Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Bestille D-vitamin fra utlandet

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-13, 16:01   #1
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Bestille D-vitamin fra utlandet

Hvilke D-vitamin er det lov å bestille fra utlandet? Eller hvor sterke D-vitami er det ikke lov å bestille? Ser at de to ulike typer på freebies på iHerb så lurer på om jeg skal ta dem med? Vil dem gå gjennom tollen?
http://www.iherb.com/21st-Century-He...-Tablets/15030

http://www.iherb.com/iHerb-Brand-Vit...Softgels/50807

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 17:37   #2
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

De er desverre for sterke begge to. Grensen her i norge er 400 iu

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 17:50   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Jeg har tatt inn 2500 iu flere ganger. Flere av pakkene er til og med blitt kontrollert og sendt videre. 10.000 har jeg prøvd meg på, men de er blitt stoppet begge gangene. Jeg hadde prøvd meg på den med 1000. Får uansett pengene tilbake om de skulle bli stoppet og returnert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 17:57   #4
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Jeg har bestiller også en på 2500 iu, og det går stort sett bra, men det hender pakka blir stoppa. iherb betaler tilbake, men sist gang så tok det med 7 mnd før jeg fikk igjen pengene.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 18:29   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Hvilke D-vitamin er det lov å bestille fra utlandet? Eller hvor sterke D-vitami er det ikke lov å bestille? Ser at de to ulike typer på freebies på iHerb så lurer på om jeg skal ta dem med? Vil dem gå gjennom tollen?
http://www.iherb.com/21st-Century-He...-Tablets/15030

http://www.iherb.com/iHerb-Brand-Vit...Softgels/50807

om du bruker disse søkeordene får du noen alternativer : 400 iu d vitamin
http://www.iherb.com/search?kw=400+i...in&x=0&y=0#p=1

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 19:03   #6
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Det er vel ikke lov til å bestille så sterke fra USA? Men fra England kan man jo det. Jeg bestiller 2400 ie fra bigvits uten problemer.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 14:06   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Når man bestiller vitaminer og kosttilskudd fra EU gjelder andre regler enn når man bestiller fra USA og det er forskjellige regler fra om man tar med i kofferten fra ferien eller bestiller på postordre. Det er blitt diskutert i denne tråden, her finner du henvisninger til lovverk og diskusjon og oppklaringer på hva som er lov/ikke lov.

Det er mange som klarer å få igjennom for sterke doser vitaminer fra Iherb, men sjansen for at det blir stoppet er ganske stor og det er ganske surt. Nå har Tollvesenet nok en gang storaksjon mot innførsel av ulike kosttilskudd, så kanskje en bestilling fra EU er bedre?

Jeg bestiller alle slike ting fra BigVits.co.uk som andre også har nevnt og har aldri hatt problemer med å få inn høye doseringer på hverken det ene eller det andre så lenge det er lovlig her i landet
Jeg bestiller D3, 5000IU og de blir aldri stoppet, men jeg fikk mail fra BigVits om at 10 000 IU nå er klassifisert som medisin her i landet og derfor ikke kan tas inn. Har ikke klart å få det bekreftet fra Tollvesenet, men de blir nå stoppet så det stemmer nok. 10 000 IU er nå ganske mye og de færreste trenger så høye doser.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 20:32   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

I Sverige, på Kronans apotek (ikke det andre jeg prøvd) får man kjøpt 50mikrogram, eller 2000IE, D3!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 01:59   #9
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Takk for tips!

Jeg bruker å bestille flytende d-vitamin dropper fra iHerb. Lettere å få riktig dose. Men så var jo disse på freebies derfor lurte jeg på om jeg skulle slå til. Gratis er jo gratis Men tør nok ikke om det ikke er lov.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 09:35   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Takk for tips!

Jeg bruker å bestille flytende d-vitamin dropper fra iHerb. Lettere å få riktig dose. Men så var jo disse på freebies derfor lurte jeg på om jeg skulle slå til. Gratis er jo gratis Men tør nok ikke om det ikke er lov.

Det kommer an på hva som er anbefalt dagsdose på flaska... Dagsdosen må være under det norske myndigheter tillater importert fra ikke-EØS-land..

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 21:59   #11
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Ops, denne skulle jeg sett før. Bestilte akkurat de på iherb som nevnes her. Så da gjenstår det å se om det blir noen pakke på meg... Sjekket på mattilsynet sine sider men fant ikke noe om at D-vitamin ikke var lov. Ja ja, da gjenstår det å se om pakken kommer

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 21:47   #12
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Hei igjen! I dag kom pakken min med D-vitaminer og det hele. Det var jo bra

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:55   #13
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Så bra at pakken kom, bettylue! Hvilken D vitamin bestilte du?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 16:36   #14
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Hei! Jeg bestilte den som var på IHerb`s free bees 5000IU. Så enten var jeg heldig som fikk pakken eller så er det lov med D-vitaminer. Kan du smgj henvise til der du fant dette om dose regler? Jeg har ikke klart å finne det, på forhånd takk

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 16:54   #15
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Hei! Jeg bestilte den som var på IHerb`s free bees 5000IU. Så enten var jeg heldig som fikk pakken eller så er det lov med D-vitaminer. Kan du smgj henvise til der du fant dette om dose regler? Jeg har ikke klart å finne det, på forhånd takk


Du var nok heldig som fikk pakken. Jeg har også bestilt sterke d-vitamin og c-vitamin, noen ganger går pakken gjennom, andre ganger ikke.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 18:37   #16
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Jeg bestiller fra VitaViva, dansk nettside som jeg fikk anbefalt fra akupunktøren min. Kommer etter 4-5 dager i posten. 2000iu

Ser at dere nevner 5 og 10 000 iu fra IHerb....hvordan bestille dette uten at det blir stoppet i tollen..?

__________________
Min journal:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54743
Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 19:18   #17
thessis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
thessis er på en erverdig vei

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Ser at dere nevner 5 og 10 000 iu fra IHerb....hvordan bestille dette uten at det blir stoppet i tollen..?

De sjekker jo ikke alle pakkene. Det kan vel sammenlignes litt med å gå på grønnt, når man egentlig skulle gått på rødt gjennom tollen: Man vet man har for mye med seg, men satser på at man ikke blir plukket ut for kontroll

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:28   #18
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Bestille D-vitamin fra utlandet

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Når man bestiller vitaminer og kosttilskudd fra EU gjelder andre regler enn når man bestiller fra USA og det er forskjellige regler fra om man tar med i kofferten fra ferien eller bestiller på postordre. Det er blitt diskutert i denne tråden, her finner du henvisninger til lovverk og diskusjon og oppklaringer på hva som er lov/ikke lov.

Det er mange som klarer å få igjennom for sterke doser vitaminer fra Iherb, men sjansen for at det blir stoppet er ganske stor og det er ganske surt. Nå har Tollvesenet nok en gang storaksjon mot innførsel av ulike kosttilskudd, så kanskje en bestilling fra EU er bedre?

Jeg bestiller alle slike ting fra BigVits.co.uk som andre også har nevnt og har aldri hatt problemer med å få inn høye doseringer på hverken det ene eller det andre så lenge det er lovlig her i landet
Jeg bestiller D3, 5000IU og de blir aldri stoppet, men jeg fikk mail fra BigVits om at 10 000 IU nå er klassifisert som medisin her i landet og derfor ikke kan tas inn. Har ikke klart å få det bekreftet fra Tollvesenet, men de blir nå stoppet så det stemmer nok. 10 000 IU er nå ganske mye og de færreste trenger så høye doser.

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Hei! Jeg bestilte den som var på IHerb`s free bees 5000IU. Så enten var jeg heldig som fikk pakken eller så er det lov med D-vitaminer. Kan du smgj henvise til der du fant dette om dose regler? Jeg har ikke klart å finne det, på forhånd takk

Du har vært heldig, det er ikke lov med så høye doser med D-vit fra land utenom EU.

Hvis du ser i mitt tidligere innlegg henviser jeg til en tråd der dette er forklart og det er linker til diverse lover og regler.

Du kan bestille 5000IU fra EU (f.eks BigVits.co.uk) uten problemer, men ikke 10000IU, får du det igjennom tollen er det flaks.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bestille fra utlandet ... Kanutten Generell diskusjon 32 14-05-12 02:40
Bestille fra utlandet ... Grensen for å unngå toll trude.lutt Generell diskusjon 1 25-04-11 21:12
Bestille mat fra utlandet sammen? jente20 Generell diskusjon 0 15-09-10 14:20
Bestille i fra utlandet gunda Lavkarbo generelt 3 11-10-05 21:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no