Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Kan kroppen bruke triglyseridene i majones o.l?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-06-12, 16:18   #1
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Kan kroppen bruke triglyseridene i majones o.l?

Jeg lurer på dette, og har gjort det en stund: Kan kroppen bruke fettet som er i majones og andre ødelagte oljer? Triglyseridene må jo se noe snodige ut etter en ekstrem varmebehandling og trippelrensing som oljen i majonesen må gjennom.

Dessuten: Finnes det noe dokumentasjon på dette: Om du trener hard kardio, enten 3 kvarter med intervaller eller 2 timers langtur, KAN da fettforbrenningen kuttes eller presses ned om du hiver innpå 25 gram med melkesjokolade f.eks? Frank Nilsson og Kent Hallstensen er innpå denne tanken, at karbo kutter fettforbrenningen, men HVOR MYE i forhold til aktivitet?
Ta min aktivitet i dag for eksempel: 15 min oppvarm, deretter 30 min intervaller, det siste draget på 10 minutter fra 87 % av max til 100 % (siste to minutter). Deretter nedvarming. Vil da en proteinbar med 17 gram protein og 23 gram karbo ødelegge for fettforbrenningen om den tas relativt raskt etter treningen? Forøvrig går jeg på en diett på 15-1600 kcal om dagen, er 182 høy og veier 82 kilo - ikke helt rippet akkurat, men rimelig slank. Spiser mye av grønnsaker og havets delikatessser, er nøye på næring, ikke så nøye på % av energifordelingen, men den ligger vel på rundt 70 % fett, tror jeg. Grunnen til dette lave inntaket av kcal er at jeg er i en innspurt til en halvmara og bør ikke veie mer enn 80 kg da. Jo mer å drasse på...
Spiser lavkarbo så klart, men det sier seg vel selv på dette forumet.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 18:30   #2
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Kan kroppen bruke triglyseridene i majones o.l?

Noe teoretisk svar kan jeg ikke gi, men vil tro det er bedre å ta den energbaren ellermelkesjokoladen før trening. Da vil du fort bruke opp kh. I hvert fall reagerer kroppen min mest positivt da.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Majones? Isa88 Induksjonen 3 06-07-10 14:35
Majones Mayaya Generell diskusjon 4 07-06-09 19:52
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no