Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nok en gang: rødvin og ketolysekur

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-05, 15:59   #1
linse
Juniormedlem
 
linse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 29
linse er ny på veien

Nok en gang: rødvin og ketolysekur

Hei! Har lusket rundt her på forumet nå siden juni. Har sugd til meg forskjellige tips og oppskrifter og gått ned omtrent 4 kilo. Tusen takk for gode tips og oppskrifter forresten! Uansett, disse kiloene ble jeg kvitt ganske umiddelbart etter jeg kuttet brød, potet, ris, pasta og alle andre karbobomber. Men så har vekta vært ganske stabil de siste månedene. Nå lurer jeg på om jeg skal ta "steget" ut til ketolysekuren, men tenker ofte at det nokså drastisk. Jeg skal ikke ned veldig mange kilo, ønsketenkning er 10, men tror egentlig at det blir for mye. Et at de største problemene er imidlertid at jeg i likhet med mange andre studenter drikker litt alkohol. (Jøsses! Det hørtes jo dramatisk ut! ) Det blir jo gjerne en flaske rødvin på vorspiel av og til. Så for å komme til spørmålet: er dette under noen omstendighetet tillatt på ketolysekuren? Ser at mange av dere spør om man har lest de forskjellige bøkene til de forskjellige "filosofene", og nei, jeg har ikke lest Ketolyse-boka. Skal kjøpe den om jeg bestemmer meg for at ketolyse er den "riktige" veien (og at rødvin forhåpentligvis er tillatt... )

linse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 16:34   #2
Elvis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 3
Elvis er på en erverdig vei

Sv: Nok en gang: rødvin og ketolysekur

Rødvin er tillatt. inneholder lite sukker(karbohydrater)

Tørr hvitvin går også fint.

http://www.vinmonopolet.no/

Søk på vinen som du drikker og du får info om gram sukker pr liter, det tilsvarer gram karbohydrater pr liter (ca, tror jeg)

Elvis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KetolyseKuren Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 18:20   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nok en gang: rødvin og ketolysekur

Ja, som Elvis sier her, så er rødvin tillatt på Ketolysekuren, men det er et glass eller to av og til - ikke fast rotbløyte en til tre ganger i gang i uka (dvs. hele helga) !! Det kommer an på mengden altså !

Og når du drikker blir du ofte sulten og veien til pølsebua, bakt potet boden eller hamburgersjappa er ikke lang !! Det er også lett å ta en øl eller to... og da er det ikke alltid så lite karber. Husk også at du tåler mindre enn du pleier når du går på kuren ..... de fleste erfarer sånn ca. halvparten.... man blir full fortere enn en tror, noen sier sånn "plutslig" !

Det er altså IKKE lurt å drikke seg drita, da KAN du ødelegge du vekttapet for flere dager fremover.

Men prøv deg frem, det kan godt hende at du er en av de heldige som tåler mer enn de fleste !

Opprinnelig lagt inn av Torkil

I Slank med ketolysekuren - en enklere vei til et lettere liv - er det en tyrkleif på side 96, der det står at rødvin inneholder 2,5 gram karbohydrat pr 100 ml. Det er feil, det er pr liter !!!!! ( 2-5 gram pr liter er vanlig for rødvin og tørr hvitvin).
Kos deg med vinen , men drikk med måte, man tåler ca halvparten av det man normalt tåler !. Ut fra en del teoretiske betraktninger kan alkohol tenkes å redusere vekttapet, men i praksis har det svært lite å si. Bare hvis en drikker litt ofte og sliter med vektreduksjon bør man kutte ut alkoholen og se om det har noen betydning.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol, rødvin


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol og lavkarbo, nok en gang! Sugarpill Lavkarbo generelt 6 23-08-05 11:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no