Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Korleis sette i gang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-08, 15:01   #1
Polly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 43
Innlegg: 21
Polly er på en erverdig vei

Korleis sette i gang?

Eg er heilt ny her inne, og har ikkje sett i gong sånn på ordentlig med lav-karbo. Eg har diabetes type 1 (bruker insulin), og har erfart frå tidlegare at lav-karbo er veldig gunstig for blodsukkerverdiane. Fram til no har eg berre lest varedeklarasjonar når eg handlar, og velgt det som er minst KH i (visst det står mellom fleire typar spaghetti fks). Men eg har aldri vore så streng, og følgt noko fast opplegg. Eg har også nokre kilo eg vil bli kvitt etter svangerskapet for snart 3 år sia. Eg er 158 cm og 62 kg. Før eg vart gravid var eg 53 kg. Skulle ønske eg kunne komme tilbake til denne vekta. Kor lang tid er det realistisk å tenke seg at dette vil ta? Eg har sett for meg Lindberg/Atkins kanskje. Kva går Ketolyse ut på? Lurer på om det kanskje ikkje er så bra med tanke på diabetesen? Vel, uansett, trur denne sida kan hjelpe meg å sette i gang og ein fin kilde til å hente informasjon og støtte frå.

Polly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:07   #2
noli
Medlem
 
noli sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 38
Innlegg: 132
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Korleis sette i gang ??

Om du skal gå på ketolyse bør du kjøpe boken og lese den først. Om du ikke vil kjøpe via nett har de den i, i hvert fall noen, Meny-butikker.

Generell lavkarbo er vel i grunnen bare å lese masse om temaet og så bestemme seg for sånn ca hvor man vil ligge. Jeg teller ikke kh, veier ikke maten min heller. Gikk ned litt over 1 kg i forrige uke. På ketolyse går mange ned mer, men jeg vil av ulike grunner ikke i ketose.

Hvor raskt du kan fovente å gå ned varierer veldig. Noen går ned raskt, andre sakte.

__________________


noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:15   #3
noli
Medlem
 
noli sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 38
Innlegg: 132
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Korleis sette i gang ??

Velkommen, forresten!

__________________


noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:48   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Korleis sette i gang ??

Syns å huske at ketolyse ikke er bra for de med Dia1.
Lavkarbo må derimot passe prefekt!

Søk og les her inne så får du nok svar på mange spørsmål!

Velkommen og lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:09   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Korleis sette i gang ??

Man skal ikke gå på ketolyse når man har diabetes 1 - Torkil har skrevet noe om dette som pcen min nekter å lime inn, hvis du søker på "diabetes 1 og ketolyse" finner du mer info. Generell lavkarbo er som Kitt sier derimot ypperlig.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:30   #6
Polly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 43
Innlegg: 21
Polly er på en erverdig vei

Sv: Korleis sette i gang?

Takk for svar! Kva ulike diettar inngår i betegnelsen Lavkarbo? Fedon Lindberg, Atkins....? Fleire? Eg har ikkje sett meg inn i korleis å finne fram her inne, litt grønn endå. Men eg har på følelesen at dette skal blir veldig bra!

Polly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 06:47   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Korleis sette i gang?

Hvis du går inn på kostholdfilosofier ser du en (ikke uttømmende) liste over hvilke retninger man kan velge. Men husk at ketogene dietter (til en viss grad Atkins, ketolyse, skaldemann) ikke anbefales ved diabetes 1. Et Lindberg-kosthold er sikkert ypperlig - mange har dette som utgangspunkt og tilpasser det litt egne behov og ønsker - f.es. kan man kutte ned på karbene samtidig som man ikke er fullt så streng som ved ketogene dietter. Tror det er lurt er sette seg litt inn i lavkarbo-kosthold (=lese bok/bøker) før du begynner, da er det også lettere med egne tilpasninger og samtidig bevare et riktig innbyrdes forhold mellom fett, proteiner og karbohydrater.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 08:03   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Korleis sette i gang?

Denne tråden : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6763 Er et fint sted å starte

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melder meg inn igjen 3år etter første gang Helene Induksjonen 19 28-04-08 18:37
Trenger hjelp til å komme i gang ... Maja Lavkarbo generelt 1 14-01-08 11:02
Da var jeg atter en gang minus 20 kg Bee Ketolysekuren 4 26-11-07 16:41
Da var jeg godt i gang ... frk.slankelyst Ketolysekuren 5 13-10-07 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no