Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Opp i vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-12, 07:57   #1
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Opp i vekt!

Jeg har nå gått på lavkarbo i ca 2 mndr og gikk ned 5 kilo, reiste til syden og fulgte kuren der og, men ble mere vin der enn hjemme...har gått opp 2,5 kilo og får de ikke av igjen....hvorfor??
Må sies at jeg fikk mat tilsendt av Low Carbo, men i syden hadde jeg ikke tilgang på det, men holdt meg unna poteter, pasta, ris, brød og sukker...spiste en del ost og skinke.
Takker for svar :-))

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:04   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt!!

Fullt mulig at det er vann. Jeg går gjerne opp noen kg vann når det blir varmt( holder med 20grader og sol for min del, da går jeg opp vann) og de kan henge på i en uke eller 3 etter varmeperioden.

Og kroppen forbrenner alkohol FØR den fortsetter på å forbrenner fett. Så kanskje du har stått stille og gått opp litt vann som ikke slipper så lett?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:38   #3
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt!!

Det er det de fleste sier, men trodde ikke det holdt så lenge i...reiser til syden igjen på fredag, har med lavkarbobrød...er det noe spesielt jeg må huske på?

Tusen takk for svar :-)

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:43   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt!!

Velg salater og grønnsaker, og litt frukt i begrensede mengder. Det er disse karbohydratene du bør spise. Få i deg nok salt og nok vann.... Begge deler frigjør væske.

Hold igjen på alkohol eller aksepter bråbrems. Vi vil gjerne ikke at det skal være sånn - men det er dessverre helt normal reaksjon for kroppen. (Drikk f.eks et vannglass for hvert vinglass.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:43   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt!!

Nå skriver du ikke noe om ha du spiser og i hvilke mengder.
Og for veldig mange av oss betyr lavkarbobrød stillestand i vekt. Men for en tur, så er det en hjelp til å få til maten.

Du skrev heller ikke noe om når du var i syden sist og hvor lenge disse kiloene har hengt på, eller hva du spiser når du er hjemme. Det hjelper ikke å vite at du spiser ost, når man ikke vet hvor mye.

Uansett: Lykke til så mye på tur!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:05   #6
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt!!

Tusen takk for svar :-)

Til frokost spiser jeg som regel en skive med egg eller lavkarbo-syltetøy, til lunsj blir det to skiver med egg og bacon, middag et eller annet kjøtt med salat eller kokte grønnsaker og til kvelds gjerne litt ost og skinke! Vinen jeg drikker er stort sett rød eller rose' :-)
Kom hjem fra syden for 1,5 uke siden...reiser mye dit :-)

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:07   #7
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt!!

Smgj: drikker mye vann i varmen, spiser mye salat, men er ikke noe særlig glad i frukt :-)

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:58   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt!!

Opprinnelig lagt inn av Torunn50, her.

Smgj: drikker mye vann i varmen, spiser mye salat, men er ikke noe særlig glad i frukt :-)

Vel - å ikke være glad i frukt er ikke så farlig da.

Det høres jo ut som du har rett kurs - da er det nok å slå seg til ro, være tålmodig og fortsette sånn?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 11:22   #9
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt!

Godt å høre...blir jo litt utolmodig, spesielt når vekta viste mindre enn nå :-)

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:41   #10
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Opp i vekt!

Du gikk ned i begynnelsen. Men du sier at du fikk tilsendt maten av Low Carb.
Et poeng her er at det ser ut til at du gikk ned i vekt ved å legge om kostholdet. Da bør du sannsynligvis leve på den måten resten av livet, det ser ut som om kroppen din nyter godt av det.
Da handler det om å legge om måten du handler og tilbereder maten på.Det er å legge om livsstilen, når det gjelder maten i det minste.
Prøv å lære å lage maten selv - det er mange gode bøker og blogger eller kurs som går, og det er verdt en investering for å beholde en god helse resten av livet. På den måten kan du leve godt resten av livet, om du lever i Bergen, Svalbard, Kenya eller Tokyo, det er alltid mulig å leve lavkarbo, så lenger du spiser mat fra naturen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:34   #11
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt!

Tusen takk for svar :-)

Føler at jeg lager den samme maten som ble levert..ikke noe avanserte greier, spiser mye salat eller kokte grønnsaker til middagene...ikke noe søtt som sjokolade e.l...så ikke lett å vite helt hva jeg bør gjøre :-)) Lager også mat etter oppskrifter funnet her eller på andre tilsvarende sider :-)

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:56   #12
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Opp i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Torunn50, her.

Jeg har nå gått på lavkarbo i ca 2 mndr og gikk ned 5 kilo, reiste til syden og fulgte kuren der og, men ble mere vin der enn hjemme...har gått opp 2,5 kilo og får de ikke av igjen....hvorfor??

Skjedde det samme med meg når jeg reiste til syden og kom tilbake. De kiloene har gått av nå da Så vil tro det er vann i kroppen.

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 22:14   #13
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt!

Hvor lang tid tok det da? Føler bare det er magen som er gått opp, kommer i buksene enda :-)
Takk for svar :-))

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 07:12   #14
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Opp i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Torunn50, her.

Hvor lang tid tok det da? Føler bare det er magen som er gått opp, kommer i buksene enda :-)
Takk for svar :-))

Tror det tok en eller to uker på meg iallefall

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 15:59   #15
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt!

Jeg kan gå opp fire kilo i vann. Og det tar minst to uker før det løsner...

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 17:02   #16
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Opp i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg kan gå opp fire kilo i vann. Og det tar minst to uker før det løsner...

Du kommer nok til å ta av litt og litt

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:41   #17
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt!

Tusen takk til alle som har svart meg...merker nå at vekten er på vei ned igjen... Reiser til Spania i morgen, men nå vet jeg at det kan ta litt tid før vannet går ut av kroppen...kjenner meg mye gladere og opplagt nå :-))))

Tuuuusen takk :-)))

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 20:54   #18
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Opp i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Torunn50, her.

Tusen takk til alle som har svart meg...merker nå at vekten er på vei ned igjen... Reiser til Spania i morgen, men nå vet jeg at det kan ta litt tid før vannet går ut av kroppen...kjenner meg mye gladere og opplagt nå :-))))

Tuuuusen takk :-)))

Bare hyggelig Gooood tur i morgen Mesunner deg kjepemye. Hehe.

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 06:56   #19
Torunn50
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 11
Torunn50 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt!

Tusen takk for det, er kjempeheldig som har mitt eget sted der nede og reiser derfor så ofte jeg kan...er for tiden ikke i jobb pga rygg...

God sommer videre :-)))

Torunn50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert! Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 12:09   #20
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Opp i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Torunn50, her.

Tusen takk for det, er kjempeheldig som har mitt eget sted der nede og reiser derfor så ofte jeg kan...er for tiden ikke i jobb pga rygg...

God sommer videre :-)))

Så heldige du er. Har godt av å komme seg til varmere strøk og få slappet av da

God sommer du også

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekt som ikke viser vekt ... NinaOp Generell diskusjon 18 28-02-12 22:07
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Går ned i vekt men ... _Lille_Trille_ Spørsmål og svar 7 26-05-11 18:57
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no