Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-13, 16:01   #19951
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hmmm... Og der tenker jeg bursdagsgaven til Lille Gubben var i boks!

Den funker på dusjvegger også hvis man har rette støffet i beholderen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-05-13, 19:01   #19952
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Den funker på dusjvegger også hvis man har rette støffet i beholderen.

Virkelig?! Tjoho! Dusjveggene står for meg som et gedigent mareritt så det var virkelig gode nyheter!!! Jippi! Da blir det uten tvil Kärcher vindusvasker til bursda'n!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-05-13, 01:04   #19953
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har kjøpt to glass-neglefiler, men syns de er for tykke..

Noen som vet om man kan kjøpe tynnere filer?

Merket på mine er; "beter og fing'rs" har ikke embalasjen, kun filene og plastikken de ligger i.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 24-05-13, 01:14   #19954
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hmmm... Og der tenker jeg bursdagsgaven til Lille Gubben var i boks!

Blir en morsom lekesak for Lille Gubben det, tenker jeg
Forøvrig blander jeg bare litt salmiakk i vannet i beholdern. Trenger ikke kjøpe det d anbefaler i butikken. Jeg kjøpte på Jenia.

På badet kan du bruke noe som tar kalken i beholdern eller spraye på med egnet såpe.

Fordelen med denne "nalen" er at den er rask og den støvsuger opp vannet så det verken blir triper eller rennende vann ned i vindusposten. Oppladbar!

Lille Gubben kan glede seg til bursdagsgave

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 24-05-13, 01:32   #19955
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Blir en morsom lekesak for Lille Gubben det, tenker jeg
Forøvrig blander jeg bare litt salmiakk i vannet i beholdern. Trenger ikke kjøpe det d anbefaler i butikken. Jeg kjøpte på Jenia.

På badet kan du bruke noe som tar kalken i beholdern eller spraye på med egnet såpe.

Fordelen med denne "nalen" er at den er rask og den støvsuger opp vannet så det verken blir triper eller rennende vann ned i vindusposten. Oppladbar!

Lille Gubben kan glede seg til bursdagsgave

Næmmen!! Skal mannfolka få all gleden av å vaske vinduer nå da??

hahaha

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 24-05-13, 07:50   #19956
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Den vindusvaskerern har jeg lurt på å kjøpe lenge, og nå er jeg overbevist etter å ha lest om deres erfaringer

Lurer forøvrig på hvorfor jeg får støt hver gang jeg går ut av bilen og så tar på den for å lukke døra

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-05-13, 08:00   #19957
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nytt spørsmål:

Jeg skal male vinduer på hytta. Noen av de har begynt å flakke litt nederst i hjørnene, så jeg må skrape litt først.
Burde jeg bruke grunning (Visir) der hvor jeg skraper bort før jeg kliner på maling ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-05-13, 08:02   #19958
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Nytt spørsmål:

Jeg skal male vinduer på hytta. Noen av de har begynt å flakke litt nederst i hjørnene, så jeg må skrape litt først.
Burde jeg bruke grunning (Visir) der hvor jeg skraper bort før jeg kliner på maling ?

Jepp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-05-13, 08:03   #19959
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Den vindusvaskerern har jeg lurt på å kjøpe lenge, og nå er jeg overbevist etter å ha lest om deres erfaringer

Lurer forøvrig på hvorfor jeg får støt hver gang jeg går ut av bilen og så tar på den for å lukke døra

Fordi det dannes statisk elektrisistet når du vrikker deg rundt på bilsetet?
Var i hvert fall den forklaringen jeg fikk da det ikke skjedde i bilen jeg hadde skinnseter i.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-05-13, 08:13   #19960
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jepp!

Godt jeg har en 3-liter stående da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-05-13, 08:15   #19961
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Fordi det dannes statisk elektrisistet når du vrikker deg rundt på bilsetet?
Var i hvert fall den forklaringen jeg fikk da det ikke skjedde i bilen jeg hadde skinnseter i.

Da vrikker jeg noe j.... for tiden

Merkelig fenomen det der. Husker at jeg var sånn med en Astra vi hadde for mange år siden. Ikke skjedd med noen andre biler, og har ikkke vært trøbbel med Caravellen før nå på våren, og den er 13 år gammel

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-05-13, 08:50   #19962
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Da vrikker jeg noe j.... for tiden

Merkelig fenomen det der. Husker at jeg var sånn med en Astra vi hadde for mange år siden. Ikke skjedd med noen andre biler, og har ikkke vært trøbbel med Caravellen før nå på våren, og den er 13 år gammel

Kan også ha med en mindre elektrisitetsfeil i bilen å gjøre, eller at du rett og slett har begynt å bruke noen klær som er "ukompatible" med setetrekket. Dersom du åpner døra og legger hånden på dørkarmen (metallet) før du setter føttene på bakken, så skal du unngå det, mener jeg(?)

Det skal også finnes en anti-stat-spray (biltema?) som du kan prøve.

Fant også et annet tips her: http://www.dinside.no/4171/bli-kvitt-stot-fra-bilen

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 24-05-13, 09:34   #19963
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kan også ha med en mindre elektrisitetsfeil i bilen å gjøre, eller at du rett og slett har begynt å bruke noen klær som er "ukompatible" med setetrekket. Dersom du åpner døra og legger hånden på dørkarmen (metallet) før du setter føttene på bakken, så skal du unngå det, mener jeg(?)

Det skal også finnes en anti-stat-spray (biltema?) som du kan prøve.

Fant også et annet tips her: http://www.dinside.no/4171/bli-kvitt-stot-fra-bilen

Trikset med hånda på dørkarmen virker, det kan jeg skrive under på
Brukte de samme klærne og skoene da det begynte som jeg gjorde dagen før, så merkelig er det.
Skal spraye setene så får vi se hva som skjer. Tusen takk for tips

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-05-13, 11:15   #19964
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Næmmen!! Skal mannfolka få all gleden av å vaske vinduer nå da??

hahaha

Hos oss er vindusvask Lille Gubbens oppgave. Opplest og vedtatt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-05-13, 18:37   #19965
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal i konfirmasjon i morgen, og har ikke tenkt å ta med meg egen mat. Er for tiden i ketose, vil mengden kh jeg får i meg i morgen påvirke hvor lang tid det tar før jeg evt er tilbake i ketolyse? Altså færre kh - kortere tid før ketose igjen?

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 24-05-13, 18:49   #19966
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Jeg skal i konfirmasjon i morgen, og har ikke tenkt å ta med meg egen mat. Er for tiden i ketose, vil mengden kh jeg får i meg i morgen påvirke hvor lang tid det tar før jeg evt er tilbake i ketolyse? Altså færre kh - kortere tid før ketose igjen?

1) ketolyse er en retning innen lavkarbo, ketose er "tilstanden".
2) det avhenger jo av hva du dytter i gapet da om du kommer ut av ketose eller ikke.
3) hvor lang tid det tar er individuelt.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 24-05-13, 21:39   #19967
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis ungen din hadde hatt kreft, blitt skadet i en ulykke, hatt downs eller noe annet barn kan få/ha så får man i allefall LITT hjelp og opplysning. Poden min fikk ms-diagnosen da han var 17,8 år gammel. (Nesten myndig, men ikke)

Ergo han er for gammel til å gli rett inn i navsystemet.
Men han er også for UNG til å gli rett inn i navsystemet.
Videregående og skoler ellers har noe de kaller oppfølgings team OT. Alle forsikret meg om at han ville bli ivaretatt der. Men neida.

Så nå har jeg en gutt på 18 år, som ikke mestrer skolegang, som neppe får seg jobb fordi det er ikke vanlig at "barn" på hans alder får ms!!!

Nav sa selv at hadde han fått kreft hadde situasjonen stilt seg annerledes..
Så, hva gjør man??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-05-13, 00:10   #19968
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis ungen din hadde hatt kreft, blitt skadet i en ulykke, hatt downs eller noe annet barn kan få/ha så får man i allefall LITT hjelp og opplysning. Poden min fikk ms-diagnosen da han var 17,8 år gammel. (Nesten myndig, men ikke)

Ergo han er for gammel til å gli rett inn i navsystemet.
Men han er også for UNG til å gli rett inn i navsystemet.
Videregående og skoler ellers har noe de kaller oppfølgings team OT. Alle forsikret meg om at han ville bli ivaretatt der. Men neida.

Så nå har jeg en gutt på 18 år, som ikke mestrer skolegang, som neppe får seg jobb fordi det er ikke vanlig at "barn" på hans alder får ms!!!

Nav sa selv at hadde han fått kreft hadde situasjonen stilt seg annerledes..
Så, hva gjør man??

Du maser på alt og alle og melder han i MS- forbundet og bruker dem for alt de er verdt. Du sjekker alle forsikringer og alt som kan ha noen slags form for hjelp å komme med. Du får tak i en ergoterapeut som kan kartlegge hva han kan trenge av hjelpemidler og hva han har krav på på sikt.
osv osv osv

Jeg skjønner at dette ikke er lett, men den som gir seg er en dritt! MS er desverre, og heldigvis, en svært uforutsigbar sykdom. Ingen kan si noe om hvor syk han kan bli eller hvor frisk han kon holde seg. Jeg har sett alt fra mirakuløse bedringer til svært rask forverring og krysser alt jeg har for at Poden din er en av dem som ikke blir hardest rammet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-05-13, 00:21   #19969
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du maser på alt og alle og melder han i MS- forbundet og bruker dem for alt de er verdt. Du sjekker alle forsikringer og alt som kan ha noen slags form for hjelp å komme med. Du får tak i en ergoterapeut som kan kartlegge hva han kan trenge av hjelpemidler og hva han har krav på på sikt.
osv osv osv

Jeg skjønner at dette ikke er lett, men den som gir seg er en dritt! MS er desverre, og heldigvis, en svært uforutsigbar sykdom. Ingen kan si noe om hvor syk han kan bli eller hvor frisk han kon holde seg. Jeg har sett alt fra mirakuløse bedringer til svært rask forverring og krysser alt jeg har for at Poden din er en av dem som ikke blir hardest rammet!

Poden er ikke så hardt rammet nå, men ingen kjenner progressjonen. Han har hatt 3 schuber(?) etter jul og det er vel mye. Men han har begynt med ldn og påstår selv at han føler seg litt bedre.

Det beste fikk jeg vite nå nettopp; så lenge en av oss nære er meldt inn i ms-foreninga kan to pårørende sammen med pas seff dra til Hakadal på kurs av ymse slag! Mat, trim, vitaminer og mineraler etc etc, og det på nav!!
Vi som følger med får automatisk permitering fra jobb. Håper dette stemmer for han er tross slt bare 18 år og er ung og ny i ikke bare en voksen verden, nen en voksen verden med komplikasjoner.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-05-13, 09:41   #19970
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Jeg skal i konfirmasjon i morgen, og har ikke tenkt å ta med meg egen mat. Er for tiden i ketose, vil mengden kh jeg får i meg i morgen påvirke hvor lang tid det tar før jeg evt er tilbake i ketolyse? Altså færre kh - kortere tid før ketose igjen?

tilbake i ketose ja

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 26-05-13, 15:50   #19971
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som vet hvor mye sånn ca slike ferdige levegger i tre koster ? Slike man setter opp med stolpe imellom. Har sjekket på noen nettsider men det står ikke pris bare andre opplysninger.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 26-05-13, 16:25   #19972
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Er det noen som vet hvor mye sånn ca slike ferdige levegger i tre koster ? Slike man setter opp med stolpe imellom. Har sjekket på noen nettsider men det står ikke pris bare andre opplysninger.

Avhengig av størrelse og type, fra 300,- til drøyt tusen!

Se side 96-97 feks!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 26-05-13, 16:36   #19973
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Avhengig av størrelse og type, fra 300,- til drøyt tusen!

Se side 96-97 feks!

Høh - der var akkurat det jeg skulle hatt. Men hvordan fester man slike? Jordspyd og full pakke, eller er det en enklere måte?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 26-05-13, 16:40   #19974
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Høh - der var akkurat det jeg skulle hatt. Men hvordan fester man slike? Jordspyd og full pakke, eller er det en enklere måte?

Tenker det kommer an på hvor du skal ha dem, hvor stabile du ønsker at de skal være etc. Svigers har noen med føtter på på terrassen, feks.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 26-05-13, 16:47   #19975
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tenker det kommer an på hvor du skal ha dem, hvor stabile du ønsker at de skal være etc. Svigers har noen med føtter på på terrassen, feks.

Alt som står her som det evt. kan festes i er et vegghjørne og to gamle gjerdestolper... Noen terrasse å sette dem på er det dessverre ikke. De kunne kanskje rett og slett vært skrudd fast på gjerdestolpene og stallhjørnet? Dessverre er det litt for sent nå tror jeg, men det hadde vært akkurat hva jeg trenger, dog kunne de godt vært max. 120 cm høye da, trenger ikke være 180 cm til mitt bruk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 30 (0 medlemmer 30 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no