Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nybegynner trenger info med t-skje

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-07, 13:53   #1
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Nybegynner trenger info med t-skje

Ok...here we go...

Hvor lang tid tar det før man ender i ketose? hvis man følger opplegget fra dag en slavisk.

Kan noen gi meg full info? Det vanskeligste er nok maten.
I kveld tenkte jeg å spise en biff av noe slag med brokkoli feks og saus(kan jeg spise pose bernè saus?)

Hvor går grensen på fett inntak? hvor mye må jeg ha?

Forstod protein inntaket.

Hvor finner jeg info om karbo innhold i de forskjellige matvarene?

Tusen takk på forhånd, hvis det er noen som kan sparke meg i gang

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 14:14   #2
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Ok...here we go...

Hvor lang tid tar det før man ender i ketose? hvis man følger opplegget fra dag en slavisk.

Variere litt fra person til person,tok et par dager hos meg..

Sitat:

Kan noen gi meg full info? Det vanskeligste er nok maten.
I kveld tenkte jeg å spise en biff av noe slag med brokkoli feks og saus(kan jeg spise pose bernè saus?)

Rent kjøtt, blomkål, brokkoli,
salat, agurk, fisk, kylling, tomat, paprika og krydder
er det som spises oftes hos meg Er ganske mange
karber i ferdig saus, men fins oppskrifter på hjemmelaga

Sitat:

Hvor går grensen på fett inntak? hvor mye må jeg ha?

Så mye som du klarer, fett skal fett fordrive sier di ...

Sitat:

Forstod protein inntaket.

Protein kan du somregel spise så mye du vil av, så
lenge du går ned i vekt iallfall..

Sitat:

Hvor finner jeg info om karbo innhold i de forskjellige matvarene?

http://www.lavkarbo.no/



er ganske ny selv, men har prøvd å svare så godt eg kan iallfall
håper noen retter på meg om eg har sagt noe feil

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24

Sist redigert av Summer : 05-10-07 kl 14:43.
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 14:42   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Du har fått ett bra svar her, men jeg råder deg til å følge en filosofi. Kjøp en bok eller lei på biblioteket. Det er VELDIG mye info man trenger og det beste er å lære det selv ikke gjennom andre.

Her har du noen tråder du kan starte med.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270

Lykke til med valg av lavkarbofilosofi

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 14:46   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

http://forum.lavkarbo.no/showthread....er+vite+ketose

Alt du trenger vite om ketose tråden også

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 15:14   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Du finner masse info i trådene til Distrea over her. Men du kan ikke spise så mye protein du vil, det ligger en formel for det på ketolysesiden, ta en titt der...
Og; Det beste rådet jeg kan gi; LES BOKA, uten den ville ikke ketolyse vært det samme for meg! Fått SÅ mange aha-opplevelser på hvordan kroppen min funker etter å lese boka.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 09:34   #6
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Tusen takk for gode råd!

Var denne frokosten fæl? : Lagde omelett med litt salat skinke. Og 3 skiver bacon ved siden av?

Skal bestille boken og vitaminene. Men tenkte jeg skulle begynne så vidt før boken kommer. Tar krom og multivitaminer i mellomtiden.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 09:47   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Nei, det var kjempegrei frokost det der. Steke omeletten i meierismør da... Og du må ha grønnsaker til. Dersom jeg ikke gidder å lage salat el tar jeg meg bare en grei blomkålbukett ved siden av. Elsker å maule blomkål!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 09:49   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Tusen takk for gode råd!

Var denne frokosten fæl? : Lagde omelett med litt salat skinke. Og 3 skiver bacon ved siden av?

Skal bestille boken og vitaminene. Men tenkte jeg skulle begynne så vidt før boken kommer. Tar krom og multivitaminer i mellomtiden.

Herlig frokost!!!

Bruk masse smør når du steker maten. Meierismør.
Et par tips:

- Stek blomkål og brokkoli buketter i godt med smør, de kan gjerne få litt stekeskorpe. Ha på lokk og la trekke ei stund. Ypperlig som "potet" til enhver middag...
- Sjampinjonsaus til 4: stek 100gram skivet fersk sjamp. i 50 gram smør. Tilsett en boks kremfløte, og la det koke 5-10 minutt. Tilsett salt og pepper. Nammis... Passer til kjøtt og kylling...

Vet at noen bruker fjordland sin bearnesaus.

Les på innholdsdeklerasjon på varene. Så ser du hvor mye som er i produkta...

Viktig å ha boka og lese den godt.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 09:58   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Den sausen (sjampinjong) er så utrolig god! Men den inneholder jo 10 kraber når man bruker oppskriften i boka. Så man må jo ikke spise all sausen på en dag da, for da har man jo brult 2/3 av dagsrasjonen på karber... Jeg deler oppskriften i tre jeg og har til en middag. Bruker 100 gr sopp, en god dæsj smør og 1/3 fløtehus. Det holder i massevis til en middag for meg, og da får mannen litt også

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:02   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Den sausen (sjampinjong) er så utrolig god! Men den inneholder jo 10 kraber når man bruker oppskriften i boka. Så man må jo ikke spise all sausen på en dag da, for da har man jo brult 2/3 av dagsrasjonen på karber... Jeg deler oppskriften i tre jeg og har til en middag. Bruker 100 gr sopp, en god dæsj smør og 1/3 fløtehus. Det holder i massevis til en middag for meg, og da får mannen litt også

Sausen har 2,5 pr. porsjon. Oppskrifta er til 4.... Lurer på om det går an å bruke kokosmelk i stedet for fløte i den jeg. Las et sted at kokosmelk ikke har mer enn 0,5 karber....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:07   #11
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Ahh, så bra at frokosten ikke var så bad da Men leste at man ikke burde bruke margarin, som jeg gjorde da... pga transfettet. Så da slutter jeg med det.
Hvilket meierismør bruker dere?

Synes det er litt vanskelig å regne karb med denne frokosten feks. Spiste vel max 40 g skinke = 0 karb. Men smøret? Lagde 4 porsjoner med eggerøre, i en porsjon var det en SS smør.

Så med den sjamp. sausen i en porsjon så er det 3,5 karb. Hvordan med proteinene der? Ikke lett å regne ut...

Samme med karb i vanlig issalat? Åssen i huleste skal man regne ut det?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:08   #12
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Sausen har 2,5 pr. porsjon. Oppskrifta er til 4.... Lurer på om det går an å bruke kokosmelk i stedet for fløte i den jeg. Las et sted at kokosmelk ikke har mer enn 0,5 karber....

2,5 karb pr porsjon?

Dere er supre å ha altså

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:09   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Sausen har 2,5 pr. porsjon. Oppskrifta er til 4.... Lurer på om det går an å bruke kokosmelk i stedet for fløte i den jeg. Las et sted at kokosmelk ikke har mer enn 0,5 karber....

Ja, vet at den er til fire, men her går det aldri med, ungene er ikke SÅ glad i det feite Så jeg lager heller mindre saus... Kokosmelk, ja, men blir det like godt?:sparke: Jeg digger fløte. Vil gjerne høre hva du synes om du får prøvd det...
Nå skal jeg snart over på fedon og da er det jo ikke sååå mye fett man skal ha, blir ikke fløte hver dag lenger liksom

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:15   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Ahh, så bra at frokosten ikke var så bad da Men leste at man ikke burde bruke margarin, som jeg gjorde da... pga transfettet. Så da slutter jeg med det.
Hvilket meierismør bruker dere?

Synes det er litt vanskelig å regne karb med denne frokosten feks. Spiste vel max 40 g skinke = 0 karb. Men smøret? Lagde 4 porsjoner med eggerøre, i en porsjon var det en SS smør.

Så med den sjamp. sausen i en porsjon så er det 3,5 karb. Hvordan med proteinene der? Ikke lett å regne ut...

Samme med karb i vanlig issalat? Åssen i huleste skal man regne ut det?

Tine meierismør

Smør: 0 karber
Egg har 0,9 karber pr 100 gram egg. (Jeg regner 0,9 pr egg for letthetens skyld)

Det blr litt veiing og telling i starten. For man bør veie alt man har i seg den første tida, til det setter seg i fingrene, liksom. Og legge sammen alt så finner man ut hvor mye man har i seg. Vekta mi stod fremme hele tiden i starten...
Proteiner har jeg aldri regna på....


Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Ja, vet at den er til fire, men her går det aldri med, ungene er ikke SÅ glad i det feite Så jeg lager heller mindre saus... Kokosmelk, ja, men blir det like godt?:sparke: Jeg digger fløte. Vil gjerne høre hva du synes om du får prøvd det...
Nå skal jeg snart over på fedon og da er det jo ikke sååå mye fett man skal ha, blir ikke fløte hver dag lenger liksom

Skal stikke innom butikken i dag og se om jeg får tak i. Prøve det. Blir vel litt kokossmak tenker jeg... Kokos og sjamp?? *hmmm* Jaja prøver man ikke får man ikke greie på det...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 19:21   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.


Skal stikke innom butikken i dag og se om jeg får tak i. Prøve det. Blir vel litt kokossmak tenker jeg... Kokos og sjamp?? *hmmm* Jaja prøver man ikke får man ikke greie på det...

Kokosmelk i stedet for fløte i sjampinjongsaus var ikke godt... *grøss*

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 08:45   #16
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Good søndagsmorgen Lenge siden jeg hr våknet så tidlig i helgen. Deilig med tid for seg selv, snuppa sover enda Er merkelig opplagt. Tok en sticks i dag, og er jommen i ketolyse.

Det som er kjipt er at jeg skal legges inn på et sykehus i morgen, og være der til onsdag iallefall. Hele opplegget blir ødelagt. Er ikke helt inn i alt enda, og kan liksom ikke lage min egen mat der. Tenkte å lage med meg kyllingfilet og salat for den første dagen. Kanskje jeg kan kjøpe lavkarb brød og spise med smør, ost og skinke?
Blir med karb en det jeg skal spise, men må jo ha mat.
Middag må jeg bare få spist kjøttet.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 09:18   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Blir med karb en det jeg skal spise, men må jo ha mat.Middag må jeg bare få spist kjøttet.

......og grønnsakene !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 12:45   #18
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

......og grønnsakene !

Ja, det var det da... har vært på det sykehuset flere ganger, og det pleier ikke være et supert utvalt med gr.saker.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 13:23   #19
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

er nå på sykehuset... det er fiskeboller, rekesaus og dampede gulerøtter og seff poteter til middag i dag...

Dropper jo potetene, men hvordan er det med karb. innhold i fiskeboller?
Tror jeg blir nødt til å vente med ketolyse til jeg er hjemme og har fått handlet inn riktig mat. Må jo har mat


Ha en fin dag, folkens

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 16:46   #20
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Uffda, sykehus? Håper det ikke er alvorlig med deg!

Ang fiskeboller, er ganske sikker på at det er såpass myekarber i det at det ikke passer inn i ketolysekuren... Skal prøve å hoste det frem for deg...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 16:49   #21
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Var ikke så mye som jeg trodde, men nok lell. Det er 6,6 karbs pr 100 gr. Så det blir jo fort litt da, med saus (som garantert er jevning på hvetemel), drar seg fort opp i 15 karbs-kvota da...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 16:53   #22
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Er nok greit å vente med heftig ketolyse til etter sykebesøk
Så kanskje du har fått boken også

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 22:11   #23
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Takker for svar Er ikke noe galt med meg altså. Jeg er på epilepsi sykehuset i Sandvika. På førerkort vurdering 3 gangen jeg prøver meg nå, så jeg håper det går bra....

Jeg kom hjem på perm i dag, siden jeg ikke skal ha undersøkelse før til torsdag. Så jeg begynner nok ikke ordentlig før jeg er hjemme.
Veide 66 kg like før jeg "startet" (halvveis) og nå veide jeg 61. Mitt problem er et enormt fettlager på magen og i håndtakene. Så jeg ser ikke på antall Kg, men cm. Har vært jojo slanker i alle år, og har vært oppe i 80 kg.

Har lest boka Lånte den av ei venninne. Som forøvrig gikk ned 45 kg på 6 mnd, på ketolyse.
Har bestillt den selv+ alle pillene og soyaprotein, så jeg er snart helt klar for en god start.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 22:33   #24
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Enda et spørsmål...
Leser i tråden om hvor mye proteiner en skal innta. Siden jeg ikke veier mer enn 61/63 kilo, så skal jeg ikke ha mer enn det x 1,5 ca? Trener 3 gg uka.
Men jeg er overvektig, pga fettet mitt som stort sett er klistret fra under puppa til hoftene.

Synes det virket som lite proteiner. Må jo da veie og regne både proteiner og karb.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 04:39   #25
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

venninna di gikk ned 45 kg på 6 mnd på ketolyse?

...Toooorkil.... kan jeg importere deg hit?


Alt du lurer på er forklart i boka som du har lest, så kanskje du kan låne den en gang til om du ikke har den lenger.

Eller sjekke Ketolysetrådene her inne. Eller bruk søkefunksjonen, det er utrolig hvor mye nyttig info man kan rote opp fra arkivene

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no