Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo eller ketolyse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-11, 23:05   #1
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Lavkarbo eller ketolyse?

Jeg har trappet kraftig ned på karbohydrater og merker allerede forskjell.
Men jeg er svært usikker på hvilken retning jeg skal velge... enten lavkarbo eller ketolyse.

Jeg veier i dag 122kg og har en BMI på 40 så å gå ned i vekt er en klar tanke bak det hele, jeg er også type 2 diabetiker som bruker insulinpumpe pga allergi mot insulin.

Kan man gå ned i vekt på lav karbo? Eller må jeg i ketose?
Har forresten fått lånt meg boken frisk med lavkarbo...

Hilsen ei som er helt fers

Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:09   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo eller ketolyse?

Hei,
Ketolyse er også lavkarbo… Anbefaler at du leser denne: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:19   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Marilill, her.

Jeg har trappet kraftig ned på karbohydrater og merker allerede forskjell.
Men jeg er svært usikker på hvilken retning jeg skal velge... enten lavkarbo eller ketolyse.

Jeg veier i dag 122kg og har en BMI på 40 så å gå ned i vekt er en klar tanke bak det hele, jeg er også type 2 diabetiker som bruker insulinpumpe pga allergi mot insulin.

Kan man gå ned i vekt på lav karbo? Eller må jeg i ketose?
Har forresten fått lånt meg boken frisk med lavkarbo...

Hilsen ei som er helt fers

Lavkarbo innbefatter kosthold med 0-150 gram karbohydrater pr dag. Opptil 70 gram pr dag kan man iflg Lutz spise uten og måtte redusere fettinntaket.
Ketose inntrer når man spiser veldig lite karbo - dette er individuelt, men ketolyse er EN retning som innbefatter 15-20 gram karbohydrater pr dag.

Jeg anbefaler at du leser tråden arnakristin linker til NØYE og flere ganger, det er litt vanskelig i starten og få oversikt over hva dette dreier seg om. Kanskje kan denne hjelpe, den var utgangspunktet for min start på lavkarbo, faktisk før jeg fant www.lavkarbo.no også

Ønsker deg lykke til - og velkommen!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:31   #4
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller ketolyse?

Tusen takk Nerthus!
Jeg sliter litt med å få orden på telling av karbohydrater!
Men har i dag ikke satt en eneste måltidsdose med insulin og er veldig giret

Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:38   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Marilill, her.

Tusen takk Nerthus!
Jeg sliter litt med å få orden på telling av karbohydrater!
Men har i dag ikke satt en eneste måltidsdose med insulin og er veldig giret

Jeg begynte med og lese på matvarene i butikken, og spiste de første 6 mnd UTEN å telle en eneste karbohydrat, jeg spiste bare etter anbefalingene i linken til pdf'n. I tillegg holdt jeg meg til maks 5 gram karbohydrat pr 100 gram i ferdige matvarer i butikken Fin måte og starte på, lite stress ihvertfall
Etterhvert leser man litt mer, velger en retning og følger den over tid, da det er lettere å få resultat om man følger en retning med de reglene som gjelder
Kjempebra at du allerede kjenner litt på diabetesen, jeg kan fortelle at min far nå har kuttet begge medisinene mot dia2 OG medisinen mot høyt blodtrykk OG gått ned rundt 15 kilo bare på å spise generell lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Ketolyse eller generell lavkarbo...? En del spørsmål.. NinaPina Ketolysekuren 2 04-07-10 00:15
Ketolyse eller fedon? ismora Dr Lindbergs 1 20-10-09 14:49
Slavisk ketolyse eller lavkarbo? karinord Spørsmål og svar 6 11-10-08 14:17
Ketolyse eller lavkarbo Fideline Spørsmål og svar 8 29-05-08 13:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no