Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Atkins Eggesalat

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-04, 14:34   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Atkins Eggesalat


Denne er fra Atkins sine sider


Basic Egg Salad and Egg Salad Plus




If theres anything most people have in the house, its the ingredients for egg salad. Here, the basic recipe, plus add-ins.



Basic Egg Salad:

8 hardboiled eggs

118 ml mayonnaise

1 tablespoon Dijon mustard

1/2 teaspoon salt

1/4 teaspoon pepper

30 grams finely chopped celery (optional)



-OR- "Egg Salad Plus"

1 teaspoon chopped chipotle chilies in adobo

2 tablespoons chopped fresh chives or green onions

1 small carrot, grated (not for induction dieters)

2 tablespoons chopped green or black olives

1 tablespoon chopped sun-dried tomatoes

1/2 tablespoon chopped fresh dill (or 1 teaspoon dried dill)

1 tablespoon nonpareil capers, drained

us





1. Chop eggs roughly, or push them through the large-holed side of a four sided box grater.

2. In a large mixing bowl, mix eggs with mayonnaise, mustard, salt, and pepper into with a wooden spoon.

3. Stir in chopped celery, if using.

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 14:54   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ja, basis salaten her kan brukes under induksjonen også. Har laget den jeg, og den er kjempegod Egg Salad Plus.....hm.....den smakte rart. Ikke vondt, men ikke så godt at jeg lager den igjen

Kopierer tråden over til induksjon også jeg. Det står jo klart merket at nr. 2 ikke passer så....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no