Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Vekttap, aspartam og grønnsaker....

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-04, 08:01   #1
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vekttap, aspartam og grønnsaker....

Halloen!!

Jeg tror jeg trenger litt hjelp jeg!!

Jeg har lest to Atkinsbøker, og jeg er jammen ikke sikker på om jeg skjønner det her helt ennå!! Når jeg sitter å leser det dere skriver så blir jeg bare enda mer forvirra!!

Jeg har gått på Introduksjonsfasen i 14 dager nå, og har gått ned 3,5 kilo. Jeg har spist godt og 6 cm har forsvunnet rundt magen min. Så jeg er kjempefornøyd jeg! Men i bøkene mine står det om folk som velger å fortsette å gå på introduksjonsfasen utover de første 14 dagene. Er det en fordel da??

Jeg liker ikke vann, så jeg har drukket 7-up light og Fun light, men dette inneholder jo aspartam. Og det sier jo både Atkins og dere at jeg skal holde meg unna... Hva i alle dager skal jeg drikke da? Det er klin umulig for meg å drikke vann. Jeg får det bare ikke ned!!

Dere sier at man skal spise masse grønnsaker. Jeg trodde vi helst skulle holde oss unna det, men da har jeg vel misforstått alt. Jeg har ikke rørt noe grønt på to uker!

Jeg tror ikke jeg henger helt med jeg!! Kan ikke noen forbarme seg litt over meg?? Jeg har fått endel råd fra ei venninne som har gått ned over 40 kilo med Atkins, men det dere sier og det hun sier stemmer jo ikke... Jeg blir rar jeg!!!

Adelllan....

  Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 08:41   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Adelllan..

Velkommen hit.
Ja det er lett å bli litt forvirret til å begynne med, men jammen har du vært flink.
Bare synd du ikke har spist grønnsaker, for det skal du. Hvis du går inn i Forumet og ser under Atkins Induksjon, så vil du se et par lenker øverst som er "Klistret" Der får du en fin oversikt over hva du kan spise på Induksjon.

Om du skal gå lenger enn 14 dg på Induksjon er en smaksak tror jeg. Mange her som går lenger eller går tilbake til Induksjon etter en stund.
...men viktig å sette sammen riktig mat så du får i deg det du trenger av næringsstoffer...også tror jeg du bør ta litt ekstra vitaminer og mineraler. De fleste tar nok Omega 3 og 6 samt C og E for henholdsvis å kunne nyttegjøre seg Omega'n og for at ikke fettet skal "harskne"...Ute på litt tynn is nå, men det kan du sikkert lese mer om på "Vitaminer" her inne.

Din venninne har nok mange tips å gi tenker jeg..når hun har klart å gå ned så mye på Atkins. Håper hun har fått god veiledning også om næring.

Velkommen er du ihvertfall..spennende å høre hvordan det går med deg...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 10:13   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hei, og velkommen til oss! Koselig å se flere fra Trondheim her inne.

Du bør spise grønnsaker ja, og ganske mye også. Helst bør du spise grønt til hvert måltid, men det holder lenge hvis du f.eks. lager deg en stor salat til lunsj og har varme grønnsaker attåt middagen. Da får du i deg minimalt med karbohydrater, og du får masse gode vitaminer og fiber.
Om du vil fortsette på induksjonen er opp til deg, men jeg ville heller lagt til noen gram karbo som Atkins anbefaler. Tenk på at du da faktisk kan spise jordbær med fløte i sommer, eller andre ting du liker veldig godt. Bruk forumet flittig, du kan lære utrolig mye av de flotte folka som er her inne.

Stå på!

  Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 12:14   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei og velkommen !!

Ser at alle har svart deg rundt og pent - og du har fått mange gode råd ! MEN her kommer HO MOR med pekefingern !!! Du må ikke ta det jeg sier ille opp, det er kun for å hjelpe !!

Du sier du har lest to Atkins bøker. Og så sier du at du IKKE har spist grønnsaker på 14 dager..... Skjønner ittno' jeg ! Hva slags Atkins bøker har du lest da ?? Det står helt klart og tydelig i alle Atkins bøkene jeg har sett at du på induksjonen skal spise 20 gram karbohydrater pr dag, hvorav hoveddelen skal bestå av (nettopp) GRØNNSAKER. Spiser du ikke grønnsaker går du ikke på Atkins, drikker du ikke vann, - ja da går du heller ikke på Atkins. På Atkins er det ekstremt viktig at du drikker 2-3 liter vann til dagen. (Det er ikke "fritt valg" på hva andre drikkevarer du kan drikke heller.) Og lightbrus søtet med Aspartame er et stort og kraftig NEI. Om du allikevel drikker brus skal det IKKE regnes med i vanninntaket. Det skal fremdeles være 2-3 liter til dagen. 8 glass vann på ca. 2,5 dl hver. Beklager å måtte si det, men klarer du ikke å drikke vann vil du ikke oppnå optimale resultater med Atkins. Prøv med noen skiver sitron eller lime i vannet. Evt noen dråper sitronsaft/limejuice eller en annen usøtet smakstilsetning. Jeg er medlem av flere amerikanske /candadiske Atkins forum, og det som alltid går igjen overralt er: SPIS GRØNNSAKENE DINE, DRIKK MASSE VANN !! Det er det viktigste av alt !!

Hvis du har de norske utgavene av bøkene kan jeg godt skjønne at du er forvirrra, de er så fulle av feil at de burde ha vært indratt. (De er også basert på ldre utgaver av Atkins). Hvis du ikke er så stiv i engelsk at du kan lese den engelske 2003 utgaven av Dr. Atkins New Diet revolution, kan det være en god ide som andre har foreslått her, å lese
det som står "klistret" her:

Regler for induksjonen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270

Tillatte matvarer på induksjonen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Det finnes mange feiloppfatninger om hva man kan/ikke kan spise når man går på Atkins. Alle "har hørt at". De fleste "forståsegpåere" (spesielt her i Norge) som uttaler seg aner ikke hva de snakker om og har ikke engang lest boka. Min egen lege er et godt eksempel. Hun sa Atkins var farlig etc etc. Men da jeg skrev ned alt jeg spiste i en uke var hun imponert over hvor sunt jeg spiste !! Jeg vet ikke hva din venninde kan eller ikke kan, men hvis hun sier det er greitt å drikke brus og ikke vann OG å ikke spise grønnsaker, må jeg nok si at hun dessverre er helt på jordet.... Hva er det hun og vi sier som ikke stemmer overrens ? Hvis du kan gi meg noen hint, så forkla, er jeg gjerne hvordan og hvorfor MED sidehenvisning til boka !

Jeg har gått på Induksjon over 6 mnd. Hva er vitsen ?? Hvis har mye å ta av, du tar av sent, har stor metabolsk motstand/lav forbrenning, stoffskifteproblemer, kan det være en god ide. Jeg kjenner flere som har gått på indusjonsregler i flere år. Det er ikke farlig, men de fleste går mellom 14 dager og 2-3 mnd, da begynner noen å kjede seg over matutvalget og går over til vedvarende for å få litt mer variasjon (nøtter, bær etc.) Skal man gjøre Akins skikkelig er det også viktig å øke karbohydratinntaket litt om litt slik det står i boka, slik at kroppen får venne seg til dem igjen. Dette står det også masse om i boka.

Som sagt så håper jeg ikke at du syns jeg er for slem nå, det var overhodet ikke meningen. Det er bare det at Atkins er noe jeg brenner for, -og jeg ser det som veldig vikrig å få frem riktig informasjon !!

Uansett hva du lurer på, ikke være redd for å spørre. Lag ei liste med spørsmål, - så garanterer jeg at du får svar !!

Velkomstklem fra meg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 12:26   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Det er sånn ho mor skal være det, Nille. Litt streng, og så en klem til slutt.
Du er kjempeflink!
Og til Adelllan - velkommen hit! Du har fått en god start, og nå tror jeg jammen du har lært litt allerede også. Håper vi ser mye til deg her inne!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 12:34   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Adelllan


Halloen!!

...jammen ...

... klin umulig...

Jeg hørte en bergenstemme jeg når jeg leste innlegget ditt... men der står Trondheim! ...

Velkommen Adellan! Og lykke til med ditt nye sunne liv!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 14:22   #7
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

Takk for responsen!!

Hehe... Skjønner VELDIG godt at Nille blir litt oppgitt over meg! hehe.. Skjønner jo at jeg har vært litt håpløs nå!! Joda, jeg har lest boka, men jeg skal innrømme at jeg har støttet meg litt for mye på venninna mi! Hu sa at jeg ikke skulle spise grønnsaker og bare holde meg til kjøtt, egg å andre rene råvarer uten noen karbohydrater. Lydig som jeg er så har jeg holdt meg til dette i fjorten dager nå, men jeg kan jo se at jeg har bæsja litt på leggen... Skal ikke høre mer på henne ...... Jeg forsto det sånn at man KUNNE spise de grønnsakene, men at man ikke trengte det.. Så dum har jeg vært liksom!!

Men da skjønner jeg litt mer av opplegget. Og jeg skjønner veldig godt hvorfor jeg har blitt litt lei av maten min!! Har vært litt enspora kan man si!!

Takk til dere!! Jeg kommer nok tilbake med mer jeg..

Adelllan

  Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 14:57   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

*hehe*

Du må jammen be venninna di om å LESE BOKA !!!
Er ikke oppgitt over DEG, men helst av alle de der ute som "tror" så masse uten å VITE !! Når tilogmed legene "tror" man ikke spiser grønnsaker på Atkins, - ja da er det ikke rart vi vanlige dødlige "tror" det samme. Spesielt når det virker og man tar av. Problemet er at man kan pådra seg alskens mangelsykdommer fordi kroppen ikke får den næringen den trenger. derfor er det virktig med grønnsaker og variert kost.

Så hiv innpå med grønnsaker og smakstilsatt vann (du dør ikke av noen dråper Fun Light i vannet heller.. men begrens det så mye som mulig og ikke lag vanlig "styrke" på saften).

Jeg anbefaler deg å ta minst en uke (helst to) med korrekt induksjon før du går videre.

Hvis vekten din står stille etter en uke eller to og di fremdeles drikker lettbrus med Aspartame, - ja da vet du hva du skal kutte ut !!

Bare spør om du lurer på noe !! Vi er her for å hjelpe og støtte hverandre alle sammen !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 15:17   #9
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

:)

Jeg satser på å prøve ett par uker til med riktig diett jeg ja. Har fulgt helt feil råd, så jeg må komme meg på rett spor. Skal prøve å kutte ut brusen min å nå, men jeg kan vel drikke farris?? Er så gla i kullsyre skjønner'u!!

Da skal jeg ta meg en tur på butikken å kjøpe meg grønnsaker PLUSS at jeg skal lese boka en gang til!!

Takk enda en gang!!

  Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 15:20   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, du kan drikke Farris!
Den med lime er glatt den beste!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 15:24   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg tror det ville være positivt for deg å drikke farris for farris er vann og da blir det lettere for deg å gå over til vanlig vann senere, har du foresten prøvd å tappe i mugge med vann om morgenen og så drikke vannet til middagen. Kaldt vann smaker mye bedre, særlig nå i sommervarmen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 15:30   #12
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Adelllan

Da skal jeg ta meg en tur på butikken å kjøpe meg grønnsaker PLUSS at jeg skal lese boka en gang til!!

Og alle hjerter gleder seg, gleder seg, gleder seg....
Hurra for Adelllan (hvorfor så mange l-er?), som peilet ut ny kurs og står på videre!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 16:27   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Farris er helt greitt og veldig godt !! Så får du i deg noe ekstra mineraler også. Mener å huske at Farris er anbefalt for dem med Magnesium mangel !

Når det gjelder vann er Kristians ide fin. Iset fortalte tidligere at hun skjærer skiver av sitron og lime, leggger dem i frysern, og bruker dem som isbiter i vannet - kaldt og smak på en gang !!

God tur til butikken !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 19:50   #14
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

Endelig!!

Idag har jeg faktisk spist salat!!! Og det var godt!

Adelllan med tre l'er pga navnet mitt.... En fin blanding av fornavn og etternavn

Idag har det vært FANTASTISK vær i Trondheim! JEg har grilla laks og kosa meg med en god salat! Tror faktisk kostholdet mitt blir mye mer variert nå!! Har drikki tre liter vann!! Slå den dere!!!!

I'm a happy girl now

  Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 22:02   #15
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Tre liter vann....waw...flott

Ikke alltid like lett å få i seg alt vannet, fort gjort å glemme, men så lenge vi er her inne og leser så blir vi på en måte minnet på det hele tiden
Lurt?

Fint at du får i deg litt variert da og grillet laks og grønt....nam...ikke glem kaldpresset olje da

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 08:21   #16
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hjelp!

Nå har jeg vært flink å spist litt grønnsaker (Som står på lista) og ikke rørt en dråpe aspatam (brus og saft) Jeg har KUN drukket vann!!

Og jeg har gått opp 1,5 kilo! Jeg skjønner ikke en dritt. Ketostix'en er så mørk som det går an å få den.Men 1,5 kilo på to dager da!!?? hve er det som skjer nå?

  Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 08:46   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det er jo ikke helt umulig at du har hatt væskeunderskudd i kroppen da...

Det du vil ta av er fett - går jeg utifra... Og det eneste du kan ha lagt på deg er vann, så det er bare å holde ut litt... Så sier det splæsh! Også raser vekten nedover på en sunn god måte!

Jeg har aldri spist så mye grønnsaker og drukket så mye vann som etter jeg begynte på Atkins jeg!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 09:01   #18
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

:)

Hehe...Jeg sitter her å venter på "splashet".....

Jeg får bare være tålmodig jeg da. Men skal innrømme at jeg er livredd for å spise for mye grønnsaker, for jeg er så gla i det skjønner du!! Men jeg får begrense meg til hva boka sier

Adelllan

  Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 09:12   #19
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Går det an å legge på seg av de riktige typene grønnsaker da? Spis masse salat og lovlig grønt. Må jo være toppers når du er så glad i det!

  Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 09:19   #20
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Om du følger boken Adellan så kan du spise 7,5dl salat... Det er en god salatbolle det! Pass på å ha i mer enn Isbergsalat da...

Ruccolla, paprika og spinat er for eksempel snadder godt!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 09:29   #21
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg syns...

...det er litt vanskelig å måle salat i dl!! Hehe.. Vanskelig kvinnemenneske...Det er meg det! Men jeg koser meg jo med en god salat midt på dagen. Igår grilla jeg meg ett par sjaminjonger og hadde det fint. Jeg bruker ikke salt, men Seltin pluss at jeg krydrer maten med rent krydder: paprika, gressløk, hvitløk o.l. MEN jeg har kjøpt meg spekeskinke!!! Det binder nok litt vann at jeg spiser det?! Er jo litt salt det der! Har jeg lov til å spise det forresten?? Det sa venninna mi at jeg kunne nemlig, men jeg har jo bomma stort når jeg har hørt på henne før... Hehe.....


Det blir nok bra snart.. Jeg begynte på 100 kg for tre uker siden, og idag veide jeg 97,5. For to dager siden veide jeg 96.... Kommer det til å ta lang tid å gå ned noen kilo tro? Hvor mange kilo går jeg ned på to måneder tro?? Skal nemlig i bryllup i august....

Dere er så snille som svarer meg så godt!!!

  Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 09:33   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Adelllan

Nå har jeg vært flink å spist litt grønnsaker (Som står på lista) og ikke rørt en dråpe aspatam (brus og saft) Jeg har KUN drukket vann!!

Og jeg har gått opp 1,5 kilo! Jeg skjønner ikke en dritt. Ketostix'en er så mørk som det går an å få den.Men 1,5 kilo på to dager da!!?? hve er det som skjer nå?

KJEMPEFLINKT !!!!
Som HP sier, det er nok bare vann, de 1,5 kiloene (med mindre du har spist noe salt eller drukket vin, noe som også binder vann i kroppen). For å forklare det på en enkel måte: Når du spiser masse grønnsaker, rikgit Atkins mat og drikker mye vann, vil kroppen reagere på at den ikke får karbohydrater. Maten er annerledes enn den du pleier å fore kroppen med, og den sier
Heeeeeeeeey, hva er det som foregår ??? Skal du tømme fettlagrene mine ??? Åhhhh, nei du !! Her skal det holdes på så mye som mulig !! Dermed fyller kroppen de tomme cellene med vann. Etter en uke, halvannen, pleier den å slappe av litt. Ooookey, denne maten var faktisk ikke så ille, - hm, jeg kjenner meg faktisk bedre, - så får jeg vel gi slipp på dette vannet da.... (anstrengende å sitte å holde på det liksom) og så WHOOOOSH, plutselig en dag har vannvekten + litt til forsvunnet helt av seg selv over natten !
Jeg spiste wienerpølser med Atkins Ketch-A-Tomato og løk igår..... godt, men salt..... Det betaler jeg for idag. Tyter utav skoene.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 09:40   #23
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hehe...

Da tror jeg vi kan fastslå at mine 1,5 kilo er vann som skyldes ei veldig god spekeskinke!!!


Man lærer så lenge man lever!!!!!

Jeg har iallefall gått ned da!! Finnes det vanndrivende te vi kan drikke da?Eller skal vi ikke gjøre det kanskje? (maser og maser!!)

  Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 09:46   #24
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Du trenger ikke vanndrivende te. Det beste du kan gjøre er faktisk å drikke mer vann, for da ser kroppen at det hele tiden fylles på, og da trenger den ikke holde på det som er. Drikk vann, masse vann! Dessuten er det greit å ha et litt lengre perspektiv på dette, sånn at du ikke forlanger at alt skal skje på en gang. Det er jo fett du vil bli kvitt, ikke vann. Synes du er flink jeg!

  Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 09:48   #25
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ja...

Jeg føler meg litt flink selv.. Hehehe


Tømmer innpå med vann. Har faktisk blitt veldig flink til å drikke vann bare på de siste dagene.

Har det ikke travelt med å gå ned nei, men jeg er veldig nysgjerrig på hvor mye jeg KAN gå ned.... Men jeg tar det med ro. Har ikke så mye valg

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hensikten med Vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 4 11-06-14 21:24
For mye grønnsaker? Vippa Induksjonen 2 13-04-04 11:11
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31
Noen erfaringer med aspartam Silvandar Atkins kosthold 10 19-02-04 14:10
Bønnemos med grønnsaker Maz Middag 2 13-02-04 07:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no