Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Fun light saft

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-10, 00:31   #1
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei
Question

Fun light saft

jeg har en ELSK på Fun Light wild berry saft.. står 0 karb's på baksiden der og blei superfornøyd da jeg kunne fortsette med den..

MEN så leser jeg litt i forum her og ser masse sånn advarsler om og bli lurt av søtstoffer.. (tilbake og leser på flaska) å det står:

Ineholder søtstoff, Aspartam acesulfam k.

hva betyr det?! og bør jeg kutte ut, ? blander veldig tynn saft, liker best bare vann med bittelitt smak å farge hehe

__________________
here we go again!


Sist redigert av whynn : 03-06-10 kl 00:35. Årsak: skrivefeil..
whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 00:46   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Fun light saft.

Det betyr at safta er søtet med aspartam. Aspartam har null GI og skal etter sigende da ikke påvirke blodsukkeret eller føre til fettlagring. Det er derimot omstridt om hvor farlig aspartam egentlig er.

Om du bør kutte ut...tja...er vel opp til deg. Du beholder jo søtsuget ved å drikke den, men samtidig er det sikkert kjedelig å drikke bare vann.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 01:19   #3
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Fun light saft.

asså er den farlig så får det bli en annen diskusjon. nå tenker jeg kunn med tanke på vekt-tap hehe huff hørtes fælt ut men ett sted må man jo begynne..

er ikke mange ting jeg synes det er vansklig å holde meg unna. men denne kommer til og bli tøff og ta avstand fra...!

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 08:39   #4
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fun light saft

Jeg drikker noen glass med Fun light saft i løpet av dagen. Den gir ikke noe utslag på mitt blodsukker og jeg synes det er godt å ha noe annet enn vann og farris å drikke.

Den trigger ingen suthunger hos meg, men prøv deg frem, vi er alle forskjellige.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 09:51   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Fun light saft

Kunstig søtning kan virke hemmende på vektnedgangen for mange og det opprettholder også søtbehovet.

Jeg kan ha litt kunstig søtning uten at det går utover vekta, men ikke for mye. Prøver å begrense mitt inntak og tror vel at moderasjon er det beste - men dt gjelder jo egentlig for alt. Tenk gjennom hvor mye du egentlig får i deg av saft og kanskje søtning i te/kaffe og prøv å halver det. Det er ikke enkelt (selv var jeg avhengig av cola zero) og det kan ta litt tid.

Så lenge du går ned i vekt ville jeg ikke bekymret meg så mye nå i begynnelsen, men du bør nok tenke på å prøve å kvitte deg med mest mulig av de kunstige søtningen i maten.

Alternativ til fun light kan jo være å lage iste og søte med stevia. Det er delte meninger om stevia også her inne, men etter min mening er det noe av det mest naturlige søtningsmiddelet man kan få tak i.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 09:55   #6
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Fun light saft

At light-brus, Fun light, og suketter i teen skal opprettholde søtbehovet, det gjelder ihvertfall ikke meg. Jeg drikker alle variantene, og har aldri lyst på sjokolade, is etc lenger. Kanskje det er krom-tablettene som redder meg?
Om det stopper vektnedgang - se, det kan være. Vekta mi har ihvertfall stoppet opp i det siste. Men samboern bare fortsetter å gå ned i vekt, og han drikker mye mer light-brus enn meg, bruker mange flere suketter enn meg - og har heller ikke noe lyst på godteri da.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 10:26   #7
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Fun light saft

stevia.. hmm oki

har drukket det siden jeg begynte og gått ned 3 kilo denne første uka så mulig ikke det virker veldig inn på meg da.. men kan jo begrense det litt til par glass om dagen. og bare bruke vann på vannflaska mi
tilsetter aldri søtstoff selv nesten.. å kaffe'n er svart.. Takk for svar

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saft Tusenfryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-06-10 10:28
FUN-light saft Tonemi Ketolysekuren 7 08-06-09 21:09
Saft ... cilemora Ketolysekuren 8 01-09-07 20:10
fun light saft ann74 Ketolysekuren 4 21-01-07 12:43
Rå-saft av bær guro Annen mat 0 29-08-05 11:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no