Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva gjør jeg galt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-10, 18:35   #1
IAIA
Juniormedlem
 
IAIA sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
IAIA er på en erverdig vei

Hva gjør jeg galt?

Jeg synes vektnedgangen går tregt, og lurer på om jeg spiser for lite fett, eller om jeg gjør noe annet galt?
En vanlig dag for meg ser slik ut:
Frokost: 2 kokte egg + 1/2 pakke bacon.
Lunsj: Grønn salat med ost og skinke.
Middag: Kjøtt + salat og/eller grønnsaker.
Kveldsmat: Smoothie med 2 egg, 1 ss sukrin, 1 ss acocadoolje og 100 g bringebær.
Drikker 4-5 liter vann hver dag, og 1-2 kopper te med 2-3 ts sukrin i.
Trenger råd før jeg mister motivasjonen helt...

__________________





Sist redigert av IAIA : 07-01-10 kl 23:56.
IAIA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 18:37   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Hvor lenge har du holdt på?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 19:20   #3
IAIA
Juniormedlem
 
IAIA sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
IAIA er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Siden jul...

__________________




IAIA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 19:39   #4
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Bringebær, IAIA. Og andre slags bær.

Selv om det står i boka at man kan spise bringebær, så er det individuelle forskjeller på dette. Jeg kunne ikke spise bringbær hvis jeg skulle gå ned ihvertfall.

Derimot var schwære feite kotelettmåltider med bearnaisesaus kl 23 om kvelden intet problem... Så jeg fikk stort sett stillet snopelysten lell, gitt.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 19:53   #5
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg galt?

2,5 kg siden jul? Hallo! Hva slags lynslanking hadde du forventet? Det er jo kjempebra med 2,5 kg på 1 uke eller 2 uker, alt etter når du begynte.

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:04   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg galt?

Ifølge Bmi'en din er du ikke veldig overvektig, og det er som regel de som raser ned i vekt i begynnelsen. (og selv da er det meste vann)
Gratulerer med flott vekttap!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:18   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Signerer Are0la. 0g 2.5kg siden jul er j0 veldig bra!

Ellers er det kanskje litt vel mye med 100g bringebær hver eneste dag..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:35   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

du kan nok ikke regne med noe så veldig mye mer enn 2.5 kilo på 1-2 uker når du har en BMI på 25. Det er ikke bra å gå ned for fort heller.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:36   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.


Ellers er det kanskje litt vel mye med 100g bringebær hver eneste dag..

Hvorfor?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:38   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor?

F0r en del av 0ss er bær vektst0pper pga frukt0sen... 0g 100g bringebær er ganske mye bringebær 0g..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:39   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

F0r en del av 0ss er bær vektst0pper pga frukt0sen... 0g 100g bringebær er ganske mye bringebær 0g..

okiiii

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:47   #12
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Ville nok også kuttet ned/ut på bringebæra, økt fett mengden, smørt på en grei porsjon tålmodighet og tatt meg tid til å være litt glad i kroppen min underveis...
Stress er noe som virkelig kan stoppe opp nedgangen.
Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:52   #13
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?


I matvaretabellen står det at det er 3.2 gram karbohydrater i 100 gram og 122 kcal..jeg kan ikke fatte at dette kan være noen "partystopper"

Synes forøvrig som andre at du har en fin vektnedgang.. kan vel ikke regne med mer enn 0.5 kg per uke når man ikke har så mange kilo å ta av.

Lykke til videre

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:57   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva gjør jeg galt?

Prøv å spise mere fett - synes det ser litt lite ut...
Men - vektnedgangen din er jo super - du er både flink og heldig!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:59   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


I matvaretabellen står det at det er 3.2 gram karbohydrater i 100 gram og 122 kcal..jeg kan ikke fatte at dette kan være noen "partystopper"

Er vel noe slikt som 2.9 karboer i fløte og det er da visserligen partystopper for en del..... Er ikke alltid en karb er en karb vet du

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:04   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Hvis du syns 2,5kg på litt over en uke er lite, så kommer du til å få det hardt om noen uker!

2,5kg er mer enn flere av oss kan drømme om å gå ned i måneden, så jeg syns absolutt ikke det er noe poeng i å stresse enda. Hva ventet du å gå ned da?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:08   #17
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er vel noe slikt som 2.9 karboer i fløte og det er da visserligen partystopper for en del..... Er ikke alltid en karb er en karb vet du


Fløte er det vel litt mer fett i enn bringebær Mange kutter ut meieriprodukter pga det blir for mange kalorister...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:12   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Kjenner jeg blir skikkelig provosert når noen ikke er fornøyd med 2.5 kg på ei uke !

Det er mer enn 99 % av hva folk normalt opplever. Det normale er et snitt på 1 kg/uke. Alt fra 0,5 til 1 kg er "normalt". Alt over er kjempeflott !

Om man har slike urealistiske oppfatninger/mål vil man garantert få problemer etterhvert. Det er få eller ingen som opprettholder et vekttap på 2,5 kg pr uke.

Beklager om jeg er noe "skarp", men ærlig talt. Vær glad og takknemlig for at du har klart å ta av så mye på en uke. Vær glad også om du IKKE gjør det. Kroppen din har ikke godt av å ta av så fort heller. Den må få tid til å følge med ! Du vil før eller siden nå et platå hvor alt står stille. Men et virkelig platå er MINST 4 uker uten tap av cm eller kilo.... DA kan du komme tilbake og spørre om hva du gjør galt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:16   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Det er vel ikke så innmari rart at man forventer seg masse masse, når man hører så mye fint og at folk har gått ned 50 kilo og sånt. Det gjør kanskje at man misforstår litt og tror at alt skal gå i en feiiende fart. Man må jo på en måte erfare litt før man kan skjønne at man skal være happy happy for 2.5 kilo på noen uker

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:31   #20
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


Fløte er det vel litt mer fett i enn bringebær Mange kutter ut meieriprodukter pga det blir for mange kalorister...

Nja, er vel fordi en del opplever at meieriprodukter stopper vekta, ikke antall kalorier. Også en del som opplever brøderstatninger og nøtter som partystoppere også... Her er noen av mange tråder om partystoppere
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=partystoppere
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=partystoppere

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg galt???? fijibliz Spørsmål og svar 3 13-10-08 10:15
Hva gjør jeg galt da...? Pipp Spørsmål og svar 12 07-02-07 20:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no