Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 21:21   #6626
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det var veldig godt!

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 14-03-11, 22:00   #6627
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det så mye lengre holdbarhet på matfløte kontra kremfløte?
De hadde ikke vanlig fløte etter fastelaveshelgen og da kjøpte jeg en boks matfløte. Brukte det i omeletten..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 14-03-11, 22:49   #6628
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kunne noen sett over om jeg har regnet rett her? Tenkte å bestille noen greier fra iHerb og siden de oppgir karbo per serving så prøvde jeg å regne det om til per 100g. Har trykket fra dietary fibre, siden det er amerikanske varer.

Bob's Red Mill:

Almond Flour: 10.71g karbo/100g.
Coconut Flour: 21.43g karbo/100g.
Gluten Flour: 20g karbo/100g.

NOW Foods:
Almond Flour: 4.17g karbo/100g.
Gluten Flour: 15.15g karbo/100g.

Lurer på hvorfor kokosmelet til Red Mill har såpass med karbo?

I tillegg lurte jeg på om noen vet hvor lenge fløte kan holde seg i frysen? Hadde kremfløte til 10kr på lokalbutikken i dag.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 14-03-11, 23:10   #6629
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Kunne noen sett over om jeg har regnet rett her? Tenkte å bestille noen greier fra iHerb og siden de oppgir karbo per serving så prøvde jeg å regne det om til per 100g. Har trykket fra dietary fibre, siden det er amerikanske varer.

Bob's Red Mill:

Almond Flour: 10.71g karbo/100g.
Coconut Flour: 21.43g karbo/100g.
Gluten Flour: 20g karbo/100g.

NOW Foods:
Almond Flour: 4.17g karbo/100g.
Gluten Flour: 15.15g karbo/100g.

Lurer på hvorfor kokosmelet til Red Mill har såpass med karbo?

I tillegg lurte jeg på om noen vet hvor lenge fløte kan holde seg i frysen? Hadde kremfløte til 10kr på lokalbutikken i dag.

Kan iallefall svare deg på fløtespm. Frys i isterningsposer, holder seg veldig lenge i fryseren perfekt til sauser

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-03-11, 23:17   #6630
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kan iallefall svare deg på fløtespm. Frys i isterningsposer, holder seg veldig lenge i fryseren perfekt til sauser

Var det jeg gjorde. 10kr pakken siden de går ut på dato i morgen. Kjøpte et par og frøs. Gikk akkurat en pakke fløte i en sånn isbitpose.

Og takker så mye for svar!

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 15-03-11, 09:10   #6631
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...)
Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg
Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk!

Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-03-11, 12:49   #6632
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Søvnmangel kan ihvertfall gi økning i stresshormoner, adrenalin og kortisol. Det er veldig fettlagrende - vet alt om det selv

Kaffe kan øke stresshormonnivået det også (forskjellig fra person til person).

Store livsomveltninger gir vel gjerne litt krøll på hormoner og annet også

Flott at du har det fantastisk da!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 15-03-11, 15:38   #6633
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hvorfor er det så mye lengre holdbarhet på matfløte kontra kremfløte?

Dei er pasteuriserte med ulike metodar. Vanleg mjølk og kremfløte er lett pasteuriserte ved 72° C i 15 sekund, mens langtidshaldbare produkt er ultrapasteuriserte (høgare temperatur, lengre tid). I utlandet er ofte vanleg mjølk ultrapasteurisert også, og da merker du gjerne at den har litt annleis smak enn norsk mjølk.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 15-03-11, 18:48   #6634
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hvorfor er det så mye lengre holdbarhet på matfløte kontra kremfløte?
De hadde ikke vanlig fløte etter fastelaveshelgen og da kjøpte jeg en boks matfløte. Brukte det i omeletten..

TINE Matfløte er ultrapasteurisert, og blir tappet på steril emballasje. Med ultrapasteurisering menes at produktet er varmebehandlet ved 140-150 °C i 2-4 sekunder. Dette er årsaken til at produktet får lenger holdbarhet enn for eksempel TINE Kremfløte. TINE Kremfløte blir pasteurisert ved 72°C i 15 sekunder. Dette er det samme som vanlig melk.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-03-11, 18:50   #6635
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

TINE Matfløte er ultrapasteurisert, og blir tappet på steril emballasje. Med ultrapasteurisering menes at produktet er varmebehandlet ved 140-150 °C i 2-4 sekunder. Dette er årsaken til at produktet får lenger holdbarhet enn for eksempel TINE Kremfløte. TINE Kremfløte blir pasteurisert ved 72°C i 15 sekunder. Dette er det samme som vanlig melk.

Upasteurisert øl er godt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-03-11, 19:28   #6636
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har siden fredag vært helt av lavkarbo og fråtset i alt mulig annet. Jeg er skikkelig deprimert om dagene, og orker ikke mat, bare snop, riskrem med syltetøy, kaker og annet snadder som bare er dritt å spise .... jeg vet det jo .... Men klarer ikke ta tak i det. Huset flyter og jeg klarer ikke ta tak i det heller ......

Men håper jo at jeg en dag skal klare å komme ovenpå igjen, og komme i gang med lavkarbo igjen ... Vet bare ikke når. Vil det da bli vanskeligere for meg å komme i ketose - å få kroppen til å komme i gang igjen?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 15-03-11, 19:48   #6637
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Men håper jo at jeg en dag skal klare å komme ovenpå igjen, og komme i gang med lavkarbo igjen ... Vet bare ikke når. Vil det da bli vanskeligere for meg å komme i ketose - å få kroppen til å komme i gang igjen?

Neppe. Det vil nok arte seg som forrige gang.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 15-03-11, 20:46   #6638
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I lavkarbomarsipan. Kan man bytte ut sukrinmelisen med splenda eller noe annet? Jeg er lite begeistra for den "kalde" følelsen man får av sukrin..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-03-11, 21:04   #6639
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

I lavkarbomarsipan. Kan man bytte ut sukrinmelisen med splenda eller noe annet? Jeg er lite begeistra for den "kalde" følelsen man får av sukrin..

Jeg kjørte splenda i boksen som hører til stavmikseren min en gang i tiden jeg skulle lage kremostglasur til en squashkake, det ble helt melisaktig, og i dét tillfellet funka det fint! Prøv!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-03-11, 21:40   #6640
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg kjørte splenda i boksen som hører til stavmikseren min en gang i tiden jeg skulle lage kremostglasur til en squashkake, det ble helt melisaktig, og i dét tillfellet funka det fint! Prøv!

Det hørtes ikke ut som et alt for dumt forslag! Får håpe stavmikseren min er bra nok da, den er superbillig og ikke av den beste kvaliteten

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-03-11, 21:46   #6641
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det hørtes ikke ut som et alt for dumt forslag! Får håpe stavmikseren min er bra nok da, den er superbillig og ikke av den beste kvaliteten

Men det funker dårlig uten boks, tror jeg. Da tror jeg du kommer til å bli dekka i splendamelis!
Ellers går det sikkert an å legge det mellom to lag gladpack og meie over med en kjevle!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-03-11, 21:49   #6642
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men det funker dårlig uten boks, tror jeg. Da tror jeg du kommer til å bli dekka i splendamelis!
Ellers går det sikkert an å legge det mellom to lag gladpack og meie over med en kjevle!

Hahaha, det tenkte jeg ikke på en gang Får prøve kjevlemåten i stedet kanskje...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-03-11, 22:04   #6643
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

I lavkarbomarsipan. Kan man bytte ut sukrinmelisen med splenda eller noe annet? Jeg er lite begeistra for den "kalde" følelsen man får av sukrin..


Eg bruker litt sukrinmelis og litt splenda, for å unngå den kalde følelsen. Men eg gjør ingenting med splendaen først, kanskje blir enda bedre med splendamelis ja!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-03-11, 23:03   #6644
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Får man kjøpt ferdig oppmalte mandler?

Mvh frøken tennisalbue med god gammeldags kvern

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-03-11, 23:34   #6645
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Får man kjøpt ferdig oppmalte mandler?

Mvh frøken tennisalbue med god gammeldags kvern

Er vel i så tilfelle mandelmel?

Hoh, har laget kransekake ved hjelp av en sånn kvern mange ganger, tar litt muskelkraft å kverne 1kg mandler ja.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 16-03-11, 22:12   #6646
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen mulighet å finne årmodell på en bil ut fra registreringsnummeret? Og hvor gjør jeg det evt. ? (på nettet)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 16-03-11, 22:27   #6647
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Legg inn registreringsnummeret i på denne siden hos Vegvesenet, så får du bl.a. årsmodell.

Siden er egentlig for å finne ut når en bil skal på EU-kontroll

EDIT: er vel registreringsår som oppgis der....

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 16-03-11, 22:30   #6648
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Er det noen mulighet å finne årmodell på en bil ut fra registreringsnummeret? Og hvor gjør jeg det evt. ? (på nettet)

Ja, der du sjekker når du skal til EU kontroll f.eks., http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+.../Kontrollfrist

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 16-03-11, 22:33   #6649
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

så får du bl.a. årsmodell.

Bare en kommentar: Dette er første gang registrert i Norge, så det sier deg ikke mye om bilen er importert.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 16-03-11, 22:49   #6650
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Bare en kommentar: Dette er første gang registrert i Norge, så det sier deg ikke mye om bilen er importert.

Nei, da trenger du tilgang til min samboers nerde-hjerne; han samler på bilmodeller - i hodet....

Han har altså oversikt over bruk av bokstaver i alle distrikter i norge og jeg har full tillit til at han også vil kjenne igjen en modell som ikke har vært i salg i her. Eller at bilmodellen og og nummerskiltet ikke stemmer overens.

Han er altså høy, kjekk, utadvendt og snakker sammenhengende, også med gamle tanter, fremmede og små barn. Helt sant!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no