Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Næringsinnhold...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-06, 11:40   #1
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei

Næringsinnhold...

Har nettopp startet ketolyse-kuren og er litt usikker på om jeg kan spise en frukt/nektarin til dagen sånn helt i begynnelse eller er ikke dette så smart akkurat i overganen til ketose...?
Litt dumt spørsmål kanskje... Har et til ..
Ligth brus , inneholder null fett, null, protein, fiber og null karbohydrater, hva inneholder det da...? har jo 1 kcal... Hva består den av? Bare syntetiske næringstoffer..

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 12:29   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold...

Poenget er jo å telle karber, du må ikke overskride 15-20 (avhengig av kjønn) karbohydrater daglig. En frukt inneholder som regel MYE, så om du vil spise den er det jo greit men da bruker du jo opp en god dose av karbene dine for dagen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 22:31   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Næringsinnhold...

Som Iset sier så inneholder frukt mye karbohydrater, selv om disse er naturlige så må du unngå disse i begynnelsen når du skal være under 20 g karbo pr. dag. Lær deg å telle karbo i begynnelsen så blir det lettere etterhvert å finne ut hvor mange karbohydrater du har spist i løpet av dagen. Kjøp deg en kjøkkenvekt og begynn å vei grønnsakene Ja, grønnsaker kan du spise. De inneholder lite karbohydrater.

Cola light inneholder jo mest vann og litt smak, e stoffer og kunstig søtning. Selv om det ikke er noen karbohydrater så kan det kunstige søtstoffet gjøre at du blir mer sulten og minsker vekttap for deg. Så vær på vakt, ikke drikk for mye. I tillegg så er kunstig søtstoff veldig usunt så ikke drikk for mye grunnet det også.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 19:57   #4
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei

Sv: Næringsinnhold...

Hva med balsamico? Ser det er flere oppskrifter med b. men dette er jo bare karber... Er jo så godt på salat.. Er det "lov", siden det bare er et par dråper..?
Jeg har spist en kiwi og en nektarin samt litt jordbær i dag (har vært på hytta og kost meg litt, resten av kosten har bestått av grønnsaker, torsk, krabbe og biff, mmmh deilig ) Men stixen er fremdeles rosa... Da er det vel ok?

Er egentlig godt i gang med kuren, (fikk mørk lilla stix etter 1 1/2 dag på kuren!! ) men sliter litt med å ikke kunne spise noe frukt.. Dessuten har jeg ikke lyst å bli "fanatisk" (ikke stygt ment til/om noen) å veie all maten. Blir liksom feil fokus da, synes jeg... Må jo kunne slappe av og ikke få et enda verre forhold til mat liksom....

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 20:13   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold...

Følger du ketolysekuren er det ikke bare karbeinholdet som gjør at du ikke skal spise frukt. Og Kiwi og nektarin er ikke så lurt. Det er fordi det er fruktsukker i all frukt og det kan skape ubalanse i blodsukkeret ditt. Det igjen kan gjøre at vekttapet stagnerer, - uansett farge på stix. Bær som bringebær og jordbær inneholder mye mindre fruktsukker og er greitt i begrensede mengder - og da på grunn av karbeinnholdet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 20:20   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold...

Ja det Nille sier er helt riktig. Men jeg vil si at om du faktisk går ned i vekt ved å unne deg litt frukt også, så syns jeg du skal spise litt frukt. Men det kan kanskje ikke kalles ketolysekuren da hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 15:58   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Næringsinnhold...

Fruktsukker = karbohydrater

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 16:01   #8
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Næringsinnhold...

Frukt og bær er ikke bannlyst på ketolysekuren, men husk at det teller med i det totale karbotallet per dag. Bortsett fra det ser jeg ingen grunn til ikke å spise frukt, men man bør kanskje ikke spise frukt rett før et (fettrikt) måltid, heller vente til en stund etterpå.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 18:18   #9
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei

Sv: Næringsinnhold...

Takk for svar folkens .
Synes bare det blir så ensforming med bare fet/salt mat. Savner det "søte" liksom (ikke gotteri og sånn, men..)... Greit med balanse.. ikke her kanskje nei... hehe

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Næringsinnhold i speltkli og soyaflak Enrica Lavkarbo generelt 5 17-05-11 19:04
Opplyst næringsinnhold nalana Spørsmål og svar 7 29-06-06 00:36
Næringsinnhold sukkerroefiber AnnaV Spørsmål og svar 2 24-05-06 18:40
Næringsinnhold på Hildeborgs grove soyaproteinbrød! mette Ketolysekuren 8 07-05-06 14:48
Boksmat - næringsinnhold: salt osv... Chumpsy Ketolysekuren 7 05-08-05 16:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no