Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

2 uker på streng Skaldeman -lite resultat!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-09, 00:12   #1
Finally
Juniormedlem
 
Finally sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordstrand, Oslo
Alder: 53
Innlegg: 27
Finally er på en erverdig vei

2 uker på streng Skaldeman -lite resultat!

Er det noen andre enn meg som ikke har fått noe særlig med resultater de første 2 ukene de har gått over til Skaldeman? I boken så er det jo i disse ukene man skal "rase" ned med tanke på at vannet forsvinner osv, men i mitt tilfelle har det ikke skjedd så mye..
Jeg har "vekt-skrekk" så veier meg ikke, men har veldig god målestokk i form av klær/belter osv.
Jeg føler meg i og for seg strammere i huden/kroppen, men føler meg ikke noe særlig "mindre".

Kan det bety at kroppen min ikke helt "stoler" på fettforbrenningen ennå og trenger mer tid før "fettbålet" setter igang for fullt?

Jeg føler meg veldig bra og sukkersuget har vært borte for første gang på 15 år, så jeg har ikke tenkt å "gi opp".
Men på den annen side så ønsker jeg jo å gå ned 15kg i vekt, så motiveres jo selvsagt av at man føler en nedgang.

Er det noen andre som har hatt samme erfaring som meg som det har "løsnet" for litt senere? Noen er jo litt tregere i avtrekkeren!

Men sålenge man kommer "sent med godt", ikke sant?


GLAD for å høre fra dere som kan dette!

__________________

Ny start: 12. Mars 2009


Finally er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:24   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: 2 uker på strang Skaldeman-lite resultat!

Hvilken filosofi fulgte du før du gikk over på Skaldeman da, og hva spiser du iløpet av en gjennomsnittlig dag?

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:56   #3
Finally
Juniormedlem
 
Finally sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordstrand, Oslo
Alder: 53
Innlegg: 27
Finally er på en erverdig vei

Sv: 2 uker på streng Skaldeman-lite resultat!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Hvilken filosofi fulgte du før du gikk over på Skaldeman da, og hva spiser du iløpet av en gjennomsnittlig dag?


Jeg har gått endel frem og tilbake på Atkins, så har forsøkt lav karbo tidligere, men har hele tiden "falt av" etter 2-3 uker og spist sukker/karbo osv.
Jeg har de siste 15 årene vært "sukkeravhengig" og slitt med å komme ned i vekt, så har blitt mye jojo slanking der jeg har forsøkt ALLE varianter omtrent.

Men de første 2 ukene før jeg startet på Skaldeman så gikk jeg nok på en "mild" atkins variant med lite karbo ja..

har fulgt "streng skaldeman" disse 2 ukene med så og si ingen grønnsaker og kun kjøtt/fett.
har kun spist når jeg har vært sulten så det har egentlig vært 2-3 måltider pr dag bare.
1 måltid har alltid vært egg og bacon (2 egg og 1/2 pakke bacon stekt i smør) og det andre måltidet har vært kjøtt/kylling med smør/majones/oliven etc. I tillegg har jeg drukket 1 espresso med fløte pr dag..

Føler meg veldig bra, men føler meg bare ikke mindre...

__________________

Ny start: 12. Mars 2009


Finally er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 11:48   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: 2 uker på streng Skaldeman-lite resultat!

Hva mener du men "noe særlig" resultater? Ser at du allerede har gått ned 4 kilo. Nå er ikke du så veldig overvektig, og det er kanskje årsaken til at du ikke raser ned 5 kilo på den første uka. Det tar bare litt lenger tid.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 12:04   #5
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: 2 uker på streng Skaldeman-lite resultat!

Vil bare skyte inn at fløte stoppet min vektnedgang, så nå har jeg kuttet det ut. Ingen fløte, rømme eller ost på meg - da går jeg ned.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 18:18   #6
L@ro
Juniormedlem
 
L@ro sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 55
Innlegg: 21
L@ro er på en erverdig vei

Sv: 2 uker på streng Skaldeman-lite resultat!

Heisann.. sitter og leser alle innlegg her, og har egentlig mange spørsmål.
For å gjøre det kort, vil jeg bare spørre om hvilke fett-produkter spiser man om man ikke tåler melkeprodukter. Har en mistanke om at det er noe som hemmer vektnedgangen min. Har siden januar gått på Skaldemans diett, og vektreduksjonen går fryktelig sakte. Bruker mye fløte, creme fraiche og ost. Nå vil jeg forsøke å kutte det , men har noen et tips til ''fettet'' som jeg trenger til kjøttet mitt I sausene og tilbehøret til Skaldeman er det jo fløte i nesten alt...spiser endel fisk og kylling og har til nå laget heftige sauser/tilbehør av melkeprodukter.

L@ro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... 10.01 - 11 Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 18:37   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 2 uker på streng Skaldeman-lite resultat!

Opprinnelig lagt inn av L@ro, her.

Heisann.. sitter og leser alle innlegg her, og har egentlig mange spørsmål.
For å gjøre det kort, vil jeg bare spørre om hvilke fett-produkter spiser man om man ikke tåler melkeprodukter. Har en mistanke om at det er noe som hemmer vektnedgangen min. Har siden januar gått på Skaldemans diett, og vektreduksjonen går fryktelig sakte. Bruker mye fløte, creme fraiche og ost. Nå vil jeg forsøke å kutte det , men har noen et tips til ''fettet'' som jeg trenger til kjøttet mitt I sausene og tilbehøret til Skaldeman er det jo fløte i nesten alt...spiser endel fisk og kylling og har til nå laget heftige sauser/tilbehør av melkeprodukter.

Smør går som regel greit for det fleste, men noen kan stoppes av fløte og noen av surna melkeprodukter også. Fløte er nok verstingen og ferske oster.

Ellers tror jeg man skal stå stille mere enn et par uker før man får panikk og lurer på hva man gjør galt. Jeg står stille nå, men jeg fortsetter som før en uke eller to til, før jeg evt. kutter ut fløta.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 19:37   #8
L@ro
Juniormedlem
 
L@ro sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 55
Innlegg: 21
L@ro er på en erverdig vei

Sv: 2 uker på streng Skaldeman -lite resultat!

Kokosmelk er jo herlig godt. er det nok fett i den? Kan jeg erstatte fløten med kokosmelk ? Har mani på indiske smaker...
Idag ble det sataykylling i kokosmelk,og en solid klatt smør oppi sausen før servering mannen valgte smoked and honey-kylling med blomkål/brokkolimos. La en masse mat i marinade i går.

L@ro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... 10.01 - 11 Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 19:40   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 2 uker på streng Skaldeman -lite resultat!

Kokosmelk er bra, kanskje ikke kjempemye fett, men en del. Men kikk på boksene når du kjøper og velg den med minst karber.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 15:22   #10
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill
Smile

Sv: 2 uker på streng Skaldeman -lite resultat!

Opprinnelig lagt inn av Finally, her.

Er det noen andre enn meg som ikke har fått noe særlig med resultater de første 2 ukene de har gått over til Skaldeman? I boken så er det jo i disse ukene man skal "rase" ned med tanke på at vannet forsvinner osv, men i mitt tilfelle har det ikke skjedd så mye..
Jeg har "vekt-skrekk" så veier meg ikke, men har veldig god målestokk i form av klær/belter osv.
Jeg føler meg i og for seg strammere i huden/kroppen, men føler meg ikke noe særlig "mindre".

Kan det bety at kroppen min ikke helt "stoler" på fettforbrenningen ennå og trenger mer tid før "fettbålet" setter igang for fullt?

Jeg føler meg veldig bra og sukkersuget har vært borte for første gang på 15 år, så jeg har ikke tenkt å "gi opp".
Men på den annen side så ønsker jeg jo å gå ned 15kg i vekt, så motiveres jo selvsagt av at man føler en nedgang.

Er det noen andre som har hatt samme erfaring som meg som det har "løsnet" for litt senere? Noen er jo litt tregere i avtrekkeren!

Men sålenge man kommer "sent med godt", ikke sant?


GLAD for å høre fra dere som kan dette!



Nei, du har misforstått litt hvis du trodde du skulle "rase" superkjapt ned i vekt. Skaldeman er veldig nøye med å påpeke dette, optimal vektreduksjon er 0,5 - 1,0 kilo i uken! Det er ikke bra for kroppen å rase opp eller ned i vekt. Så smør deg inn med litt mer tålmodighet! Legg inn litt mosjon også, kanskje? Uansett - lykke til, beste hilsen Jan M

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 15:24   #11
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: 2 uker på streng Skaldeman -lite resultat!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Nei, du har misforstått litt hvis du trodde du skulle "rase" superkjapt ned i vekt. Skaldeman er veldig nøye med å påpeke dette, optimal vektreduksjon er 0,5 - 1,0 kilo i uken! Det er ikke bra for kroppen å rase opp eller ned i vekt. Så smør deg inn med litt mer tålmodighet! Legg inn litt mosjon også, kanskje? Uansett - lykke til, beste hilsen Jan M

Det er heller ikke unormalt at det tar et par uker for kroppen å omstille seg. Dersom det etter flere uker, ikke er skjedd noe med vekten (eller fasongen), så bør du kontakte lege/ernæringsfysiolog som kan dette, for å se på om det er enkelte ting du bør fjerne fra kostholdet. For noen er meieriprodukter et hindrer, nøtter for andre, osv. Kanskje får du i deg mer karbo enn du er klar over? Osv. På www.kostreform.no er det en oversikt over leger/behandlere som kan lavkarbo, Skaldeman osv.

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Resultat 3. uke! mor til 3 gutter Ketolysekuren 8 22-01-08 00:01
Resultat 2. uke! mor til 3 gutter Ketolysekuren 6 15-01-08 22:33
Resultat 1. uke! mor til 3 gutter Ketolysekuren 17 08-01-08 13:27
To uker - ny kropp! Et lite bildebevis :) Safir Ketolysekuren 48 29-10-07 11:06
Atkins tabell for ønskelig vekt - streng? Isalien Generell diskusjon 24 27-02-07 22:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no