


Det eneste jeg ikke skjønner, er hvordan dere kan bruke KETCHUP (harrysaus) som pizzasaus. Det direkte krymper seg i meg når jeg hører om sånn blasfemi.


FORDI at jeg liker best å lage mat med minst mulig ingredienser OG som lager minst mulig oppvask!
Jo, og så tenkte jeg vel at pizzaen ikke hadde godt av å ha så mye vått fyll på seg..hmmm...

Hilsen latskapen-lenge-leve Kristin

Når det er sagt, så er dere selvfølgelig velkomne til å dele deres oppskrift på pizzasaus!! Litt variasjon skader jo ikke

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:42   #160
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

hihi blasfemi faktisk.. men er greit med enkel saus da. jeg lagde meg pizza uten bunn idag - var veeeeldig sulten - med hakka tomater og hvitløk og krydder, det ble IKKE godt! krydret nok for lite.. skylder på at jeg er syk, glemte sikkert bare å krydre ordentlig eller noe. Men litt kjedelig med bare hakka tomater og kjøttdeig da..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:48   #161
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

pizza UTEN bunn.. hmmm.... det hørtes noe spesielt ut

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:50   #162
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

er oppskrift på det her inne da, men jeg hastet nok litt for mye til at det ble godt. Dessuten har jeg alltid synes at det beste på pizzaen er bunnen, og at resten nesten er overflødig..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:52   #163
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

det hørtes litt rart ut Men hver sin smak

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:53   #164
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

yeah, tror jeg skal prøve med bunn neste gang ja, det er litt bedre det, greit å kunne holde i den også, og å kunne skjære den i biter. Sånn som den ble ble det jo egentlig bare kjøttdeig i tomatsaus..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 01:03   #165
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Jah..det hørtes ut som en gryte liksom

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:29   #166
Amarylliz
Juniormedlem
 
Amarylliz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 58
Innlegg: 39
Amarylliz er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Snadder!!!
Idag har jeg prøvd pizza-bunnen din! Det var kjempegodt! Mye hvitløk tar helt klart bort eggesmaken.Jeg satte bunnen inn i ovnen før varmen var kommet til 100. Da den var helt fast, tok jeg den ut og att den på benken ihverfall et kvarter. Det gjorde at den ble fastere. Fyllet var ganske enkelt kjøttdeig blandet med bacon og halv boks hakkede tomater med basilikum og oregano. Brukte endel urtekrydder i for å piffe den opp. Jeg spiste den med en gang, og den var ikke løs! Brukte creme fraiche som dressing......
Ble kjempegodt Veldig mettende.
Jeg er igang med lavkarbo igjen etter laaaang tid med masse karber, brød, og kilo......

__________________
AMARYLLIZ
Amarylliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:47   #167
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Så flott du likte den!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:53   #168
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

. Dessuten har jeg alltid synes at det beste på pizzaen er bunnen, og at resten nesten er overflødig..

Bra det er flere enn meg Hihi

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 02:10   #169
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Hihi ja sant, jeg er skikkelig sånn pizzabunn - brød - bakevarer jente, jeg synes det er det beste i verden. Kunne gjerne spist bare pizzabunn med litt saus på på lørdagene jeg. Men nå er jo ikke det helt keto-vennlig, så da er det greit å bruke denne bunnen og FYLL på

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 06:22   #170
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Aldeles NYDELIG pizza!!!

Jeg blanda osten inn i bunnen (istedet for å strø den over)
Som fyll brukte jeg en pk. kjøttdeig, 1 boks tomater og 1/2 boks rømme + masse løk- og hvitløkspulver
Ååååh, så godt!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 08:50   #171
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 17:54   #172
snowqueen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
snowqueen er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Kristin!!! TUSEN TAKK! Jeg er evig takknemlig!! Det var NYYYDELIG! Syns det var litt trist å kalle den Oopsie-inspirert-pizzabunn, så i kokeboka mi heter den Kristinbunnen Det var helt fantastisk. Tusen, tusen takk..

__________________

snowqueen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 20:17   #173
Venus
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 54
Innlegg: 459
Venus er en juvelVenus er en juvelVenus er en juvel

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Bump for Hjørdis.

Venus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 21:05   #174
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Opprinnelig lagt inn av snowqueen, her.

Kristin!!! TUSEN TAKK! Jeg er evig takknemlig!! Det var NYYYDELIG! Syns det var litt trist å kalle den Oopsie-inspirert-pizzabunn, så i kokeboka mi heter den Kristinbunnen Det var helt fantastisk. Tusen, tusen takk..

Hvorfor har jeg ikke svart på denne da??

Tusen hjertlig takk!! Så stas at en pizzabunn er kalt opp etter meg

Weeeheeee

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 21:03   #175
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Yes baby!!! Kristinbunn! Jeg har ikke spist pizza siden jeg startet med ketolyse i oktober. Og nå tenker jeg bare WHY NOT??? Dette var grisegodt!! Satt og åt og tenkte bare: Er det virkelig virkelig sant at jeg slanker meg nå??? Nammenammenam! Kristin, jeg elsker deg!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
oopsie, pizza


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oopsie-roll Areola Bakst 429 13-05-13 01:08
Pizzabunn (inspirert av Ingi) SusieBlues Middag 4 14-03-08 16:19
sydlandsk inspirert gryte dingpot Middag 4 06-12-04 16:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no