Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-08, 12:57   #1
Kikkeline
Juniormedlem
 
Kikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 15
Kikkeline er på en erverdig vei

Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ...

Jeg har hatt det som legene kaller for Graves sykdom (Hypertyreose), og har fått behandling i 16 mnd.
Jeg har prøvd å finne ut hva som har gjort det, men, det er ingen av legene jeg har gått til som har hatt noe svar.

Så, en dag da jeg gikk på vekten, oppdaget jeg at jeg veide 95,5 kg, en BMI på over 30. Fant ut at det nå var på tide å gjøre noe. Leste side opp og side ned, og ble til slutt enig med meg selv og min mann, om at Ketolysekuren var en bra diett for oss.

Jeg tok blodprøver for å sjekke stoffskiftet mitt uken før jeg startet på kuren, og det var fortsatt høyt.

Etter ca 14 dager på ketolysekuren, reiste jeg tilbake til legen for å ta nye blodprøver, og de viste helt perfekte resultater
Jeg reduserte dosen med medisinen jeg tok, fra 10 mg til 5 mg, og har ikke merket noen symptomer på at stoffskiftet har blitt høyt igjen *glad*
Så, tok nye prøver på tirsdag, og venter bare på at det skal bli fredag slik at jeg får svar på disse prøvene!
Viser de normale verdier, så skal jeg slutte helt på medisinen jeg tar!!

Jeg er overbevist om at endringen av kostholdet har hjulpet meg!
(endo. jeg gikk til på Haukeland, sa at jeg nok var en av dem som ikke kom til å bli kvitt dette så lett, se så feil hun tok (krysser alt for at det ikke har blitt høyt igjen) )

Vekten viser nå 88,6 kg, og jeg har mistet totalt 28,5 cm rundt om på kroppen (har gått på kuren i 4 uker)

Jeg er så utrolig glad for at jeg satte meg ned og leste og bestemte meg for å starte på denne kuren!

Kikkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:59   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Høyt stoffskiftet som forsvant etter vektnedgang...

Herlig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 13:00   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Høyt stoffskiftet som forsvant etter vektnedgang...

Gøy å lese den flotte historien din, den er nok et eksempel på at riktig kosthold er uhyre viktig for helsen.

Velkommen hit og lykke til videre

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 13:02   #4
Kikkeline
Juniormedlem
 
Kikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 15
Kikkeline er på en erverdig vei

Sv: Høyt stoffskiftet som forsvant etter vektnedgang...

Tusen takk

Kikkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 20:18   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ...

Hei
Vårt kosthold, kostens innhold av vitaminer, mineraler og sporstoffer har svært stor betydning for både forbrenning og stoffskiftet.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:18   #6
Kikkeline
Juniormedlem
 
Kikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 15
Kikkeline er på en erverdig vei

Sv: Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ...

Men, hva som gjør at leger ikke anbefaler folk med høyt stoffskiftet om å legge om kosten da?
Jeg fikk nemlig vite at det ikke hadde noe å si

__________________

Kikkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:44   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ...

Opprinnelig lagt inn av Kikkeline, her.

Men, hva som gjør at leger ikke anbefaler folk med høyt stoffskiftet om å legge om kosten da?
Jeg fikk nemlig vite at det ikke hadde noe å si

Fastgrodde holdninger...? En del leger har problemer med å løfte blikket fra "legeboken" og bruke sunn fornuft.. Og så lever vi jo i en kultur der det i allefall har vært større vekt på å finne en pille for å behandle symptomene, fremfor å se på årsakene til at kroppen går i spinn.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:47   #8
Kikkeline
Juniormedlem
 
Kikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 15
Kikkeline er på en erverdig vei

Sv: Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ...

Du sier noe der ja

__________________

Kikkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 23:09   #9
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ...

Jod er et mineral som man skal være forsiktig med når man har høyt stoffskifte.
Fant en liste på mat man skulle holde seg unna ved hypertyreose:

Foods in the following list have high iodine content and should be avoided in patients with autoimmune thyroid disease. Dairy—including ice cream, cheese, pudding, milk and milk products, sour cream. Protein—luncheon meats, bacon, sausage, frankfurters. Fish—all fish, including shellfish, sardines, and canned tuna. Grains—all processed foods including egg noodles, packaged cookies and pastries. Fruits—canned or dried fruit, Tang, Hi-C, canned fruit juices. Vegetables-canned or frozen vegetables with sauces, pickles, sauerkraut, canned tomato and pasta sauces. Snack foods-pretzels, salted chips, corn chips, crackers. Miscellaneous-Carnation instant breakfast and slender bars, meat tenderizers, Figurine diet bars, Bouillon cubes, canned soups, salted peanut butter, butter, margarine, commercial salad dressings, cocoa mix, garlic salt, onion salt, ketchup, mustard, olives, candy.

Noe av dette spiser jo vi lav-karbere. Men jeg vil tro at det allikevel er en kraftig reduksjon i totalinntaket av disse matvarene, siden vi spiser mye friske grønnsaker og ubehandlet kjøtt og ikke lenger drikker 1/2 liter melk om dagen .

__________________




Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 23:51   #10
Kikkeline
Juniormedlem
 
Kikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 15
Kikkeline er på en erverdig vei

Sv: Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ...

Men, det er jo som sagt rart at legene ikke kommer med en slik liste.
Eneste jeg visste jeg skulle holde meg unna, var salt med jod.

__________________

Kikkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no