Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Rå-saft av bær

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-05, 11:49   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Rå-saft av bær

Jeg samler antioksidanter om høsten. Dette er en enkel måte å lage saft på, den smaker godt og får lekker farge. Men den er ikke så holdbar, derfor den må fryses. Jeg lar oppsriften stå med sukker. Men her kan du bruke den søtning du ønsker. Jeg har hatt 1/2 fruktose i til denne oppskriften, og det er deilig. Kankje den er bra nok uten søtning til og med?



Rå saft av bær



· 3 kg bær (rips, solbær, blåbær el)

i bøtte, knuses og overhelles

· 2,5 l kaldt vann

· 75 gr sitron syre

La stå til neste dag. Sil av (Bruk egnet pose i stativ eller gassbleie i dørslaget) og rør inn

· 4,5 kg sukker

La stå (rør av og til) til sukkeret er oppløst (1 døgn). Frys (i ½ liters brus flasker).




Rå rabarbra saft



· 3 l rabarbra, i biter m/skinnet på (gir farge)

· 2 skivede sitroner

· 40 gr sitron syre

· 2 l kokende vann

has i bøtte. La stå til neste dag. Sil av og rør inn 1,5-2,5 kg sukker. La stå (rør av og til) til sukkeret er oppløst (1 døgn). Frys (i ½ liters plast brus flasker).

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Noras 100% bær jeef-micro Dr Lindbergs 16 24-06-05 01:03
Om det å spise masse bær Nooria Generell ernæringsdebatt 18 10-02-05 13:51
Frukt og bær Nille Type O 0 12-12-04 00:58
Frosne bær med cottage cheese og krem Skorpia Kake/dessert og snacks 2 09-02-04 19:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no