Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tracker

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-09, 18:56   #1
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Tracker

Hei,
jeg er med i 10 kilo før jul-gruppa og selv om det fungerer ganske greit nå som Ketomamma har tatt ansvar for å oppdatere resultater etterhver som folk poster disse i tråden så er det muligheter for forbedringer

Ser det også finnes diverse andre tråder for andre som slanker seg sammen, derfor poster jeg her.

Tanken har streifet meg på å lage en tracker for "grupper", men jeg vet ikke om det er noe stemning for det, og det er jo uansett en god idé å ta imot innspill ifht problemstillinger etc.

Sånn veldig laust tenker jeg:
Registrering:
kg
vann
muskel
fettfri masse
fett
mål-bryst/lår/rompe/etc
(valgfrie de siste der)
Mulig å etterregistrere data, og endre (slette/legge inn på nytt)

Bruker:
(lage bruker m samme brukernavn som på forum er vel en god idé)
Lage bruker/verifisere m kode fra e-post
Se sine egne (og kanskje andres?) data (slå av/på om andre får se i egen profil?)
Sette mål/delmål basert på kriteriene i registrering (fettprosent/mål etc ikke bare kg)
Mulighet for flere mål pr bruker er kanskje en ide? 10kg og 21 i fettprosent innen 1. juli 2010 feks.
Trend (grafisk/tabell) for registrerte data
Interpolering av data (hvis man hopper over en måling blir denne satt til snittet av måling før og etter) er kanskje en idé?

Grupper:
feks 10kg før jul
Har start og slutt-dato
Har et definert mål (10kg i dette tilfelle)
Vise liste over alle brukerne, sortere på navn/kg/endring sist uke/endring i perioden. klikke på brukere for å se deres data (hvis bruker har godkjent)
Generere bilde som kan linkes inn i tråd (dynamisk generert sånn som trackerne folk bruker i signaturene sine)
(admin kan kanskje lage en plugin til vbulletin som henter en html-tabell basert på en bbcode med noen parametre)

En bruker kan da være med i flere grupper, og få beregnet progressjon ifht disse selv om man melder seg inn etter start (gitt at man har registrert sine data for hele perioden da såklart)

Det var det jeg kom på i farten, nå skal jeg på trening
Kult med innspill!

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 09-10-09 kl 20:18.
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 18:19   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Tracker

http://vektlogg.info

Får prøve å få tid til å få målsetninger opp i morgen, samt grafing. Go helg

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:24   #3
KarbonixNADA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 6
KarbonixNADA er på en erverdig vei

Sv: Tracker

Laget meg en bruker her i går, og la inn en del datoer med vekt. Når jeg prøver å logge på i dag, får jeg beskjeden "Finner ikke bruker, eller passordet er feil", til tross for at firefox lagret passordet, og jeg har prøvd å skrive det inn manuelt.

Har også noen forslag til forbedringer:

* Mulighet til å få tilsendt passord som serveren mener jeg har

* Mulighet til å slette en måling (klarte å skrive inn noe for november, som skulle stått i oktober, men får ikke bort novembermålingen som er 14 dager fram i tid)

* Mulighet til å velge hva slags graf en vil ha. Jeg måler meg(for artighets skyld) hver morgen og kveld, og kunne tenkt meg en graf for hver dag, og ikke på ukesbasis. (Og før noen rekker å kommentere dette: Ja, jeg vet dere anbefaler å veie en gang i uken, men for meg er det ikke noe problem med 2 ganger om dagen, og jeg synes det er interessant å se hvilke svigninger en kan få fra dag til dag)

* Mulighet til å legge inn flere veiinger i gangen(litt tungvindt å bytte til "legg inn data"-siden og trykke seg fram i kalenderen for hver dag, når det er litt tilbake i tid. Jeg har en del historisk data det hadde vært gøy med graf på, men mulig det er enklere å bare kjøre det inn i excel)

* En startside som sier noe om hvor tilbakemeldinger ønskes(denne siden? mail?) og litt slikt kanskje?

KarbonixNADA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:30   #4
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Tracker

Supre ideer Skal få gjort noe med det meste av det iløpet av uken tenker jeg.

Når det gjelder passord så lagres det kun en kryptert utgave, så serveren (eller jeg) aner ikke hva ditt opprinnelige passord var.

Hvis du bruker "glemt passord"-funksjonen under innloggingsboksen så får du generert og tilsendt et nytt et, og kan da bytte på profilsiden. (Mener å huske at jeg testet at det funket iallefall )

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:54   #5
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Tracker

Å, kult. Jeg har lett etter et ordentlig sted å registrere sånt uten å finne noe tilfredstillende. Hurra for nerder!

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 00:30   #6
KarbonixNADA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 6
KarbonixNADA er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Tracker

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Hvis du bruker "glemt passord"-funksjonen under innloggingsboksen så får du generert og tilsendt et nytt et, og kan da bytte på profilsiden. (Mener å huske at jeg testet at det funket iallefall )

Sorry, spørs om jeg var litt for kjapp her i sted(eller har du rettet på ting nå i full fart? ), da jeg ikke la merke til "glemt passord"-knappen. Har ikke testet denne nå, da jeg må ha vært helt borte i sted: Ser nå at det står "epostadresse" der firefox hadde lagret brukernavnet mitt. Kom inn med en gang når epost ble benyttet

Glemte å si det i første post, men dette er et _meget_ bra tiltak! Har selv tenkt på å lage noe eget, da den tickersaken de fleste på lavkarbo.no kjører i signaturen sin, ikke ser ut i det hele tatt! Uten at jeg har sjekket det så nøye, så er det kanskje brukerne selv sin feil, da de velger grafikk som ser ut som den er hentet fra 90-tallets værste websider..men fint med alternativer uansett! Det blir jo litt annen funksjon enn tickeren også når jeg tenker meg om, men det burde vel ikke være store jobben å legge til noe slik "utgangspunkt og mål" funksjon på din også

Nå ser jeg plutselig at gafene dine faktisk inneholder tekst med mål(tittelen på grafen, i stedet for brukernavnet mitt som jeg får opp på min graf), så da finnes det kanskje noe funksjonalitet som ikke er lagt ut for alle ennå?

En mulighet til selv å kunne velge hva som skal stå der, med valgbare "variabler" som utgangspunkt, mål, antall kg nedgang osv hadde gjort seg.


Sist redigert av KarbonixNADA : 16-11-09 kl 01:19.
KarbonixNADA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 00:59   #7
KarbonixNADA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 6
KarbonixNADA er på en erverdig vei

Sv: Tracker

...og med det samme jeg er i gang.
Får en feilmelding på nederste graf:

!!----- PHPGraphLib Error -----!!
[1] Range in setRange() must be non-negative.
[2] Range in setRange() must be non-negative.

Har dette noe med at jeg kun har registrert vekt(Vet ikke hva nederste gra fer, da jeg ikke ser tittel på nederste graf, pga. at feilmelding ligger over)?


Forslag til en annen endring:
* Nederst på "Vekt: [IMG]graph.php.....osv" burde kanskje full url stå? De fleste på lavkarbo.no er sikkert ikke så "datakyndige" at de tar slikt som det der uten videre. Gjør en i tillegg den teksten der til en klikkbar lenke til selve grafen(gjerne åpne i nytt vindu), så får en inn enda en funksjon. Selve bildene kunne kanskje også ha denne funksjonen?

* Henger forsåvidt sammen med det nevnt i forrige punkt, men en litt mer utfyllende bruksanvisning på hvordan en bruker dette hadde sikkert gjort seg. "BBCode for å bruke grafen andre steder: (du kan endre bredden fra 800 til noe mer passende)" holder i massevis for meg, men kan tenkes at grunnen til så få tilbakemeldinger(som jeg mener du nevnte i en tråd hvor jeg oppdaget grafen din) rett og slett er at folk ikke forstår hvordan de skal bruke det? I hvertfall om det er en del som har reigstrert seg hos deg? Noen bilder som forklarer forskjellen på "800" og "1000" og litt slikt holder sikkert i massevis, og trenger ikke være så veldig omfattende.

KarbonixNADA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:58   #8
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Tracker

Har prøvd, og det ser bra ut - kunne dog tenkt meg litt forskjellig stiler på grafene. men det kan vel kanskje komme etterhvert.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:31   #9
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Tracker

Ikke glemt denne altså, bare ikke hatt tid å gjøre noe med ennå

Regner med det blir tid til endel av endringene i kveld etter trening

jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Weight tracker bibba Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 10-05-05 10:59
Legge inn weight-tracker THE Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 24-01-05 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no