Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvordan komme igang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-08, 14:15   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan komme igang?

Jeg har lyst å prøve meg på Lindberg, men jeg trenger noen start-råd. Har lest en av bøkene hans side opp og side ned. Men jeg syns det er veldig vanskelig å komme igang, for det er så mye - og så er jeg så usikker hvordan jeg skal sette sammen kosten...

Jeg er sulten HELE tiden, og trenger derfor noe som kan stabiliesere blodsukkeret mitt. Humøret svinger med også...så har jeg en tendens til å spise altfor usunne matvarer.

Så nå må jeg gjøre noe.

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 17:28   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan komme igang?

Det første du bør gjøre er å se hva slags mat Fedon anbefaler, og ta deg en tur til butikken! Se på varedeklarasjonen på alt du kjøper, lavglykemisk mat inneholder som regel under ti gram karbohydrater pr hundre gram, men Fedon gir også litt slack på varer som forskjellige typer bønner og linser og grove pastatyper, det spørs om du skal begynne med c-måltider, eller bare spise a og b.
Maten du kjøper inn bør i hovedsak bestå av rent kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker -i hovedsak det som vokser over jorden, bønner, linser, grov pasta etc etc (det står jo hvilken mat du kan spise i boka). Rydd ut av skapene, det du ikke trenger (med mindre det er noen andre i huset som skal ha det), kaster du eller gir videre (eller har en siste karbofest som Atkins morsomt nok foreslår i boken sin ), det kan også være lurt i starten å sette opp en matplan, den behøver ikke å være absolutt, men en pekepinn på hvordan den føste uka di skal se ut. Jeg har ikke store kunnskaper om Fedon, men det er nøye beskrevet i bøkene hvordan måltidene skal bygges opp med tallerkenmodeller.
Samtidig kan det være lurt å legge om vanene sine, droppe bilen/bussen på de korte distansene, og heller ta apostlenes hester fatt.
En bra måte å forberede seg på er å tenke gjennom situasjoner hvor du kan ramle i høykarbofella, at du har med deg ekstra mat på jobb, til sosiale situasjoner, reiser etc.
Ellers er det lurt å starte en journal eller blogg her inne, hvor du kan føre matdagbok, treningsdagbok o.l.

Om man er motivert, så er det ikke en tryllekunst, det er bare snakk om vilje til endring og et ønske om å få et bedre og mer balansert liv.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
lindberg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bare for å komme i gang ... Hvordan regner jeg dagens mat? Sense Ketolysekuren 2 10-06-08 20:41
Hvordan "sparke igang" ketose? moreheavygravy Ketolysekuren 2 22-02-08 11:11
Hvordan komme helt i mål? ebbeto Ketolysekuren 7 13-10-07 15:55
hva skal jeg gjøre for å komme igang? Lissa Lavkarbo generelt 7 24-05-04 16:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no