Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det nytter å holde ut!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-09, 18:34   #1
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Det nytter å holde ut!

Tenkte bare jeg skulle skrive litt om en ca 8 ukers platå som endelig har løsnet. Kan nevne at det forsvant noen cm fordi om vekten sto stille, men så er jeg litt opphengt i vekt da... fordi om jeg forteller meg selv at det ikke er å vekten som er viktig. Det er å være fornøyd med kroppen min som er poenget.

Gikk ned jevnt og trutt til november, ca 800 gr i uken og tok at ca 9,5 kilo, så sa det stopp. Vekslet opp og ned 1 kilo og så ble det jul. Tok det forsiktig i julen men litt ekstra karbs ble det - uten at vekten steg noe særlig. Jeg kan jo nevne at ettersom jeg gikk ned begynte jeg å bake litt lavkarbo brød, spiste mer karb fri snop og muligens ble det litt mindre fett.
Men det gikk jo så bra, så da tenkte jeg at det ikke var noe problem.

Det tålte ikke min kropp.
Jeg vet at de siste 10 er vanskelig, så jeg startetopp igjen på "basis" kuren i andre uke i januar - dvs neste tilbake til Skaldemann. Ingen brøderstatninger, (lager oppsie når det røyner på), ingen sukkerfri sjokolade (nesten...) og nøye med hvilke grønnsaker jeg bruker. Vekten fortsatte å veksle noen uker pluss/minus 1 - 1,5 kg. Så føyde jeg til mct olje. Forsøkte cocosa men ææssshhh... det klarte jeg ikke. Trodde jeg fikk nok fett i meg, men det viser seg at jeg trenger endel fett for å holde forbrenningen igang.

Men endelig har det løsnet. Har ca 8,5 kilo igjen til målet.

Jeg har også begynt å trimme mer, går til jobb hver dag og tar 3,5 - 4 km på tredemølle nesten hver dag. For min kropp er det viktig.

For meg er det viktig å holde seg til "basis" kuren. Når jeg er ferdig slanket kan jeg nok lage lav karbo bakverk, men ikke når jeg skal gå ned. Kuren er så bra og vi spiser så godt at en lett putter inn lav karbo fristelser som en ikke bør. Ihvertfall bør ikke jeg.

Nå ble det mye meg og mitt her, men jeg hadde en frustrasjons innlegg før jul og ville ha litt balanse i innleggene.

Det nytter å ta en tilbakeblikk å se hva du har endret når vekten plutselig står stille noen uker.

Det nytter å bruke målband når vekten er lite samarbeidsvillig.

Det nytter å finne ut akkurat hva/hvilke matvarer som gjør at din kropp stanser opp.

Og det nytter å la seg oppmuntre av andre som er her på forumet.

Med andre ord - Det nytter å holde ut!!

Tusen takk til de som har vært med å oppmuntret meg når det gikk tregt!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 19:12   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Det nytter å holde ut!

*applaus*

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 19:20   #3
Kreta
Medlem
 
Kreta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 171
Kreta er ny på veien

Sv: Det nytter å holde ut!

Så utrolig bra, du er jammen tålmodig!!

__________________
Kreta




Kreta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra 26/1-09 Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 19:57   #4
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Det nytter å holde ut!

Så bra at det løsnet for deg!

Og takk for at du deler alle typer erfaringer med oss

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 16:02   #5
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Det nytter å holde ut!

Så flott at det løsnet for deg og at du ikke gav opp!

Bra jobba!

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 19:43   #6
Hell´s Chicken
Juniormedlem
 
Hell´s Chicken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
Hell´s Chicken er på en erverdig vei

Sv: Det nytter å holde ut!

Fint at du forteller, fokuset er hardt å holde hele tiden. Personlig glir jeg lett ut i sløvere omgang med innkjøpslista. Har gjort meg mine erfaringer med kunstig søting (og derpå økt sug etter mer..) og noen sprekk med brødskiver. Antagelig det jeg savner mest! Opplever at å gå deler av veien til og fra jobb(banen er langt borte) og å konsentrere meg om basisutvalget av mat jeg vet er A) fettrikt og B) nærmest karbofritt gir kroppen god balanse, og vekta en stødig nedgang
Lykke til med innskjerping og fornyet motivasjon alle som også trenger det!

__________________




Hell´s Chicken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosebasert diett Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 20:03   #7
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det nytter å holde ut!

Dette er som å lese om meg for tiden, bortsett fra at jeg er på Lavkarbo! Siden jul har jeg "kun" gått ned 2,5 kg, men jeg vet det nytter!!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 16:16   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Det nytter å holde ut!

Gratulerer med at det har løsnet. Så fint at du skrev om dette! Det er inspirerende for andre og hjelper nok flere enn meg til å holde blikket festet litt lenger frem!

Jeg står på stedet hvil. Er på samme vekten som jeg var i november …
Har hatt en periode med vedlikehold og startet opp igjen med ketolyse for tre uker siden. Etter det har jeg lagt på meg nesten en kilo.
Det er slitsomt, men jeg vil ikke gi opp.

Helt enig i at det er viktig å skape balanse her på forumet, at en må huske å legge inn det positive også!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 17:30   #9
anastazia
Juniormedlem
 
anastazia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I et hus på landet sammen med samboer, hund og to katter.
Alder: 47
Innlegg: 28
anastazia er på en erverdig vei

Sv: Det nytter å holde ut!

Jeg er relativt ny, startet 2. januar. Har gått ned 6,7 kg på 5 uker. Men den 6. uka gikk jeg opp 0,2kg???? Enda jeg har spist etter boka, vært flink med å spise nok karbo, grønnsaker og nok fett, drukket vann, og trimmet hver dag, og er hele tiden i ketose. Jeg ble veldig overrasket, men i tillegg føler jeg meg vannfylt. Ser det på fingrene spesielt. Da var det noen som tipset meg om at når kroppen mister fett, holder den på vannet nesten for å kompensere. Er det andre som har hørt om dette?

Det er jo en trøst, for vannet vil jo forsvinne etter hvert. Men litt kjedeli å gå opp i vekt når man går på en slankekur.

anastazia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan holde fokus? cathrine Lavkarbo generelt 12 11-02-08 19:26
76 grunner til å holde seg unna sukker: Summer Lavkarbo generelt 7 21-08-05 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no