Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sammenheng mellom søtning og vannbinding?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-20, 15:28   #1
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sammenheng mellom søtning og vannbinding?

Jeg har hatt noen uker på rad nå der vekttapet glimrer med sitt fravær, selv om kostholdet har vært bra. Men det har gått mye i sukkerfrie drops og grønn te med mye suketter denne tiden. Så slo det meg at det kanskje kan være en sammenheng med kunstig søtning og binding av vann i kroppen? Hva sier dere andre? Har dere opplevd noe som kan tyde på dette? Eller er det bare tilfeldigheter?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 18:03   #2
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Sammenheng mellom søtning og vannbinding?

Sukkerfrie drops har ofte en god del kalorier. Så jeg prøver å holde meg unna av den grunn.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-20, 12:45   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Sammenheng mellom søtning og vannbinding?

Ricola har 117,5 kcal i en hel eske, så veldig mye er det ikke. Men så er jeg ikke redd kalorier i den forstand, vi trenger jo disse for å leve. Så lenge man har sånn noenlunde kontroll på mengden pr dag tenker jeg at det ikke er der problemet ligger...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 08:46   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Sammenheng mellom søtning og vannbinding?

Tror nesten det må være noe der jeg! Har kuttet godt ned på kunstig søtning denne uken, og gått ned 1,3 kg etter 3-4 ukers stillstand. Kan jo være tilfeldig, men jeg føler at det henger sammen med søtningen. Uansett, greit med nedgang.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens? wander Stoffskifte / hormonproblemer 8 03-09-13 14:54
Sammenheng mellom høykarbo og hypotyreose? Kula Stoffskifte / hormonproblemer 4 12-02-11 17:18
Sammenheng mellom benskjørhet og høyt proteininntak? Kula Generell ernæringsdebatt 34 14-06-10 17:15
Sammenheng mellom inntak av søtt og vold? cillesnuppa Artikler 2 01-10-09 11:38
Ingen direkte sammenheng mellom muskelstyrke og muskelmasse? mofe Trening 5 26-01-09 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no