Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-11, 23:58   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg lurer litt på.. Er det noe sammenheng med hvor mye man trener og hvilken kostholdsstil dere har lagt dere på?? Dere som er i dyp ketose, har dere overskudd til å trene?

Jeg lurer på hva dere trener, hvor mye dere trener, hvilken kostholdsstil dere har valgt og om dere er fornøyd med vektnedgangen (for de av oss som har som mål å gå ned i vekt og ikke bare ha et sundt kosthold)

Jeg føler at mange som går på LCHF sliter med at vekta beveger seg sakte, og jeg lurer bare på om det har noe med bevegelse og for mye kallorier å gjøre.. Men jeg kan ikke så mye om temaet da jeg selv kjører et mere moderat lavkarbo hvor jeg passer fett inntaket, men heller kan unne meg litt kikerter, litt ryvita og litt frukt og bær.

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:28   #2
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Selv trener jeg 3 ganger i uka. . 2 x spinning 1x zumba.. Gått ned 18 kg siden september. Men bare trent i ca en mnd nå.. Har sluttet å røyke oppi alt dette og vært røykefri siden januar. Gikk opp 3 kg, men har klart å gå ned disse igjen.. Prøvde meg så på ketolyse, men la på meg 4 kg.. Er nå tilbake på min egen lavkarbo og har gått ned de 4 kg, og er nå på -18 kg igjen

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 07:12   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg trener 2xZumba og 2xslyngetrening i uka, er i ketose og har trent siden uke 2 på kuren. Slet litt til å begynne med, men nå har jeg overskudd som jeg aldri har hatt før.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:00   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg har selvforsket litt på dette

Når jeg spiser Lindbergsk, med mer karbohydrater og litt mer fett, så trener jeg hva som helst og kan trene hur mye som helst. Da liker jeg å trene piloxing, tung styrke og ikke så mye kondis egentlig, bortsett fra litt spinning og zumba.

Når jeg er i ketose så er Zumba det hardeste jeg kan slenge meg ut på. Men da kan jeg heller stå og tråkke i et par timer på ellipsemaskinen, i et bedagelig, rolig tempo. Altså mye lavere intensitet, men mye mer ork.

Opplever at hardtrening ikke er særlig forenelig med ketose, for meg Men man trenger det kanskje ikke heller, i samme grad som når man ikke er i ketose.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:56   #5
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Jeg lurer litt på.. Er det noe sammenheng med hvor mye man trener og hvilken kostholdsstil dere har lagt dere på?? Dere som er i dyp ketose, har dere overskudd til å trene?

Jeg har mye mer overskudd til å trene på et ketogent kosthold enn på det høykarbohelvetet jeg putta i kroppen før. Var litt tungt første uka jeg trente, men så løsna det (begynte å trene den andre uka av kuren, og da hadde jeg kutta sukker i to uker før jeg starta).

Jeg varmer opp med 3-5 kilometer på elipsemaskin før jeg trener styrke.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:05   #6
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg er som du holdt med at ryge til nytår - tillykke til os .

Jeg startet på motion SAMTIDIG med kotolyskur og syntes det er HÅRDT. Startet løbeprogram (skift gå/løb) over 30 uger (kan løbe 36 min om 30 uger).

Løber på løbebånd 3 dage om ugen, går ½ time på løbebånd 2 andre dage om ugen, og slutter hver gang med crosstraining (ialt 5 gange om ugen). Er nu på 26 min. crosstraining, lægger 1 min. på, hver gang, vil op på 45 min.

Har haft en enkelt spinning time - men syntes jeg mangler noget energi til at spurte, så venter lige og prøver igen når konditionen er blevet bedre.

Men jeg er ikke tilfreds, har taget på 1,8 kg på de 4 uger - men håber det er muskler og øget blodvolume og vand .

Men jeg TROR på det det er en fordel på sigt - så når jeg har tabt mig er jeg i GOD form, og skal ikke slide med de sidste kilo (vægtøgning i forbindelse med motionsopstartet jo er sket nu).

Sidst gang jeg var på DDV kur - manglede jeg kun 3 kg - startede motion, men de ville ikke gi' sig, og til sidst tabte jeg modet - stoppede motion og tog 20 kg på igen .

Det skal ikke ske denne gang, så derfor jeg fortsætter med motion, selvom det måske er derfor jeg ikke taber mig.

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:06   #7
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Flott å høre For meg så har treninger vært alfa og omega for min vektnedgang. Nå lever jo ikke jeg ketogent, men jeg ser det er en del her som sliter med at vekta stopper opp.. Kanskje det rett og slett er en del trening som skal til for å få vekta til å flytte på seg uansett kosthold??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:19   #8
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Flott å høre For meg så har treninger vært alfa og omega for min vektnedgang. Nå lever jo ikke jeg ketogent, men jeg ser det er en del her som sliter med at vekta stopper opp.. Kanskje det rett og slett er en del trening som skal til for å få vekta til å flytte på seg uansett kosthold??

Noen opplever vektstagnasjon når de trener, mens andre igjen opplever det når de ikke trener. Her er vi alle individuelle.

Trening er jo nyttig, uansett nedgang eller ikke. Økt muskelmasse gir økt stabilitet senere i livet, og økt forbrenning med en gang.

Husk å lytte til kroppen. Den forteller deg om hva du klarer av trening.

Og bruk målebånd... kanskje kiloene ikke forsvinner, men størrelsen din gjør det kanskje. Muskler veier mer enn fett

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:26   #9
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Merker fort hvordan treningen strammer opp kroppen ja

6 åringen min kom inn på badet her om dagen mens jeg sto i bare undertøyet og sa " Mamma, jeg ser at magen din har gått litt mere innover akkurat her" og så stakk han fingeren i magen min.. hehehe...

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:37   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Tror det er mest de som spiser ketogent som opplever at vekta stagnerer når de trener hardt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:44   #11
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tror det er mest de som spiser ketogent som opplever at vekta stagnerer når de trener hardt.

Kan ikke si at jeg merka noe til det.... men så er jeg mann da, og vi er jo litt heldige i forhold til denne kuren.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:03   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Er jo ikke alle som stagnerer Og ikke bare de som spiser ketogent som stagnerer heller.
Men virker som at det veldig ofte skjer når man spiser ketogent, da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:08   #13
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er jo ikke alle som stagnerer Og ikke bare de som spiser ketogent som stagnerer heller.
Men virker som at det veldig ofte skjer når man spiser ketogent, da.

Synes jeg ser sånn ca. 50/50 på stagnasjon blandt de som trener på ketogent kosthold.... så det er vel en sjanse for at de samme personene hadde merka det samme på f.eks. Fedonkost. Nå har jeg ikke tatt noen nøye opptelling på det, så ikke siter meg som en sikker kilde

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:14   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg "stagnerer" på ketogen kost og litt på Fedonsk, men ikke på samme måte, på en måte
Jeg har alltid forholdt meg til at man bør ligge unna vekta de 6 første ukene man begynner å trene, uansett kosthold. Vet ikke hvor jeg har fått akkurat 6 uker fra. Sikkert lest det i et blad eller no

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:43   #15
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg "stagnerer" på ketogen kost og litt på Fedonsk, men ikke på samme måte, på en måte
Jeg har alltid forholdt meg til at man bør ligge unna vekta de 6 første ukene man begynner å trene, uansett kosthold. Vet ikke hvor jeg har fått akkurat 6 uker fra. Sikkert lest det i et blad eller no

Kan nok være litt demotiverende å se at vekta ikke går så mye ned når man bytter ut fett med muskler ja... spesielt hvis man ikke har trent noe særlig før. Nå hadde jo jeg trent en del oppigjennom åra, så for meg var det jo ikke helt sjokk for kroppen

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:52   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg har også trent mye, i rundt 10 år, men bare i perioder da. Lange perioder, men lange perioder uten også.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 13:05   #17
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Holder meg til en Lett atkins/skaldmans "kur" og trenger nå svømming 1 time 5 ganger i uken. (ca 2000 meter pr time).

Føler enkelte dager at det er Ganske tungt å trene og merker at jeg har mindre engergi til trenging en jeg hadde før.
Mistenkr at jeg muligens ligger på litt for lite mat i forhold til mitt aktivitets nivå, men finner så mange forskjellige svar ang hvor mye mat jeg bør spise i forhold til trening og slanking.

Mvh Ruslepølsa

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 14:01   #18
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg "stagnerer" på ketogen kost og litt på Fedonsk, men ikke på samme måte, på en måte
Jeg har alltid forholdt meg til at man bør ligge unna vekta de 6 første ukene man begynner å trene, uansett kosthold. Vet ikke hvor jeg har fått akkurat 6 uker fra. Sikkert lest det i et blad eller no


Det tror jeg du har ret i - det ville jeg godt have vidst for 4 uger siden .

Jeg er gået 1,8 kg OP på de 4 uger - er demotiverende .

Jeg er lige kommet hjem fra motion, fandt ud af de har en af de vægte der udregner, fedmasse osv. Så kan få lavet sådan en vejning - gid jeg havde gjort det for 4 uger siden.
Men laver den næste gang - og kan så følge med i udvikling af muskler og tab af fedt, selvom den ikke siger minus .

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 14:49   #19
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av HelleV2, her.

Det tror jeg du har ret i - det ville jeg godt have vidst for 4 uger siden .

Jeg er gået 1,8 kg OP på de 4 uger - er demotiverende .

Jeg er lige kommet hjem fra motion, fandt ud af de har en af de vægte der udregner, fedmasse osv. Så kan få lavet sådan en vejning - gid jeg havde gjort det for 4 uger siden.
Men laver den næste gang - og kan så følge med i udvikling af muskler og tab af fedt, selvom den ikke siger minus .

Hvor mange kulhydrater spiser du pr dag Helle?
Jeg holder mig til ikke mere end 20, men er usikker på om det er det riktige for mig.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:03   #20
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg har gått på Ketolysekuren i ett år nå, gått ned snart 30 kg
Opplever mye mer energi, men var veldig kraftløs de første ukene. Trener 5 dager i uka. Blir ingen hard trening, da stopper vektnedgangen, og så tåler ikke kroppen min det så godt ellers heller..
Blir Zumba 3 dager, og en laaang gåtur de andre 2.
Dette har funket veldig bra for meg!
Skal etterhvert over på ett mer "Fedonish" kosthold, men vil gjerne ned 5-10 kg til.

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:35   #21
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Hvor mange kulhydrater spiser du pr dag Helle?
Jeg holder mig til ikke mere end 20, men er usikker på om det er det riktige for mig.

Jeg er først lige begyndt at taste ind i diett.no i går, så ved det ikke nøjagtigt - men har været i ketose hele tiden, og bare brugt min sunde fornuft for at holde mig nede i kh.

I går fik jeg 19,36 iflg. diett.no - har skåret lidt ned på avocado i dag, så den bliver nok lidt lavere. Men under 20 holder jeg mig, da jeg nu véd jeg godt kan gøre det uden at ryge ud af ketose.

Jeg er også usikker - men nu vil jeg bruge diett. no til at finde ud af, hvor langt op jeg nøjagtigt kan gå, inden jeg ryger ud af ketose.

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:36   #22
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av HelleV2, her.

Jeg er først lige begyndt at taste ind i diett.no i går, så ved det ikke nøjagtigt - men har været i ketose hele tiden, og bare brugt min sunde fornuft for at holde mig nede i kh.

I går fik jeg 19,36 iflg. diett.no - har skåret lidt ned på avocado i dag, så den bliver nok lidt lavere. Men under 20 holder jeg mig, da jeg nu véd jeg godt kan gøre det uden at ryge ud af ketose.

Jeg er også usikker - men nu vil jeg bruge diett. no til at finde ud af, hvor langt op jeg nøjagtigt kan gå, inden jeg ryger ud af ketose.

Ok, ja så bliver det der jeg også er, på 20. Jeg er i ketose, så nu venter jeg kun på at kg skal rase af Jeg træner dog ikke noget lige nu, men skal begynde så snart jeg får lidt mere energi. Så regner jeg da også med at det vil gå hurtigere. En god ting at bruge er målebånd. Selv om vægten står stille kan man hurtigt have gået flere cm ned aligevel.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:56   #23
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Ok, ja så bliver det der jeg også er, på 20. Jeg er i ketose, så nu venter jeg kun på at kg skal rase af Jeg træner dog ikke noget lige nu, men skal begynde så snart jeg får lidt mere energi. Så regner jeg da også med at det vil gå hurtigere. En god ting at bruge er målebånd. Selv om vægten står stille kan man hurtigt have gået flere cm ned aligevel.

Så kom dagens overraskelse lige her - porre indeholder mange kh, så jeg røg op på 21,8 i dag - troede jeg kunne få lidt godt i aften NOT .

Ja, jeg er ikke så god til det med målebånd. Hvis du har mulighed, så få lavet sådan en vejning, hvor du får kørt en "strimmel" ud, med hvor meget muskelmasse du har, vand indhold m.m., og så selvfølgelig vægt - det har jeg fortrudt jeg ikke fik da jeg startede.
Så ville jeg måske ikke have været ved at gå i spåner over mit plus .
Håber kg raser af dig

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 19:14   #24
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

meldte meg på sats i dag, skal begynne og trene, noen tips hva jeg bör begynne med?

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:43   #25
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

meldte meg på sats i dag, skal begynne og trene, noen tips hva jeg bör begynne med?

Det ideelle er om du klarer å få til en blanding av både styrke og utholdenhet. Forskning viser at det gir en bedre helsegevinst. I tillegg vil kroppen din ha godt av økt muskelmasse, ikke bare fordi mer muskler = høyere forbrenning, men også for å stabilisere og styrke kroppen.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere? Anos Generell diskusjon 22 12-03-11 16:53
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Hvor mye trener dere? Romle Ketolysekuren 9 25-02-08 16:57
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no