Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan komme helt i mål?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-07, 10:47   #1
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Hvordan komme helt i mål?

I følge boka er dette en kur for de med 10kg overvekt. Hvordan blir man da kvitt de siste 10 kg?

Selv er jeg mann 181 høy. Det har gått nedover i rykk og napp til mellom 86 og 87kg. Men nå rykker vekta både opp og ned. Jeg ønsker en normal BMI, hvilket betyr at jeg burde veid under 80. Så hva gjør jeg?

Jeg har fulgt med litt i trådene her, og det virker som om dette er et vanlig problem(?), men jeg har ikke sett noen løsning.

Er det noen som har klart å få en BMI på 25 med denne kuren? Kjenner noen? (De som har klart det, vanker kanskje ikke i forumet lenger ?)

Fulgte dere standard opplegg helt i mål? Eller må man ta noen spesielle grep mot slutten?

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 11:13   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hvordan komme helt i mål?

Hei.
Jeg vil tro at hvis man følger ketolyse slavisk og tar tiden til hjelp at de kiloene vil gå av. Passe på at man er i ketose osv. Kan ikke se hvorfor dette skulle være noe problem... Men det kan gå meeeget tregt de siste kiloene, selv har jeg gått ned 22 og skal ned 24, men de to siste sitter som spikret. Men jeg gir meg ikke Kroppen vil jobbe i mot enda en lang stund for min del, i boka står det jo at det kan gå ett par år før kroppen innser at den skal være slank og ikke prøve å komme tilbake til gamle synder.
Selv har jeg nå en bmi på 23, hadde 30,8 da jeg staret...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:08   #3
Obelia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 72
Innlegg: 3
Obelia er på en erverdig vei

Sv: Hvordan komme helt i mål?

Hei
Jeg er ny på forumet her og sliter også med at vekta står stille. Samtidig, begynte med ketolysekuren tidlig i vår og har gått ned 15 kilo på et drøyt halvår og synes jo det er veldig bra. Først tok det noen uker før vekta begynte å gå ned, så raste 5 kilo, sto stille noen uker før de neste 5 raste, sto stille enda lenger før de siste 5 løsnet og nå står jeg stille igjen. På en måte synes jeg det er bra at kroppen bruker tid, men jeg er utålmodig. Kanskje det vil gå fortere om jeg trener mer?

__________________


Obelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg gla og lett Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 09:59   #4
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Hvordan komme helt i mål?

Om du har boka så står det noen tips der for å komme videre.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:08   #5
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: Hvordan komme helt i mål?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Hei.
....... selv har jeg gått ned 22 og skal ned 24, men de to siste sitter som spikret. Men jeg gir meg ikke Kroppen vil jobbe i mot enda en lang stund for min del, i boka står det jo at det kan gå ett par år før kroppen innser at den skal være slank og ikke prøve å komme tilbake til gamle synder.
Selv har jeg nå en bmi på 23, hadde 30,8 da jeg staret...

Hei!

Ser av en annen tråd at du har kommet i mål ja.......

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:15   #6
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: Hvordan komme helt i mål?

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Om du har boka så står det noen tips der for å komme videre.


Jeg har lest boka og tror jeg gjør alt riktig (?). Jeg er i ketolyse.

Spørsmålet er om jeg likevel må endre på noe for å få vekk de siste kiloene? Med andre ord: Er oppskriften for de siste kiloene anderledes enn for de første?

Eller må jeg bare si meg fornøyd med å være "lett overvektig" og ikke feit?

Eller er det bare tålmoooooodighet som hjelper mot de siste gjennstridige kiloene?


Noen som har erfaring?

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:21   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan komme helt i mål?

Det er ofte sånn at det er de siste kiloene som sitter hardest i, og som er de aller vanskeligste og få has på, har jeg lagt merke til at mange her inne sier.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 15:55   #8
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: Hvordan komme helt i mål?

Hvis noen søker på denne tråden i ettertid:

Jeg har kjørt en beintøff uke, lite mat og enda mindre karber enn vanlig.

Vekta er ca to kilo ned. Ulempen er at de positive bieffektene av kuren er borte: Nattesøvn er dårlig, jeg er generelt slapp.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke si at det er en direkte årsakssammenheng, kanskje hadde jeg kommet over platået med tålmodighet.

Uansett jeg kommer til å spise mer neste uke. Ikke noen ideel situasjon dette.

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp Adele Ketolysekuren 9 10-06-07 22:12
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no