Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Blodprøver

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-08, 09:35   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Blodprøver

Er det noen her inne som kan gi meg ei "smørbrødliste" over hvilke verdier som bør sjekkes når en tar blodprøve. Skal til bedriftslegen om 14 dager, og det hadde vert greit å kunne få sjekka så mye som mulig med det samme.

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:02   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver

Detaljert kolesterolprøve
Jern og jernlager
B-vit
Stoffskifte
ihvertfall

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 12:25   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Blodprøver

Ok . Takker for det.
Men mener jeg har sett ei liste her inne med 15-20 forskjellige tester. Klarer bare ikke å finne den igjen.
Mvh Grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:50   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver

Hvis du sier til legen din at du går på lavkarbo og forteller hva kosten består av, kommer han til å krysse av vilt på blodprøveskjemaet.

Det skjedde meg i allefall!

Svarene mine viste normale verdier på alt uten D-vitaminer. Det var jo midt på vinter'n! Jeg spurte om C-vitaminene mine var greie, og de var også helt normale til tross for at jeg ikke hadde spist andre grønnsaker enn litt blomkål og brokkoli en gang i blant det siste halve året. Og i tillegg så røyker jeg.

Du burde kanskje be om leverprøver og vitaminprøver? Har hørt at noen har fått sjekket om man har behov for antioksidanter også. Tror det var Skaldeman faktisk - han hadde selvsagt ikke behov for tilskudd av antioksidanter. "Fet animalsk mat gir det det du trenger".

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:18   #5
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Blodprøver

I min ketolysebok står følgende blodprøver ramset opp:
- Total kolesterol
- Dårlig kolesterol
- Godt kolesterol
- Fastende blodsukker
- Kreatinin
- Kalium
- Natrium
- Kalsium
- Albumin-kalk
- Urinsyre

Dette er jo i forbindelse med oppstart da, men er kanskje den listen du var ute etter?
Nyre- og leverfunksjonen bør også sjekkes hver 3. mnd.

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:34   #6
mum
Juniormedlem
 
mum sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 62
Innlegg: 40
mum har en fantastisk aura rundt segmum har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodprøver

Har akkurat vært og tatt prøver ,har ikke fått resultatenen ennå.
Legen krysset vel stort sett av på det meste på skjema også på lever og nyrer.
Jeg ba selv om å få sjekket Zink nivået.Etter utregning på diett.no , ligger jeg hele tiden under anbefalt inntak av zink.

__________________






mum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 22:06   #7
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Blodprøver

Hjertelig takk.
Fint tips å si at en går på fett-diett, he he tipper legen kommer til å krysse av ja.
han driver å springer som om han har ulven etter seg hele tida, men så er han slank å da.

Mvh Grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 18:54   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Blodprøver

Ja nå har jeg vert hos legen.
Eneste jeg fikk vite var at total kolestrolet var litt høgt,6,9 tror jeg det var.
men ikke noe om "det gode og det dårlige" enda jeg ba spesielt om det.Og så var det et brev om at jeg MÅTTE legge om til brød og poteter og frukt. De andre blodverdienen var tydlig vis bra , for de stod ingeting om. Legen kjente til Ketolysekuren, hadde lest boka men trodde ikke noe på den. Ja , ja de første profeter måtte også skaffe seg en tilhengerskare før de blei anerkjent.
Det eneste som skuffer meg er at jeg står på stedet hvil.

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:24   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodprøver

Veldig bra, Grovsnus! 6,9 er ingenting - jeg hadde 11 komma ett eller annet..

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på forumet - spm om blodprøver grete Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 19-11-07 19:16
Merkelige blodprøver Miriam Fysisk og mental helse 2 23-03-07 15:09
Påvirker ketosen blodprøver?? Nett Spørsmål og svar 18 20-10-06 22:18
Fastende blodprøver Trolljenta Spørsmål og svar 6 19-06-06 22:29
Blodprøver Trolljenta Spørsmål og svar 3 27-03-06 04:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no