Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vurderer endring i kosthold

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-11, 14:04   #1
Livepive
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 9
Livepive er på en erverdig vei

Vurderer endring i kosthold

Jeg har bare vært på dette kostholdet i 2 uker, men jeg merker at jeg må gjøre noen endringer. Jeg er kvalm hele tiden, klarer ikke tanken på mat, og jeg har ikke lyst på den feite maten (jeg har aldri likt feit mat før, jeg har alltid spist magert)

Så, jeg vurderer følgende
- hjemmelaget musli
- hjemmelaget knekkebrød
- naturell youghurt

Dette er ting jeg kan spise til frokost og kvelds. Problemet er kanskje at jeg ikke får i meg nok fett, men jeg får heller gjøre det på andre måter!

Hva synes dere? Jeg ser flere spiser musli og knekkebrød, men det er jo mye karbo i dette.. har gått ned ca 3 kg, målet mitt er ikke å gå ned mer, men og holde vekten her..
Andre tips til lette, gode ting man kan spise?

P.S, er det MULIG å savne grønne epler så mye..

Livepive er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig ukjent Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:08   #2
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Vurderer endring i kosthold

Det kan høres ut som om atkins ikke er helt optimalt for deg, men husk på at lavkarbo er mer enn ketogene dietter. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Fedon-kosthold, det kan passe bedre for deg.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:09   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer endring i kosthold

Hva med å gå over på Fedon? Mer karbohydrater (lavglykemiske) og mindre fett men likevel med helsefordelene som et lavkarbokosthold gir

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:11   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Vurderer endring i kosthold

Få i alle fall i deg nok vatn, gjer du det? Ingefærte (frisk ingefær i skiver i kokande vatn) er knalltips mot kvalme.

Kva er formålet ditt med kosthaldet? Det kan som heipådu seier vere at ei anna retning innanfor lavkarbo er betre for deg.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:12   #5
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Vurderer endring i kosthold

Jeg ville anbefale deg å lese litt om Fedon lindberg, særlig i og med at du ikke vil noe særlig mer ned i vektt. Han er mindre streng på karber enn de andre, men fokuserer på GI.

Jeg har laget müsli av: Solsikkekjerner, sesamfrø, knuste linfrø, soyafloker og hakkede nøtter. Ser noen stteker det litt med olje (=mer fett), men jeg har spist det rått. Bruker skummet kulturmelk på, da Lindberg anbefaler surmelksprodukter der sukkeret er omdannet, (kunne jo ev. brukt mer fettholdig melk her, men sliter nok med å venne meg til denne, prøvde først biola og det funket ikke).
I tillegg spiser jeg ofte cottage cheese med usøtet syltetøy eller bær, nøtter og kanel. Har iblant finkuttet et eple eller en pære til i steden for bær.
Jeg har skrevet inn i journalen hva jeg spiser, eller du kan se her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39539

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:12   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer endring i kosthold

Så ikke før nå at du gikk på Atkins *pusse brillene sine*.
Er det Atkins induksjon du går på nå? Da kan du kanskje heller gå videre til neste fase med den stigen (gradvis økende karbohydratinnhold) for så å ende opp i vedlikeholdsfasen (Husker desverre ikke navnet på disse i farten).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:13   #7
Livepive
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 9
Livepive er på en erverdig vei

Sv: Vurderer endring i kosthold

tusen takk for tips Jeg må nok revurdere atkins, og heller se litt på Fedon. Evt se om jeg kan se hva jeg kan gjøre av endringer. Tenker kanskje og komponere litt mitt "eget" kosthold ut i fra hva jeg har erfart nå! Vi får se

Livepive er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig ukjent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vurderer å gå over til Fedon-kosthold steinar78 Lavkarbo generelt 2 05-12-09 12:55
Er så lei! Vurderer å slutte gormos Ketolysekuren 14 26-11-09 15:12
Ny her, vurderer ketolysekuren Bua Ketolysekuren 2 12-07-09 23:33
Vurderer Fedon supha Dr Lindbergs 24 16-04-08 19:10
Jeg vurderer ... Fredrikke07 Ketolysekuren 4 16-03-08 11:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no