Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

For mye fett og kalorier?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-08, 07:29   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

For mye fett og kalorier?

Heisann. Jeg vet ikke helt hvilken tråd jeg hører hjemme under enda. Foreløpig står jeg og venter på å begynne på eurodietten, men er i gang med ketogent kosthold. Spiser da ikke karbohydrater annet enn de grønnsakene som står på lista jeg fikk av legen.

Men... Hvordan er det med fett egentlig? Kan man spise baconcrisp på lørdagskvelden siden den ikke inneholder karbo? (Jeg snakker ikke om de store mengdene her da :-))

Kan man bruke fløte eller rømme i maten man lager feks?

Det blir jo mye kalorier i det jeg spiser nå med mye egg og sånt, likevel har jeg tatt av 2,5 kilo siden onsdag. Er klar over at det sikkert er mest vann, men kan jeg regne med at vekten vil gå ned med såpass kaloririk mat?

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 09:44   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: For mye fett og kalorier?

hvis du skal følge Euridiett, er jeg usikker på fløte og rømme.
ED er jo en karbe fattig OG kcal fattig diett.
Men nå veit ikke jeg hvilken fase du er i... og om det er lovlig med slikt i de siste fasene.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 11:03   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: For mye fett og kalorier?

Eh... Foreløpig er jeg ikke i fase i det hele tatt :-)
Skal til legen på onsdag og regner med å starte opp dietten da. I mellomtiden ba hun meg gå over på ketogen mat en uke, så ikke overgangen skulle bli så stor.

Og jeg elsker ketogen mat jeg, så det er ikke noe problem... Men... Den maten er jo kaloririk den jeg lager da, så jeg er ikke sikekr på om man kan gå ned med så mye fett...

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram! **Angelica** Ketolysekuren 25 11-02-07 19:04
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 18:06
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 15:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no