Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Creme fraiche og rømme

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-05, 08:21   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Creme fraiche og rømme

Hva er egentlig forskjellen, rent bortsett fra at rømme ikke tåler oppvarming så godt?

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 08:34   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Creme fraiche og rømme

godt spørsmål , seter rømme og creme fraiche har jo omtrent samme næringsinnhold og smaker jo helt likt

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 09:25   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche og rømme

Jeg syns ikke creme fraiche smaker likt lettrømme, creme fraichen har en litt annen smak, jeg liker ikke å spise creme fraiche, men den er grei i matlaging. Rømme er litt friskere. Og jeg har alltid brukt seterrømme (og lettrømme tidligere) i gryter og slikt, og det har aldri vært noe problem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 12:29   #4
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Creme fraiche og rømme

Creme fraiche: Kcal:330 P:2,2g K: 1,6g F: 35g
Seterrømme : Kcal:330 P:2,2g K: 1,6g F: 35g
Lettrømme : Kcal:203 P:2,6g K: 3,2g F: 20g

Jeg bruker Creme fraiche sammen med fløte til f.eks sopp, løk og annet som skal kokes inn. Bruker rømme ved siden av maten.

AjN

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 12:50   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Creme fraiche og rømme

*kremt*

Jeg vet næringsinnholdet og bruksområdene til de respektive. Jeg vil vite hva som er forskjellen.

Hmmm...jeg må visst ty til andre.

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 13:08   #6
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche og rømme

Begger er laget av kremfløte og melkesyrebakterier, så det er i utgangspunktet snakk om det samme produktet.

Det som inidlertid utgjør forskjellen, er at seterrømme og crème fraiche homogeniseres ved forskjellig trykk for å gi de rette bruksegenskaper.

Seterrømme skal for eksempel skille ut fett under koking av rømmegrøt, og er derfor homogenisert ved et lavere trykk enn crème fraiche.

Den noe kraftigere homogeniseringen av crème fraiche skal sørge for at den ikke skiller ut fett ved bruk i sauser og supper.

Var det dette du var ute etter, eller???


Sist redigert av Ziggy : 15-11-05 kl 14:56.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 14:33   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Creme fraiche og rømme

Danke shcön, liebling...

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 15:35   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Creme fraiche og rømme

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg syns ikke creme fraiche smaker likt lettrømme, creme fraichen har en litt annen smak, jeg liker ikke å spise creme fraiche, men den er grei i matlaging. Rømme er litt friskere. Og jeg har alltid brukt seterrømme (og lettrømme tidligere) i gryter og slikt, og det har aldri vært noe problem.

men jeg skrev ikke lettrømme jeg skrev seter rømme !!

og albertine flott at noen gav det svaret du ville ha til slutt

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 15:47   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche og rømme

Oj hvorfor skrev jeg lettrømme??
Jeg mente seterrømme. :P

Jeg syns altså IKKE creme fraiche og seterrømme smaker likt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 15:55   #10
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Creme fraiche og rømme

HAH!!! Sikkert samme som skjedde da jeg ikke så at du hadde skrevet opp egg i smoothies'n din!

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:14   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche og rømme

Opprinnelig lagt inn av Albertine

HAH!!! Sikkert samme som skjedde da jeg ikke så at du hadde skrevet opp egg i smoothies'n din!

Hehe nei for nå skrev jeg jo feil, men i dagboka skrev jeg jo egg, men du så det bare ikke.

Forresten, jeg sklir av stolen av den der avataren din, altså! Han og Malfoy er mine favoritter, hadde ikke vært feil å hatt en av de.. Eller begge. :knegg:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:14   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Creme fraiche og rømme

*vi vil ha HELG !!!*

er det bare tirsdag .....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:20   #13
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Creme fraiche og rømme

Opprinnelig lagt inn av Albertine

*kremt*

Jeg vet næringsinnholdet og bruksområdene til de respektive. Jeg vil vite hva som er forskjellen.

Hmmm...jeg må visst ty til andre.

Jeg vet du vet, synes bare det var morsomt å sette de opp mot hverandre... :-)

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:24   #14
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Creme fraiche og rømme

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe nei for nå skrev jeg jo feil, men i dagboka skrev jeg jo egg, men du så det bare ikke.

Atte, en ting er å overse noe, men å SKRIVE noe annet og ikke legge merke til det....

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:27   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche og rømme

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Atte, en ting er å overse noe, men å SKRIVE noe annet og ikke legge merke til det....

:fornærmet:




__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:34   #16
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Creme fraiche og rømme

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 20:44   #17
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche og rømme

er ikke Creme fraiche litt "søtere" i smaken enn rømme???

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-11-05, 10:18   #18
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Creme fraiche og rømme

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

er ikke Creme fraiche litt "søtere" i smaken enn rømme???

nei ikke seter rømme .... eller det er det jeg synes da

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Appelsin rømme muffins Nille Bakst 15 30-05-07 09:58
Brokkoli og creme fraiche; en utfordring! Albertine Lavkarbo generelt 3 06-11-05 16:13
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
Appelsin rømme muffins Nille Kake/dessert og snacks 9 19-09-04 20:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no