Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Ble litt skuffet over boken jeg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-06, 21:20   #1
Bianca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 20
Bianca er ny på veien

Ble litt skuffet over boken jeg

Kanskje det er bare meg, men jeg ble litt skuffet når jeg fikk boken. hadde kanskje forventet meg noen matoppskrifter der. Litt forskjellig forslag til dagsrasjoner etc.

Nå har jeg vel kommet til side 60 i boka og motet er nok tatt fra meg. Spesielt etter at jeg kom til utregningen av fett, proteiner og karbohydrater. Nå er jeg liksom ingen gluping i matte. Så å sitte og lese sånt, blir jeg helt kvalm av.

Kjenner nå at jeg vet ikke om jeg orker å prøve dette engang. Synes alt er så vanskelig. Har vært litt her inne og lest på lavkarbo mat, men det er så vanskelig. Har aldri vært borit dette her før.

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette inlegget, men nå føler jeg meg ganske så lost.

Men Skaldeman, du skriver på en morsom måte, det skal du ha

Bianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 21:27   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ble litt skuffet over boken jeg

Man kan ikke nå ut til alle.
Kansje Fedon Lindberg sin "Kokeboken Naturlig slank" er mer noe for deg? Der er det oppskrifter etter en innledning om dietten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 21:32   #3
Bianca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 20
Bianca er ny på veien

Sv: Ble litt skuffet over boken jeg

Du sier noe der Lise.

Men, jeg har nå vært inne på matvaretabellen her og kikket litt. Vil det si at jeg kan spise ubegrenset av alt som det står 0 på i karbohydrater? Hvis noen svarer ja på det, så tror jeg kanskje at jeg skjønte litt her

Bianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 21:44   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Ble litt skuffet over boken jeg

Hei Bianca...du er nok inne på noe der ja. Riktignok spiser jeg noe med litt karboer, men holder meg mest til de matvarene uten, ihvertfall nå når jeg prøver å gå ned i vekt.

Jo, jeg savnet nok noen oppskrifter jeg og, men hele poenget med Skaldeman er jo at du skal spise det kroppen selv ønsker og tåler i de mengder den selv sier fra om, ikke bare følge et program rent slavisk.

Selv teller jeg ikke en eneste kalori, holder meg unna karboer, spiser meg god og mett, og kiloene bare raser av...etter to uker på så godt som null karboer og så mye fett som mulig forstår jeg det fremdeles ikke, men det funker som bare det, og det er det som teller for meg.

Lykke til ! (håper du ble litt klokere nå?)
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 21:46   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ble litt skuffet over boken jeg

Opprinnelig lagt inn av Bianca

Du sier noe der Lise.

Men, jeg har nå vært inne på matvaretabellen her og kikket litt. Vil det si at jeg kan spise ubegrenset av alt som det står 0 på i karbohydrater? Hvis noen svarer ja på det, så tror jeg kanskje at jeg skjønte litt her

Stort sett.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 22:03   #6
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ble litt skuffet over boken jeg

Opprinnelig lagt inn av Bianca

Du sier noe der Lise.

Men, jeg har nå vært inne på matvaretabellen her og kikket litt. Vil det si at jeg kan spise ubegrenset av alt som det står 0 på i karbohydrater? Hvis noen svarer ja på det, så tror jeg kanskje at jeg skjønte litt her

Jada, det stemmer, men ubegrenset betyr i denne sammenheng at du spiser til du er god og mett og DA stopper du! Jeg spiser litt karbohydrater, men ikke mye. Skal man ha fløte eller rømme, så inneholder jo de produktene litt karbohydrater. Til frokost har jeg for eksempel spist hardkokte egg med masse majones oppå (for å øke fettprosenten på måltidet), eller egg og bacon, eller til og med nakkekoteletter.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no