Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Gratinert avocado! Må prøves!

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-11, 10:31   #1
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Gratinert avocado! Må prøves!

Den her var veldig god, og ganske enkel og grei. Leste den først i "Neris and Indias Idiot-proof diet cookbook", og prøvde den ut i går.

Ingredienser:
- 1 avocado
- 4 strimler bacon
- 1 ss salsa
- 2 ss fløte
- 50 g cheddar/annen stekeost.

(Da jeg lagde de sløyfet jeg salsaen og hadde heller et par biter fetaost. NAM!)

Forvarm grillen på ovnen på rundt 160 grader. Stek baconet og klipp/kutt den opp i mindre biter. Del avocadoen i to, ta ut steinen og fordel innholdet i hver del (jeg måtte grave litt større groper for å få plass til alt). Skallet kan gjerne være på under stekeprosessen, men husk å fjern eventuelle klistrelapper som er på.
Stek til osten begynner å bli brun og boble.

Som dere sikkert la merke til er det litt smak og behag hva slags innhold man har oppi avocadoen. Om du har prøvd noe annet oppi med positivt resultat er jeg interessert i å høre om det

God frokost!

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 10:59   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gratinert avocado! Må prøves!

Hmmm, hørtes digg ut. Elsker alt som er gratinert. Graver dubut alt i avokadoen og blander alt litt før du har det tilbake o skallet og gratinerer? Har til min glede funnet ut at ferske avokadoer holder veldig lenge i kjøleskapet, passer meg fint da jeg fort glemmer de, er veldig godt som kjapt måltid de der avokadoene

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 11:16   #3
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: Gratinert avocado! Må prøves!

Jeg tar ikke ut alt, nei, bare graver bittelitt dypere hull (mulig dette ikke er nødvendig, min avocado var ganske liten. Men om du eller noen andre prøver å grave ut alt innholdet, for så å blande alle ingrediensene og ha det i skallet, så si ifra. Vurderte å prøve det i går.

Ja, jeg har kommet til samme konklusjon som deg med avocado. Veldig deilig! Kjøper alltid et par med store forhåpninger om at jeg kan få brukt de i løpet av de neste dagene, men skjer visst ikke så ofte. Men med denne oppskriften kommer jeg nok til å variere litt mer med frokosten. :-)

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 11:28   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Gratinert avocado! Må prøves!

jeg prøvde å ostegratinere en avokado for en tid tilbake. Men jeg fikk det ikke helt til. Avokadoen ble bare helt sånn blaut og jævlig. Helt vassen og skikkelig ekkel konsistens. Fysjom, det var ikke godt. Da gravde jeg ut litt. Brukte ost. Og rista pinjekjærner:S

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 11:53   #5
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: Gratinert avocado! Må prøves!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

jeg prøvde å ostegratinere en avokado for en tid tilbake. Men jeg fikk det ikke helt til. Avokadoen ble bare helt sånn blaut og jævlig. Helt vassen og skikkelig ekkel konsistens. Fysjom, det var ikke godt. Da gravde jeg ut litt. Brukte ost. Og rista pinjekjærner:S

Så rart, det skjedde absolutt ikke med mine. Kanskje du hadde de for lenge inne? Mine sto inne i maks fem minutter, men tror jeg hadde på ganske høy varme. Eneste målet var bare å smelte osten, i grunn.

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 23:11   #6
mym
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 20
mym er på en erverdig vei

Sv: Gratinert avocado! Må prøves!

Spennendes. Dette må jeg prøve i løpet av uken!

mym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, blir vel en form av lavkarbo. vet bare ikke hvilke enda, Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjøtterrin som MÅ prøves mål:littavetmenneske Lunsj 0 01-04-10 13:48
Gratinert blomkål mål:littavetmenneske Middag 2 11-11-09 23:58
Gratinert brokkoli Paris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 09-09-09 16:27
Gratinert ostekylling? mertan80 Middag 11 27-11-07 23:53
Gratinert middag... Fluffy Middag 0 05-02-07 23:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no